قالب وردپرس درنا توس
خانه / ورزش / ورزش عمومی / مقدار سوزاندن کالری در ورزشهای مختلف

مقدار سوزاندن کالری در ورزشهای مختلف

آگاهی از میزان سوزاندن کالری با ورزش می‌تواند شما را در مسیر بهبود تناسب اندام قرار دهد. در ادامه با میزان سوزاندن کالری در ورزش‌هایی مانند دویدن، پیاده روی سریع، شنا، طناب زدن، فوتبال، ورزش های راکتی، بالا رفتن از پله، بوکس، ورزش‌های زمستانی، دویدن بر روی تردمیل و درازنشست آشنا می‌شوید.
میزان سوزاندن کالری با ورزش
 برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام و رسیدن به یک سبک زندگی سالم، باید به انجام ورزش و سوزاندن کالری با ورزش بپردازید. ورزش‌های مختلفی وجود دارد که برای سوزاندن کالری می توانید به انجام آن‌ها بپردازید. در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

کالری چیست؟

کالری یک واحد اندازه گیری است. میزان مصرف انرژی را می‌توان به وسیله میزان سوزاندن کالری محاسبه کرد. بدن شما همواره در حال سوزاندن کالری است و بسته به نوع فعالیت شما این میزان متفاوت است. برای افزایش میزان سوزاندن کالری باید به انجام فعالیت‌های شدید تری بپردازید.
برای کاهش وزن به اندازه نیم کیلوگرم باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. بنابراین شما برای کاهش وزن مورد نظر خود باید به صورت دقیق و حساب شده کالری بسوزانید. حال به معرفی ورزش‌هایی می پردازیم که می‌توانند بیشترین کمک را به شما در سوزاندن کالری داشته باشند.
تمام اعداد گفته شده در این مطلب به صورت میانگین فعالیت بدنی در یک ساعت در نظر گرفته می‌شود. تعداد این کالری‌ها متناسب با جنس و سن و سطح تناسب اندام افراد مختلف متفاوت است.

میزان سوزاندن کالری با دویدن

با هر ساعت دویدن حدود ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری سوزانده می شود. شما می‌توانید با انجام این ورزش میزان کالری بیشتری نسبت به پیاده روی و راه رفتن بسوزانید و به اندام دلخواه خود برسید. مزیت ویژه دویدن این است که تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند بنابراین یکی از مناسب‌ترین ورزش‌ها برای سوزاندن کالری و رسیدن به اندام دلخواه است.

میزان سوزاندن کالری با ورزش

میزان سوزاندن کالری با پیاده روی سریع

با انجام این ورزش می‌توانید حدود ۵۰۰ تا ۹۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. در پیاده روی سریع نیازی نیست که با حداکثر سرعت خود حرکت کنید بلکه با یک سرعت متوسط و در یک بازه زمانی مناسب می‌توانید به سوزاندن چربی و کالری و شکل دادن به عضلات خود بپردازید.

میزان سوزاندن کالری با ورزش
میزان سوزاندن کالری با ورزش شنا

با شنا کردن می‌توانید حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. شنا کردن ورزش نسبتا سنگینی است و به سرعت می‌تواند در شما احساس خستگی ایجاد کند. با این حال می‌تواند تاثیر زیادی در میزان سوزاندن کالری و تناسب اندام شما داشته باشد.

میزان سوزاندن کالری با ورزش

میزان سوزاندن کالری با ورزش طناب زدن

با طناب زدن می توانید حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. در بسیاری از ورزش‌ها از جمله بوکس ورزشکاران برای گرم کردن خود از طناب زدن استفاده می‌کنند، در صورتی که شما با چند دقیقه انجام دادن این تمرین متوجه می‌شوید که طناب زدن ورزشی فراتر از گرم کردن است. طناب زدن همچنین می‌تواند به هماهنگ شدن چشم‌ها و عضلات بدن کمک کند. طناب زدن برای لاغری بسیار موثر است.

میزان سوزاندن کالری با ورزش

میزان سوزاندن کالری در ورزش فوتبال

شما در ورزش فوتبال می‌توانید حدود ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. ورزش فوتبال نیازمند راه رفتن، دویدن و پرش است و همچنین زمین آن دارای ابعاد بزرگی است که باعث تحرک زیاد بازیکنان می‌شود. بنابراین فوتبال ورزشی بسیار مناسب برای سوزاندن کالری است.

میزان سوزاندن کالری با ورزش
میزان سوزاندن کالری در ورزش‌ های راکتی

شما می‌توانید با انجام ورزش‌های راکتی حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در هر ساعت بسوزانید. این ورزش‌ها برای سوزاندن کالری بسیار مناسب هستند. البته در صورتی که در پا‌های خود دچار مصدومیت شده اید بهتر است که این نوع ورزش‌ها را انجام ندهید. از جمله ورزش‌های راکتی مناسب برای سوزاندن کالری، می‌توان به تنیس اشاره کرد.

میزان سوزاندن کالری با ورزش
میزان سوزاندن کالری در بالا رفتن از پله

شما با انجام این ورزش می‌توانید حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. برای انجام این حرکت می‌توانید بجای پله از تردمیل شیبدار استفاده کنید. کوهنوردی نیز مانند همین ورزش است که با انجام آن می‌توانید علاوه بر سوزاندن کالری، عضلات پایین تنه خود را نیز تقویت کنید.

میزان سوزاندن کالری با ورزش
میزان سوزاندن کالری در ورزش بوکس

شما با انجام این ورزش می‌توانید حدود ۵۴۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. این ورزش همراه با تحرک زیاد و مداوم است که می‌تواند در سوزاندن کالری و ایجاد فرم مناسب بدنی به شما کمک زیادی کند.

میزان سوزاندن کالری با ورزش
میزان سوزاندن کالری در ورزش‌ های زمستانی

شما می‌توانید با انجام ورزش‌های زمستانی حدود ۴۳۶ تا ۵۴۴ کالری در ساعت بسوزانید. ورزش‌های معمول زمستانی مانند اسکی و اسنوبورد سواری می‌توانند در سوزاندن کالری کمک زیادی به شما کنند.

میزان سوزاندن کالری با ورزش
میزان سوزاندن کالری با دویدن روی تردمیل

تردمیل نیز از جمله وسایلی است که با استفاده از آن می‌توان به سوزاندن کالری پرداخت. شما با استفاده از تردمیل می‌توانید میزان گام‌های خود و همینطور سرعت حرکت خود را نیز تنظیم کنید. همچنین با انجام این تمرین به مدت ۲۰ دقیقه و با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌توانید ۲۲۰ کالری بسوزانید.

میزان سوزاندن کالری با ورزش

میزان سوزاندن کالری دراز نشست

دراز نشست از جمله ورزش‌هایی است که بدن شما در حین انجام آن فعالیت کمی دارد به همین دلیل میزان سوزاندن کالری در آن زیاد نیست. ولی این ورزش برای تقویت عضلات شکمی و تناسب اندام بسیار مناسب است. بطور متوسط فردی با وزن ۸۲ کیلوگرم با انجام ۱۵ دقیقه دراز نشست ۸۴ کالری و در صورت انجام این تمرین با قدرت زیاد در همین زمان حدود ۱۵۱ کالری خواهد سوزاند.

میزان سوزاندن کالری با ورزش
سوزاندن کالری بیشتر

برای سوزاندن کالری بیشتر می‌توانید فعالیت‌ها و ورزش‌های خود را با شدت بیشتری انجام دهید. به طوری که می‌توانید با انجام یک دقیقه فعالیت شدید دو برابر زمانی که یک فعالیت نسبتا شدید انجام می‌دهید کالری بسوزانید.
فعالیت نسبتا شدید فعالیتی است که شما در حین انجام آن می‌توانید به راحتی صحبت کنید، ولی در فعالیت شدید به دلیل تنفس سریع‌تر امکان راحت صحبت کردن برای شما وجود ندارند.
منبع:مجله ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + بیست =