کاکتوس های مناسب برای خانه , باغچه و حیاط

اگر چه کاکتوس‌ها، عاشق نور خورشید هستند، اما بسیاری از آن‌ها می‌توانند در مکان‌های سرپوشیده نیز رشد کنند. این نوع کاکتوس‌ها نیاز به نور کمتری داشته و اندازه آن‌ها کوچکتر است. به همین دلیل، به عنوان یک گیاه خانگی عالی خواهند بود.
برخی از انواع کاکتوس خانگی عبارتند از: کاکتوس گوش خرگوشی، کاکتوس بانوی پیر، کاکتوس کریسمس و کاکتوس گلابی خاردار. کاکتوس، گیاهی زیبا و محبوب است که بسیاری از افراد، از آن در داخل یا در حیاط منزل خود نگه داری می‌کنند.
انواع کاکتوس خانگی
 کاکتوس، گیاهی بسیار منحصر به فرد و محبوب است. کاکتوس دارای گونه‌های بسیار مختلفی بوده که هر کدام از آن‌ها، ظاهری متفاوت دارند.

این گیاهان در آب و هوایی خشک و گرم رشد کرده و بر خلاف بسیاری از گیاهان، به آب زیادی نیاز ندارد. کاکتوس با ذخیره آب در خود، می‌تواند در شرایط بی آبی و خشکسالی زنده بماند. در ادامه شناخته شده‌ترین انواع کاکتوس خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع کاکتوس خانگی مناسب داخل منزل

اگر چه کاکتوس‌ها، عاشق نور خورشید هستند، اما بسیاری از آن‌ها می‌توانند در مکان‌های سرپوشیده نیز رشد کنند. این نوع کاکتوس‌ها نیاز به نور کمتری داشته و اندازه آن‌ها کوچکتر است. به همین دلیل، به عنوان یک گیاه خانگی عالی خواهند بود.

۱. کاکتوس اپونتیا میکروداسیس (کاکتوس گوش خرگوشی)

زیستگاه اصلی این گیاه مکزیک است. این گیاه دو بالشتک دارد که به شکل گوش خرگوش اند. این بالشتک‌ها پوشیده از تیغ‌های قهوه‌ای رنگ هستند. این گیاه می‌تواند حدود ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر رشد کند. اگر در تابستان، این گیاه به اندازه کافی در معرض نور قرار بگیرد، گل‌های سفید و میوه‌های بنفش رنگی را خواهد داد.

انواع کاکتوس خانگی

۲. کاکتوس ژیمنوکالیسیوم

زیستگاه این کاکتوس خانگی آمریکای جنوبی است. این گیاه فاقد تیغ بر روی جوانه‌های گل است. بسته به نوع کاکتوس، برخی از آن‌ها در سایه و برخی دیگر در نور خورشید رشد می‌کنند.

انواع کاکتوس خانگی

۳. کاکتوس مامیلاریا هانیانا (کاکتوس بانوی پیر)

کاکتوس بانوی پیر نوعی کاکتوس خاردار در خانواده مامیلاریا است که ۲۵۰ گونه دارد. این گیاه تیغ و پرز دارد و در بهار، گل‌های کوچک صورتی یا بنفش رنگ می‌دهد. خاک این گل باید ترکیبی از خاک گلدان و شن باشد و یک هفته در میان به آن آب داده شود.

انواع کاکتوس خانگی

۴. کاکتوس ستاره‌ای (آسترو فیتوم آستریاس)

این کاکتوس شکلی گرد داشته که به ۸ بخش تقسیم شده است. کاکتوس ستاره‌ای با کرک‌های سفید و نقاط سفید رنگ کوچک پوشانده شده است. در فصل بهار، یک گل به رنگ زرد می‌دهد. این کاکتوس تنها ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر قطر دارد و مناسب نگهداری در خانه است.

انواع کاکتوس خانگی

۵. کاکتوس عید پاک

این کاکتوس بومی برزیل است و در اواخر زمستان و اوایل بهار گل می‌دهد. گل‌های آن به رنگ سفید، نارنجی و بنفش کم رنگ دیده می‌شود. تیغ‌های این گیاه بر روی یکدیگر انباشته شده اند و ظاهری منحصر به فرد به آن می‌دهند.

انواع کاکتوس خانگی

۶. کاکتوس کریسمس

یکی دیگر از انواع کاکتوس خانگی، کاکتوس کریسمس است. این کاکتوس اغلب با کاکتوس شکرگزاری اشتباه گرفته می‌شود.
کاکتوس کریسمس در اواخر زمستان گل می‌دهد. گل‌های آن به رنگ قرمز درخشان است. کاکتوس کریسمس را می‌توانید در داخل خانه نگه داری کنید. به این گیاه زیاد آب ندهید، زیرا باعث خشکی ریشه‌ها می‌شود.

این گیاه می‌تواند با محیط‌های کم نور سازگار شود، اما گل‌ها با نور بیشتر سازگار هستند.

انواع کاکتوس خانگی

۷. کاکتوس ماه

این کاکتوس که به آن کاکتوس چانه نیز گفته می‌شود، در اندازه، رنگ‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارد. یک نوع محبوب آن کاکتوس هیبوتان است. زیستگاه این گیاه آمریکای جنوبی است و در رنگ‌های قرمز روشن، صورتی، زرد و نارنجی وجود دارد. این گیاه را در لب پنجره و در معرض نور قرار دهید.

انواع کاکتوس خانگی

انواع کاکتوس‌ خانگی مناسب باغچه و حیاط

برخی از کاکتوس‌ها را می‌توانید بسته به شرایط آب و هوای محل زندگی خود، در فضای باز و در حیاط قرار دهید.

۸. کاکتوس ساگوارو

کاکتوس ساگوارو می‌تواند تا ارتفاع ۱۲ متر رشد کند، اما رشد آن به آرامی صورت می‌گیرد. این بدان معنی است که می‌توان آن را سال‌ها درون خانه نگهداری کرد. این گیاه ظاهری استوانه‌ای شکل دارد. این گیاه بومی کویر سونوران بوده و نیاز به نور فراوان دارد. اگر این گیاه را در محیط خانه نگه می‌دارید، آن را در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

انواع کاکتوس خانگی

۹. کاکتوس بشکه‌ای یا خمره‌ای

شکل این کاکتوس گرد و مدور است. در اطراف این گیاه شیار‌هایی وجود دارد که تیغ و خار از آنجا رشد کرده اند. این گیاه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد گل داده که به رنگ قرمز یا زرد هستند.

انواع کاکتوس خانگی

۱۰. کاکتوس شکرگزاری

کاکتوس شکرگزاری در طول تعطیلات شکرگزاری شکوفه داده و گل‌های آن تا ماه‌های زمستان باقی می‌ماند. این گیاه نیاز به دمای خنک دارد. این گیاه در آب و هوای سرد مشکلی نخواهد داشت، اما نباید در هوای یخبندان قرار بگیرد.
انواع کاکتوس خانگی

۱۱. ملکه شب (اپیفیلوم اکسی پتالوم)

ملکه شب نوعی کاکتوس اپیفیلوم بومی برزیل است که بر روی درختان رشد می‌کند و گل‌های سفید رنگ می‌دهد. به این دلیل به این گیاه ملکه شب گفته می‌شود، زیرا تمایل به گل دادن در شب دارد.

انواع کاکتوس خانگی

۱۲. کاکتوس گلابی خاردار (اپونتیا)

این کاکتوس نوعی سرده محبوب مناطق خشکسال است. از گونه‌های رایج آن می‌توان به انجیر هندی اشاره کرد. این کاکتوس گل‌های زرد، قرمز و بنفش می دهد.

انواع کاکتوس خانگی

۱۳. کاکتوس تیغ سگی (سیلیندروپونتیا فولگیدا)

این گیاه بومی جنوب غربی آمریکا است. این کاکتوس دارای ساقه‌ای مدوری است که تیغ‌های تیزی از آن بیرون زده اند. این گیاه در اندازه‌های مختلف وجود دارد. گل‌های این کاکتوس، سبز یا نارنجی است. این کاکتوس به آب کم و نور فراوان نیاز دارد.

انواع کاکتوس خانگی

۱۴. پاخی سرئوس اسکاتی مونستروسوس

این کاکتوس، ارتفاعی بلند دارد و می‌تواند به ۳ تا ۵ متر برسد. ساختار این کاکتوس، ناهموار و ناصاف است. اگرچه، این گیاه می‌تواند در نور رشد کند، اما نور مستقیم و شدید خورشید می‌تواند آن را بسوزاند.

انواع کاکتوس خانگی
افراد، اصطلاح کاکتوس و گیاه ساکولنت را اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. هرچند، آن‌ها یکسان نیستند. تمام کاکتوس ها، ساکولنت هستند؛ اما، همه ساکولنت ها، کاکتوس نیستند. کاکتوس‌ها دارای ساختاری به نام آرئول هستند.

آرئول‌ها برآمدگی‌های کوچکی شبیه به کوسن بوده که از آنجا تیغ ها، گل‌ها و ساقه‌های جانبی کاکتوس رشد می‌کنند. بسیاری از ساکولنت ها، آرئول ندارند. در حالی که کاکتوس به عنوان یک گیاه صحرایی شناخته شده است، اما می‌تواند در محیط خانه نیز رشد کند.

منبع:مجله ستاره
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x