راه ها و روشهای افزایش جذابیت جنسی

جذابیت جنسی، یکی از مولفه‌هایی است که می‌تواند بر کیفیت رابطه‌ی عاشقانه تاثیر بسزایی داشته باشد. این جذابیت گاهی در درون افراد وجود دارد، اما گاهی لازم است به عنوان یک مهارت راه‌های افزایش جذابیت جنسی یادگرفته شود.
جذابیت جنسی و راه‌های افزایش آن
بیشتر افراد تصور می‌کنند که برای اینکه از لحاظ جنسی برای پارتنرشان جذابیت داشته باشند، باید از لحاظ چهره و اندام با استانداردهای زیبایی شناختی مطابقت داشته باشند.
اما آیا واقعا اینگونه است؟ درواقع زیبایی امری نسبی است و برای هرکس به نوع متفاوتی تعریف می‌شود. اما چه اتفاقی می‌افتد که یک فرد برای دیگری جذابیت جنسی پیدا می‌کند؟ چه مولفه‌هایی در این زمینه دخیل هستند؟ باهم ببینیم…

زیبایی یا جذابیت جنسی؟

زیبایی چهره در واقع ایجاد احساس خوب در ذهن بیننده و از لحاظ بصری است. شما با دیدن یک فرد زیبا همان احساسی را پیدا می‌کنید که با دیدن یک گل زیبا. اما جذابیت جنسی بیشتر به ایجاد هیجان جنسی مربوط می‌شود. از نظر کارشناسان زیبا کسی است که با دیدن او، حتی در خیابان، نمی‌توانید چشم از او بردارید.
اما جذابیت جنسی در یک رابطه تعریف می‌شود. تشخیص زیبایی در نظر هرکس با معیار‌های شخصی او سنجیده می‌شود. اما جذابیت جنسی در طول رابطه ایجاد می‌شود. شما از تمجید همسرتان از جذابیت جنسیتان خشنود می‌شوید، اما دوست ندارید دیگران در این باره نظری بدهند. این مسئله در رابطه با زیبایی چهره صادق نیست. شما از اینکه از زبان دیگران بشنوید زیبا هستید، خوشحال می‌شوید.
جذابیت رابطه

البته لازم به ذکر است که واژه‌ی زیبایی می‌تواند فراتر از زیبایی چهره رود. شما زمانی دوست دارید دیگران شما را زیبا بخوانند که به اندام فیزیکی شما اشاره‌ای نکنند؛ زیبایی می‌تواند مجموعه‌ای از صفات مثل مهربانی، خوش صحبت بودن، خوش چهره بودن و … باشد.

حال اگر به یک خانم بگویید چقدر خوش اندام است چه؟ خب قطعا او فکر می‌کند برای شما جذابیت جنسی دارد و احتمالا از این گفته خوشحال نخواهد شد. به خصوص اگر او با مرد دیگری در رابطه باشد.
جذابیت جنسی تمایلات افراد را فراتر از فقط نگاه کردن می‌برد. زمانی که همسر شما برایتان از لحاظ جنسی جذاب است هر دوی شما به سمت تعاملات فیزیکی پیش می‌روید. جذابیت جنسی معمولا سرآغاز شروع یک رابطه‌ی رمانتیک است.

چه چیز‌هایی بر جذابیت جنسی تاثیر دارند؟

جذابیت جنسی تاثیر کاملا مستقیم در رابطه‌ی عاشقانه شما با پارتنرتان دارد. اما دقت کنید که جذابیت جنسی فقط در زیبایی اندام خلاصه نمی‌شود. علاقه‌ی جنسی همسرتان به شما، فقط مربوط به اندام شما نیست، که اگر باشد رابطه‌ی شما همیشه در سطح باقی می‌ماند.
ویژگی‌هایی مثل صداقت، خوش صحبتی، شوخ طبعی، لحن صدا و … در میزان جذابیت جنسی
شما در نگاه همسرتان تاثیر می‌گذارد. همه‌ی ویژگی‌های رفتاری شما و شخصیت شماست که احساس مثبت و جذاب بودن در همسرتان ایجاد می‌کند.

۱. نگاه جذاب

چشم انسان همیشه مهم‌ترین نقطه در برقراری ارتباط است. چشم شما می‌تواند راز دل شما و فکر شما را برملا کند. مهارت برقراری ارتباط چشمی را یاد بگیرید. با چشمانتان طوری به همسرتان نگاه کنید که گویی این آخرین فرصت شماست. یک نگاه جذاب در کنار یک لبخند زیبا می‌تواند در یک لحظه دل همسرتان را از جا بکند. به واکنش‌های همسرتان دقت کنید و ببینید در چه مواقعی بیشتر به شما جذب می‌شود، و بعد بیشتر تمرین کنید.
نگاه جذاب

۲. صحبت کردن

موضوع و لحن صحبت یکی از مولفه‌های کلیدی در افزایش جذابیت جنسی است. مانند هر نوع رابطه‌ای، شما در ارتباط با همسرتان باید سرگرم کننده باشید. گاهی سعی کنید مرموز باشید، گاهی شوخی کنید. او را به شعف بیاورید و همه این‌ها را به زبان بدنی جذاب مزین کنید. با این کار همسرتان نمی‌تواند چشم از شما بردارد و به چیزی جز شما فکر کند.
اهمیت جذابیت جنسی

۳. حفظ فاصله

سعی کنید در زندگی زناشویی زمان‌هایی را تنها به خودتان اختصاص دهید و از همسرتان هم بخواهید همین کار را بکند. اجازه دهید هر از گاهی دلتان برای یکدیگر تنگ شود. اجازه دهید در خلوت به زیبایی‌ها و جذابیت‌های یکدیگر فکر کنید. هیچ اشکالی ندارد اگر در سال یک بار هر کدام به سفر با دوستان خود بروید. به خودتان فرصت قدرشناسی بدهید.

افزایش جذابیت جنسی

۴. غیر قابل پیش بینی بودن

اگر قرار باشد هر روز رابطه‌ی شما به یک شکل باشد، هم شما و هم همسرتان به مرور از وقت گذراندن با هم خسته خواهید شد. سعی کنید در همه چیز تنوع ایجاد کنید. زمان، شکل و مکان رابطه تان را هر از چندی تغییر دهید. او را شگفت زده کنید. بگذارید هر روز قبل از دیدن شما با خود فکر کند: «امروزه چه خوابی برایم دیده؟

 

۵. ظاهر زیبا

جذابیت ظاهری اولین چیزی است که شما را به هم جذب کرده است. سعی کنید این جذابیت را حتی بعد از ازدواج هم حفظ کنید. سعی کنی هر روز زندگیتان مانند روز اول آشنایی پرهیجان و پرحرارت باشد. اگر بعد از گذشت زمان و طولانی شدن رابطه‌تان، از خودتان غافل شوید، ممکن است این احساس را به همسرتان بدهید که از او خسته شده‌اید یا این رابطه دیگر برایتان مهمه نیست.
با شناخت عوامل جذابیت جنسی و ظاهری، می‌توانید رابطه‌ی عاشقانه‌ی موفق‌تری داشته باشید. البته این جذابیت تضمین کننده‌ی موفقیت شما نیست و مسلما مولفه‌های زیادی یک رابطه‌ی زناشویی موفق را شکل می‌دهند. اما خب، همیشه باید از یک جایی شروع کرد.
شما چه پیشنهاد یا تجربه‌ای در این زمینه دارید. لطفا نظرات خود را از طریق بخش “ارسال نظر” در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x