پیتزای گوشت درست کنید

پیتزای گوشت درست کنید

در این نوع از پیتزا از گوشت چرخ شده بجای سوسیس و یا کالباس استفاده کنید.

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1448797544922.jpg

 

 

مواد لازم:

  • خمیر پیتزا: 500 گرم
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • رب گوجه فرنگی: یک فنجان
  • پیاز داغ عسلی: 3قاشق سوپ خوری
  • پنیر پیتزا: 200 گرم
  • گوجه فرنگی: 500 گرم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم

روش پخت:

ابتدا خمیر پیتزا را به روش زیر درست میکنیم:

1- آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم الک میکنیم.روغن و شیر را در یک فنجان اندازه گیری میریزیم.ابتدا روغن را ریخته و سپس شیر را رویش میریزیم ولی به هم نمیزنیم.شیر و روغن را یک مرتبه در مواد خشک میریزیم و چند مرتبه با قاشق به هم میزنیم تا حالت چسبندگی پیدا کند سپس خمیر را از کاسه بیرون می آوریم و روی کاغذ روغنی قرار میدهیم و به مدت 10 دقیقه خمیر را ورز میدهیم.

2- قالبی که مخصوص پای می باشد و چرب نشده است حاضر میکنیم.ابتدا خمیر را روی کاغذ به اندازه قالب با وردنه باز کرده سپس در قالب قرار داده اطراف آنرا با چنگال فشار میدهیم که خوب جا گیر شود و به شکل قشنگی در آید.با نوک چنگال وسط خمیر را چند سوراخ میکنیم.خمیر آماده است.

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1448797544031.jpg

روش تهیه پیتزا:

1- ظرف آلومینیوم گرد مناسبی راکه باید کم عمق یاشد چرب میکنیم و خمیر پیتزا را به قطر نیم سانتی متر و به شکل ظرف به اندازه ای که ته و دیواره ظرف را بپوشاند باز مینماییم و خمیر را داخل ظرف می اندازیم.روی گوجه فرنگی ها کمی آبجوش میریزیم و پوست گوجه فرنگی را میکنیم و تخمه آنرا میگیریم،بعد گوجه فرنگی را خورد میکنیم.

2- گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده کمی سرخ میکنیم و یک لیوان آب و یک قاشق رب گوجه فرنگی در آن میریزیم و کمی فلفل و نمک میریزیم و میگذاریم با حرارت ملایم آهسته بجوشد و آب آن کاملاً تبخیر شود و آن را داخل خمیر میریزیم،بعد گوجه فرنگی را با سس مخصوص روی آن میریزیم و پنیر را روی گوجه فرنگی رنده میکنیم و کمی جعفری خورد شده روی آن می پاشیم.

3- فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم میکنیم و ظرف پیتزا را کف فر به مدت 20 دقیقه قرار میدهیم،بعد ظرف را روی آخرین پنجره فر به طرف بالا میگذاریم تا در حدود یک ربع تا بیست دقیقه بماند و روی آن کمی طلایی شود. پیتزا آماده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x