کارهای ساده ای که باعث ضعیف شدن چشمها میشوند

اغلب ما ندانسته عادت هایی داریم و کارهایی انجام می دهیم که به چشم ها و بینایی ما صدمه می زنند.

 

بینایی یکی از مهم ترین حواس بدن بوده و چشم ها از حساس ترین اندام های بدن هستند. با این حال اغلب ما ندانسته عادت هایی داریم و کارهایی انجام می دهیم که به چشم ها و بینایی ما صدمه می زنند. در ادامه به ۱۰ عادت ساده اما مضری می پردازیم که می توانند آسیبی جدی به بینایی شما وارد می کنند.

 

۱- از لوازم آرایشی تاریخ انقضا گذشته استفاده می کنید

چشم پزشکان توصیه می کنند لوازم آرایشی چشم هایتان را بعد از سه ماه دور بیندازید. چون باکتری هایی که درون آن ها انباشته می شوند می توانند باعث بروز عفونت در چشم ها شوند.

 

 

۲- در مصرف مواد غذایی تهیه شده از گندم افراط می کنید

مصرف گندم منجر به افزایش سطح انسولین در بدن می شود. به گفته ی دانشمندان، این مسأله ممکن است باعث فشرده شدن تخم چشم ها شود و این فشارعامل بروز نزدیک بینی است.

اگرچه محققان هنوز شک دارند که به دلیل مصرف گندم است که تعداد افراد نزدیک بین در سراسر دنیا بسیار زیاد است، اما آن ها ثابت کرده اند که این ماده ی غذایی به طور قطع بر رشد چشم ها تأثیر می گذارد.

 

۳- بدون تجویز پزشک از قطره های چشمی استفاده می کنید

اگر بدون تجویز پزشک از قطره های چشمی استفاده می کنید، یعنی اغلب احساس ناخوشایندی در چشم هایتان دارید. با این حال، این قطره ها فقط موقتاً می توانند مشکل تان را حل کنند. چون این روش کمکی به حل مشکل اصلی نمی کند. بنابراین قبل از آنکه قطره های بیشتری بخرید، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

۴- به اندازه ی کافی آب نمی خورید

اگر روزانه کمتر از هشت لیوان آب بنوشیم، بدن ما آب خود را از دست خواهد داد. در نتیجه ی این مسأله، تولید اشک چشم ها کاهش می یابد و بنابراین احساس می کنیم چشم هایمان خشک شده اند. خشکی چشم ها صدمات جدی ای به آن ها می زند.

 

۵- زمستان ها از عینک آفتابی استفاده نمی کنید

پزشکان هشدار می دهند پرتوهای فرابنفشی که در زمستان از برف و یخ منعکس می شوند می توانند باعث برف کوری شوند. نشانه های این مسأله عبارتند از متورم شدن چشم ها، دوبینی و آبریزش چشم ها. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند حتی در زمستان هم از عینک آفتابی استفاده کنید.

 

۶- به اندازه ی کافی نمی خوابید

اگر چشم هایتان استراحت کافی نداشته باشند، ممکن است دچار مشکلاتی مثل عدم توانایی در فوکوس، سیاه شدن زیر چشم ها و بروز تیک های عصبی شوید.

 

۷- کتاب را بیش از حد به چشم هایتان نزدیک می کنید

دانشمندان میان نحوه ی مطالعه و وضعیت بینایی رابطه ی قوی ای پیدا کرده اند. محققان می گویند کسانی که زیاد مطالعه می کنند و کتاب را بیش از حد به چشم هایشان نزدیک می کنند، اغلب نزدیک بین هستند.

 

۸- دائما چشم هایتان را می مالید

وقتی به خاطر احساس خستگی یا خارش چشم هایتان را می مالید، این کار موقتا احساس خوبی به شما می دهد. با این حال، اگر دائما چشم هایتان را بمالید، این کار باعث تغییر شکل قرنیه ی چشم می شود.

 

۹- تحت فشار و اضطراب زیادی کار می کنید

اگر هنگام کار با کامپیوتر، در چشم هایتان احساس درد یا ناراحتی می کنید، احتمالا به خاطر مانیتور نیست. به اعتقاد دانشمندان، این نشانه ها در میان کسانی شایع است که هنگام کار از وضعیت عاطفی ناپایداری دارند. اما کسانی که شغل شان را دوست دارند معمولا مشکلی درمورد چشم هایشان ندارند.

 

۱۰- فراموش می کنید لنزهایتان را بیرون بیاورید

در اوقات بیداری، از طریق هوا به قرنیه ی چشم ها اکسیژن می رسد و هنگام خواب اشک چشم ها قرنیه را مرطوب نگه می دارد. اما وقتی بیست و چهار ساعته لنز داخل چشم هایتان باشد، قرنیه از منابع عناصر مورد نیازش یعنی اکسیژن و رطوبت محروم می ماند و صدمه می بیند.

 

منبع:روزیاتو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x