فایده ورزش عصرگاهی و ورزش قبل از خواب شبانه

اگر هنوز فکر می کنید ورزش قبل از خواب باعث به هم ریختن خواب می شود ، ممکن است بخواهید در این مورد تجدید نظر کنید. 

علم از  تمرینات شب پشتیبانی می کند و ثابت می کند که آنها به همان اندازه تمرینات صبحگاهی سالم و کارآمد هستند. 

اگر قبل از خواب ورزش کنید متوجه خواهید شد که این کار باعث نمی شود اختلالی در خواب شما ایجاد شود. از آنجایی که همه ما وقت تمرینات صبحگاهی را نداریم ، برای کشف فواید ورزش در شب ادامه مطلب را بخوانید.

 

 

ورزش عصرگاهی

در اواخر روز می توانید تمرینات سخت تری را انجام دهید.

اگر تا به حال در اواخر بعد از ظهر احساس انفجار ناگهانی انرژی کرده اید،فقط به یاد داشته باشید که وقتی کودک بودید قبل از خواب چقدر فعال بودید. این به این دلیل است که دمای بدن شما بین 2 بعد از ظهر تا 6 عصر افزایش می یابد . این باعث می شود که شما بیشترین تلاش و انگیزه را برای ورزش کردن داشته باشید.

علاوه بر این ، اگر به دویدن علاقه دارید،برای دویدن بعد از ظهر و هنگام غروب بیرون بروید. یک مطالعه نشان داد دویدن در تاریکی و به این دلیل که هیچ چیزی نمیتواند باعث جلب توجه و حواس پرتی شما  شود باعث می شود با سرعت بیشتری بدوید .

 

 

ورزش قبل از خواب

ممکن است بهتر بخوابید.

برخلاف تصور عمومی ، ورزش قبل از خواب در واقع کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد. به گفته محققان ETH زوریخ ، راحت تر می توانید به خواب عمیق بروید  . علاوه بر این ، اثبات نشده است که ورزش بدنی بر کیفیت خواب تأثیر منفی می گذارد. با این حال ، بهتر است از تمرینات HIIT یا همان تمرینات متناوب شدت بالا دوری کنید ، زیرا این تمرینات می توانند بر روی بخواب رفتن شما تأثیر بگذارند .

 

ورزش عصرگاهی

عضلات شما می توانند سریعتر رشد کنند.

نسبت تستوسترون و کورتیزول بهترین حالت عصر برای رشد عضلات است . اگرچه صبح بیشتر است ، اما هنگام غروب خورشید اثرات عضله سازی به حداکثر می رسد. بهتر است روی دویدن در  مسافت های طولانی یا تمرینات طولانی اما ملایم تمرکز کنید تا بیشترین استفاده را از آن ببرید.

یوگا قبل از خواب

 

ممکن است باعث کم شدن استرس شما شود.

گاهی اوقات به دلیل تمام عواطف و احساساتی که داریم خوابیدن سخت بنظر برسد. در این حالت ،حرکات کشش قبل از خواب یا یوگا بهترین گزینه ها هستند. یک بررسی نشان داد که تمرین یوگا قبل از خواب به شما کمک می کند زودتر به خواب بروید. همچنین برای کاهش استرس و اضطراب و همچنین ارامش ذهن و مفید است.

مورد دوم اکسیژن بیشتری به بدن شما وارد می کند ، بنابراین باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x