مزایا و عوارض تزریق ژل به واژن

یکی از رایج‌ترین روش‌های جوانسازی واژن، تزریق ژل به واژن است. این روش، نتیجه‌ی رضایتبخشی دارد و به همین علت، اکثر خانم‌ها تمایل بیشتری به این شیوه جوانسازی واژن دارند.

 

چرا تزریق ژل به واژن اهمیت دارد؟

اهمیت این روش از این جهت مطرح است که یک زن طی سال‌های زندگی خود مراحلی مانند تغییرات هورمونی و زایمان را پشت سر می‌گذارد که می‌توانند تغییراتی در اندام تناسلی‌شان ایجاد نمایند.

این تغییرات بر کیفیت زندگی یک زن اثر می‌گذارند که شامل کاهش انعطاف پذیری واژن، بی‌اختیاری ادرار، خشکی واژن، کاهش تحریک پذیری در اندام تناسلی و کاهش نرمی و تغییر رنگ لابیا مینور و لابیا ماژور می‌شود.

جوانسازی واژن از جمله اقداماتی است که در جهت ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده و قدیمی انجام می‌شود. طی سال‌های اخیر، پزشکان و خانم‌ها بالاخره صحبت در مورد این مسئله‌ی مهم را شروع کرده‌اند و تعداد درمان‌ها و راهکار‌ها برای جوانسازی واژن رو به افزایش است.

 

تزریق ژل به واژن؛ مزایا و عوارض آن

ابزار‌هایی که برای درمان و رفع برخی از این تغییرات واژینال یا همه‌ی آن‌ها و به طور کلی جوانسازی واژن به کار می‌روند بسیار متنوع‌اند؛ از رادیوفرکانسی یا لیزر واژن گرفته تا تزریق ژل به واژن. گاهی از فیلر‌ها نیز برای تزریق به ناحیه‌ی کلیتوریس استفاده می‌شود.

 

چرا تزریق ژل به واژن لازم است؟

واژن یکی از بخش‌های مهم دستگاه تناسلی زنان می‌باشد که نقش بزرگی در برقراری رابطه جنسی و لذت بردن از رابطه دارد. این بخش از بدن نیز مانند هر بخش دیگری به مرور زمان و تحت تاثیر مواردی از جمله افزایش سن است.

به لُب‌های خارجی و بزرگ واژن لابیای ماژور گفته می‌شود که بارزترین قسمت ناحیه تناسلی زنان می‌باشد. لابیای ماژور با افزایش سن فرد، زایمان‌های طبیعی، کاهش چربی بدن و تغییرات هورمونی دچار تغییراتی از جمله پیری پوست، افتادگی پوست، شل شدگی پوست، لاغر و چروک شدن پوست می‌شود.

تمام این موارد موجب می‌شوند که زیبایی لابیای ماژور و اندام تناسلی زن کمتر شود و با اثر گذاشتن بر رابطه جنسی فرد، موجب کاهش اعتماد به نفس و لذت کمتر از رابطه شود. با پیشرفت علم پزشکی، متخصصین روش‌هایی را برای درمان این عارضه به کار می‌برند که یکی ازاین روش‌ها تزریق ژل به واژن است. پزشک با این کار می‌تواند واژن را جوانسازی کند.

 

مزایای تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن یا لابیا ماژور، یکی از کم عارضه‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی محسوب می‌شود. این روش مزایای زیر را دارد:

  • می‌توانید فورا به زندگی معمول خود برگردید
  • نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارید
  • درد نخواهید داشت
  • نیازی به جراحی و برش نیست
  • تزریق با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود
  • موجب جوانسازی واژن می‌شود
  • افتادگی و چین و چروک پوست واژن رفع می‌شود
  • واژن حجیم شده و تحلیل رفتگی آن بهبود می‌یابد
  • آتروفی واژن برطرف می‌شود (به کاهش بافت عضله آتروفی می‌گویند)
  • پوست واژن، سفید شده و تیرگی آن برطرف می‌شود
  • نتیجه تزریق فورا و تقریبا دو ساعت بعد از تزریق دیده می‌شود

 

تزریق ژل به واژن؛ مزایا و عوارض آن

 

چه کسانی کاندید تزریق ژل به واژن هستند؟

  • زنان سنین بالا که اندام تناسلی‌شان دچار پیری و افتادگی پوست شده باشد.
  • زنان جوانی که احساس می‌کنند لابیای آن‌ها کوچک‌تر از حد معمول است.
  • زنانی که بر اثر عارضه‌های ارثی و ژنتیکی، ظاهر واژ‌ن‌شان نرمال نیست.
  • زنانی که لابیای نامتقارن و نامتناسب دارند.
  • زنانی که سابقه‌ی رادیوتراپی در ناحیه واژن دارند.

 

تزریق ژل به واژن به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

  • خانم‌های باردار و شیرده نمی‌توانند این عمل را انجام بدهند.
  • خانم‌هایی که سابقه‌ی سکته قلبی و مغزی دارند، آن‌هایی که دیابت دارند و خانم‌هایی که سابقه‌ی لخته شدن خون دارند، گزینه‌های مناسبی برای انجام این عمل محسوب نمی‌شوند.
  • همچنین زنانی که به مواد تشکیل دهنده‌ی ژل حساسیت دارند و افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، کاندید مناسبی نیستند.
  • خانم‌هایی که عفونت واژینال دارند یا دچار زگیل تناسلی هستند، ابتدا باید عارضه را درمان کرده و سپس برای تزریق ژل اقدام نمایند.

 

چگونه باید برای تزریق ژل به واژن آماده شوید؟

پیش از انجام این جراحی، اگر دچار بیماری یا عارضه‌ی خاصی هستید قرار دهید. همچنین پزشک شما باید بداند چه دارو‌هایی مصرف می‌کنید.

اگر دچار عفونت واژینال، زگیل تناسلی یا قارچ هستید باید قبل از اینکه به واژن خود ژل تزریق کنید، این عوارض را کاملا درمان نمایید.

اگر آسپرین یا ویتامین E مصرف می‌کنید، حداقل پنج روز قبل از انجام این عمل، مصرف آن‌ها را قطع کنید. از دو هفته پیش از تزریق ژل به واژن، مصرف الکل و سیگار را کنار بگذارید.

قبل از انجام آن، آب فراوان بنوشید. حداقل شش ساعت قبل از تزریق ژل، غذا نخورید.

 

در تزریق ژل به واژن از چه ژل‌هایی استفاده می‌شود؟

  • ژل با اثر موقت

این ژل بین دو ماه تا یک سال ماندگاری دارد.

  • ژل با اثر نیمه موقت

این ژل بین دو تا پنج سال ماندگاری دارد.

  • ژل با اثر دائمی

این مواد از جنس سیلیکون بوده و ماندگاری زیادی دارد.

 

تزریق ژل به واژن؛ مزایا و عوارض آن

 

تزریق ژل به واژن چگونه انجام می‌شود؟

مدت زمان این عمل نهایتا ۳۰ دقیقه است و باید در حالتی شبیه انجام تست پاپ اسمیر قرار بگیرید. این عمل، دردی ندارد و نیازی به بیهوشی عمومی نیست و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

ابتدا محل تزریق ضد عفونی شده و سپس پزشک با یک سوزن، مواد بی‌حس کننده را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند. بعد از بی‌حسی، ژل تزریق خواهد شد.

 

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به واژن

اگر پزشک دارویی برای‌تان تجویز کرده، حتما طبق دستور و سر موقع دارو‌ها را مصرف کنید، خصوصا اگر آنتی بیوتیک برای‌تان تجویز شده است.

بعد از انجام تزریق تا سه روز رانندگی نکنید. تا یک هفته بعد از آن هم سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. دست کم تا یک هفته بعد رابطه جنسی نداشته باشید. دو تا سه هفته بعد از تزریق ژل به واژن، ورزش و تمرین سنگین انجام ندهید. تا دو هفته بعد از آن نیز در معرض تابش و گرمای مستقیم خورشید قرار نگیرید.

 

عوارض احتمالی تزریق ژل به واژن

التهاب، تورم، درد، کبودی، حساسیت، سفتی موقت بافت، عفونت سطحی، حالت تهوع و ایجاد لکه‌های قرمز از عوارض احتمالی تزریق ژل به واژن می‌توانند باشند.

 

تزریق ژل به واژن چه مزایایی نسبت به تزریق چربی به واژن دارد؟

از آن جایی که برای تزریق چربی به واژن، لازم است بخش کوچکی از بدن فرد بریده شود تا چربی مورد نیاز برای واژن از آن خارج گردد، پس در نتیجه لازم است فرد در صورت انجام تزریق چربی به واژن، عواقب و عوارض این برش کوچک را بپذیرد.

از سویی ممکن است چربی‌های تزریق شده به واژن پس از مدتی جذب پوشت شده و یا آب شوند. پس در نتیجه آن تزریق چربی ماندگاری چندانی نخواهد داشت.

تزریق ژل به واژن این مشکلات را به همراه ندارد و بدون هیچگونه برش در بدن انجام می‌شود. از سویی نیز احتمال اینکه ژل تزریقی، جذب بدن شده و یا آب شود بسیار کم‌تر از چربی می‌باشد. در نتیجه تزریق ژل به واژن از اهمیت بسیار زیادی در میان بانوان برخوردار است.

 

هزینه تزریق ژل به واژن

هزینه این جراحی زیبایی به عوامل زیادی از جمله میزان ژل تزریقی و نوع ژل، واژن بیمار و پزشک متخصص بستگی دارد. به همین خاطر قیمت دقیقی از این جراحی زیبایی وازن در دست نمی‌باشد.

دقت داشته باشید که واژن یکی از حساس‌ترین اندام‌های تناسلی بانوان می‌باشد و نباید تزریق ژل به آن را به افراد غیر متخصص و مراکزی با هزینه کم این جراحی زیبایی را انجام می‌دهند بسپارید.

 

آیا بیمه هزینه تزریق ژل به واژن را پوشش می‌دهد؟

همانطور که می‌دانید پوشش هزینه‌ها توسط بیمه شامل جراحی‌های زیبایی نمی‌شود. از آن جایی که تزریق ژل به واژن به نوعی عمل زیبایی به حساب می‌آید، هزینه‌های آن توسط بیمه پوشش داده نمی‌شوند. پس در نتیجه هزینه انجام این عمل زیبایی را باید تماما خودتان پرداخت نمایید.

منبع:برترینها

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x