کشف مورچه خجالتی

راه های زیادی برای نامگذاری یک گونه ی جانوری تازه کشف شده وجود دارد، برای مثال اسم یک قایق یا یک رییس جمهور یا حتی صدایی که هنگام پیدا کردن آن گونه ی جانوری تولید می کنید.
 کشف یک گونه جدید مورچه در سنگاپور به نام «تی رکس» که عادات عجیبی دارد
اما یک گونه مورچه ی تازه کشف شده اسم هولناکی به خود گرفته است: تیرانومیرمکس یا همان تی رکس اختصاری. دانشمندان سنگاپوری اخیراً برای اولین بار یک کلونی از این گونه ی نادر را در حیات وحش پیدا کرده اند که بر خلاف اسمشان، مورچه های بسیار کم رو و خجالتی بوده و معمولاً به ندرت آفتابی می شوند.
کشف یک گونه جدید مورچه در سنگاپور به نام «تی رکس» که عادات عجیبی دارد

مارک وونگ از محققان هیئت پارک های ملی سنگاپور گفته است:” من طبیعت خجالتی این مورچه ها را بسیار جالب و البته خنده دار یافتم. اسم تیرانومیرمکس در واقع به معنای «مورچه ی ستمگر» است اما به زودی مشخص شد که این مورچه ها در هیچ شکلی ستمگر و ظالم نیستند و اگر کز کردن آن ها هنگام نزدیک شدن دیگر موجودات را ببینید در می یابید که طبیعت این مورچه ها با آن چه که اسمشان دلالت دارد کاملاً متفاوت است. آن ها بعد از کز کردن بلافاصله فرار می کنند. محققان یک کلونی از این مورچه ها را ا حدود ۳ عدد مورچه سال گذشته در یک جنگل در سنگاپور و زیر برگ یک درخت پیدا کردند. نکته ی جالب تر این که این مورچه ها با ترشح یک ماده ای ضدعفونی کننده بدن خود را می پوشاندند تا خطر منتقل کردن بیماری به دیگر اعضای کلونی را به حداقل برسانند و جالب تر این که به ندرت هیچ گونه باکتری در بدن این مورچه ی خجالتی دیده می شود”.

به نظر می رسد که کلونی های کوچک دیگری نیز از این مورچه ها وجود داشته باشد و بیشتر شبانه شکار کرده و در انتخاب غذای خود بسیار مشکل پسند باشند. به همین دلیل پیدا کردن آن ها کمی دشوار است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x