علائم جنین پسر

علائم جنین پسر

در هر خانواده ای حدس زدن جنسیت نوزاد در زمان بارداری طبیعی و سرگرم کننده است. این فرضیات و افسانه ها در طول نسل ها از روی کنجکاوی سرچشمه می گیرند، به ویژه زمانی که اسکن ها در دسترس نبودند. شاید حدس زدن یا پیش بینی پسر یا دختر بودن جنین از طریق برخی علائم، سرگرم کننده باشد، اما به دلیل کمبود شواهد علمی نباید آنها را جدی گرفت. برای دانستن برخی از افسانه ها و شواهد مرتبط با جنسیت کودک در دوران بارداری با ما در ما همراه باشید.

نشانه های پسر بودن جنین

بیماری صبحگاهی

? افسانه: وقتی حالت تهوع یا حالت تهوع صبحگاهی را تجربه نمی کنید، نشانه آن است که نوزاد پسری را حمل می کنید.

? واقعیت: تهوع صبحگاهی (تهوع و استفراغ) یکی از علائم شایع بارداری است که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد زنان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد. بیشتر به سه ماهه اول محدود می شود، اما برخی از زنان ممکن است تا زمان زایمان آن را تجربه کنند. اعتقاد بر این است که تغییرات هورمونی باعث آن می شود و نه جنسیت نوزاد.

ضربان قلب

? افسانه: اگر متوجه شدید که ضربان قلب کودک شما کمتر از ۱۴۰ ضربه در دقیقه است، می تواند نشان دهنده پسر بودن نوزاد شما باشد.

? واقعیت: این یک ادعای گمراه کننده است که هیچ تحقیقی برای تایید آن وجود ندارد. مطالعه ای با عنوان تفاوت های مربوط به جنسیت در ضربان قلب جنین در سه ماهه اول این افسانه را رد می کند که می گوید تفاوت معنی داری بین ضربان قلب پسر و دختر در سه ماهه اول وجود ندارد . بدون در نظر گرفتن جنسیت، ضربان قلب طبیعی جنین ۱۲۰ تا ۱۶۰ ضربان در دقیقه است. ممکن است بیشتر شود (۱۴۰ تا ۱۶۰ ضربان در دقیقه در اوایل بارداری و کمتر (۱۲۰ تا ۱۴۰ ضربه در دقیقه) در مراحل بعدی بارداری.

وضعیت پوست و مو

? افسانه: یکی دیگر از نشانه هایی که در مورد پسر شدن جنین وجود دارد، این است که اگر جنین شما پسر باشد، پوست شما صاف و درخشان می شود، ولی اگر جنین دختر باشد، پوست شما خراب می شود. یکی دیگر از نشانه های پسر بودن جنین این است که موهای مادر رشد بیشتری خواهند داشت و شفاف تر خواهند شد.

? واقعیت: این ادعاها را نمی‌توان رد یا اثبات کرد، چون تا به حال هیچ مطالعه ای در مورد آن صورت نگرفته است. ولی چیزی که واضح است، این است که در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در بدن مادر، ممکن است تغییراتی در رشد و شفافیت موها و همچنین تغییراتی در پوست ایجاد شود.

هوس های غذایی

? افسانه: اگر میل به غذاهای ترش یا شور دارید، احتمال پسر دار شدن شما بیشتر است.

? واقعیت: هیچ مدرک علمی که این ادعا را تایید کند وجود ندارد. هوس می تواند به دلیل تغییرات هورمونی، کمبودهای تغذیه ای، مواد فعال دارویی (موجود در غذاهای خاص)، عوامل فرهنگی و روانی اجتماعی باشد. با این حال، تحقیقات کافی برای حمایت از این فرضیه ها وجود ندارد

موقعیت شکم

? افسانه: پایین بودن شکم یکی از نشانه هایی است که شما پسردار می شوید.

? واقعیت: نحوه حمل شما نشان دهنده جنسیت کودک نیست. یک مطالعه تحقیقاتی منتشر شده در مجله Birth بیان می‌کند که نه این و نه راه‌های دیگر پیش‌بینی جنسیت نوزاد درست نبودند. تغییرات وضعیتی یک زن باردار ممکن است به اندازه نوزاد و شکل رحم شما مرتبط باشد. به گفته گرگ مارچند، متخصص دارای گواهی هیئت مدیره، که به عنوان مدیر برنامه برای فلوشیپ معتبر SLS در جراحی زنان در رود آیلند کار می کند، «هیچ تفاوت قابل ملاحظه ای بین حمل یک پسر و یک پسر وجود ندارد. بسیاری از مادران بر این باورند که وقتی تجربه حمل هر دو جنس را داشته اند، حمل یک جنس با جنس دیگر متفاوت است، اما هیچ مطالعه با کیفیتی وجود ندارد که نشان دهد زنان، صرف نظر از اینکه چند نوزاد داشته اند، می توانند جنسیت نوزاد را بر اساس پیش بینی کنند.»

تغییرات خلق و خوی

? افسانه: اگر پسری را حمل می کنید، مستعد تغییرات خلقی نیستید، اما اگر دختری را باردار باشید، مستعد تغییرات خلقی خواهید بود.

? واقعیت: نوسانات خلقی در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی است و نه به دلیل جنسیت کودک.

رنگ ادرار

? افسانه: رنگ ادرار شما در دوران بارداری تغییر می کند و اگر تیره به نظر برسد، نشان دهنده این است که شما نوزاد پسری دارید.

? واقعیت: تغییرات ادرار در دوران بارداری رایج است. ادرار تیره ممکن است نشانه کم آبی بدن باشد که ممکن است به دلیل تهوع و استفراغ اتفاق بیفتد. رنگ ادرار نیز ممکن است با غذاها، داروها و مکمل ها تغییر کند و به پیش بینی جنسیت ارتباطی ندارد.

اندازه پستان

? افسانه: وقتی نوزاد پسری را حمل می کنید، سینه راست شما بزرگتر از سینه چپ است.

? واقعیت: تغییرات هورمونی در دوران بارداری جریان خون را بهبود می‌بخشد و باعث ایجاد تغییراتی در بافت سینه می‌شود که باعث بزرگ‌تر شدن آن‌ها می‌شود. سینه‌ها متورم می‌شوند زیرا برای شیر مادر آماده می‌شوند تا نوزاد شما را پس از تولد پرورش دهند. با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط تغییرات سینه با جنسیت نوزاد وجود ندارد.

پاهای سرد

? افسانه: اگر پاهایتان یخ زده است، نشان دهنده این است که نوزاد پسری دارید.

? واقعیت: سردی پا در دوران بارداری می تواند به دلیل گردش خون ضعیف، دیابت یا هوای بسیار سرد باشد. برای تشخیص و مراقبت بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

افزایش وزن

? افسانه: هنگامی که نوزاد پسری را حمل می کنید، وزن اضافی بیشتر در شکم قابل مشاهده است، اما زمانی که یک دختر را حمل می کنید، وزن در تمام بدن از جمله صورت توزیع می شود.

? واقعیت: بیشتر زنان باردار در طول بارداری خود وزن اضافه می کنند و افزایش وزن قابل توجه بخش مهمی از یک بارداری سالم است و با جنسیت نوزاد تعیین نمی شود.

علائم جنین پسر

چه چیزی جنسیت کودک را تعیین می کند؟

جنسیت نوزاد با ترکیب کروموزوم آن در زمان لقاح (زمانی که اسپرم با تخمک ملاقات می کند) تعیین می شود. یک جنین (یا نوزاد) از هر یک از والدین ۲۳ کروموزوم دریافت می کند که یک جفت آن از کروموزوم های جنسی تشکیل شده است که جنسیت کودک را تعیین می کنند. اگر نوزاد دو کروموزوم X داشته باشد دختر است و اگر یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y داشته باشد پسر است.

از هفته هفتم

تفاوت های جنسی در حدود هفته هفتم بارداری شروع می شود و تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی نیز قرار می گیرد. در حالت کلی، نمی‌توان بر اساس علائم خاصی به جنسیت جنین پی برد و برای تشخیص جنسیت جنین نیاز به انجام آزمایش‌های خاص داریم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x