آموزش تصویری پاکسازی صورت با بخور

برای بخور دادن صورت ابتدا صورت را در معرض بخار قرار می دهیم سپس برای از بین بردن آلودگی ها ماسک استفاده می کنیم و در مرحله آخر تونر و مرطوب کننده استفاده می کنیم. اگر وقت کافی برای انجام دادن این کارها ندارید از روش سریع حمام بخار هم می توانید استفاده کنید.

 

چگونه با بخور صورت را پاکسازی کنیم؟

برای رسیدگی به سلامت و زیبایی پوست در پایان یک روز سخت و پر مشغله می توانیم از روش بخور صورت استفاده کنیم. این روش جریان خون را در صورت افزایش داده، منافذ پوست را باز می کند و پوست را از آلودگی ها پاکسازی می کند.

برای بخور دادن صورت ابتدا صورت را در معرض بخار قرار می دهیم سپس برای از بین بردن آلودگی ها ماسک استفاده می کنیم و در مرحله آخر تونر و مرطوب کننده استفاده می کنیم. اگر وقت کافی برای انجام دادن این کارها ندارید از روش سریع حمام بخار هم می توانید استفاده کنید.

 

 

روش کامل بخور صورت

بخور صورت

 

ابتدا چند پیمانه آب را داخل قابلمه روی گاز یا در فر بجوشانید.

 

بخور صورت

 

زمانی که آب در حال جوشیدن است برای تمیز کردن آرایش و آلودگی ها صورت را با شوینده و آب ولرم تمیز بشوئید. شستن لوازم آرایش و آلودگی های صورت قبل از بخور واجب است زیرا با بخور منافذ باز می شود و هر آلودگی در صورت به راحتی وارد منافذ شده و باعث التهاب و جوش زدن صورت می شود.

صورت را قبل از بخور لایه برداری نکنید زیرا باعث التهاب پوست می شود.

بعد از شستشو صورت را با حوله نرم خشک کنید.

 

بخور صورت

 

آب جوشیده را داخل یک ظرف شیشه ای یا سرامیک بریزید اما اگر وقت ندارید از همان قابلمه ای که آب را در آن جوشانده اید استفاده کنید.

 

بخور صورت

 

اسانس های روغنی یا گیاه اضافه کنید. حتما نیاز نیست چیزی به آب اضافه کنید اما اگر می خواهید فواید خاصی برای پوست داشته باشد می توانید از گیاهان و یا اسانس های روغنی استفاده کنید.

برای بخور انرژی بخش اسانس علف لیمو یا نعنا استفاده کنید.

برای بخور آرامش بخش اسانس اسطوخودوس یا بابونه استفاده کنید.

برای بخور سرد اسانس نعنا یا اکالیپتوس استفاده کنید.

برای بخور ضد استرس اسانس ترنج یا چوب صندل استفاده کنید.

 

بخور صورت

 

روی سرتان یک حوله بیندازید و صورت را به مدت ۱۰ دقیقه بالای ظرف بخار قرار دهید. چشم ها را ببندید نفس عمیق بکشید و اجازه دهید بخار منافذ صورت را باز کند.

صورت را بیش از حد بخور ندهید یا به ظرف بخار نزدیک نکنید زیرا باعث التهاب پوست می شود.

 

بخور صورت

 

بعد از بخور دادن صورت ماسک استفاده کنید تا پوست را از ناخالصی ها و آلودگی ها پاکسازی کنید. به عنوان مثال ماسک خاک رس برای پوست بسیار مفید است. آن را با مقداری آب خمیری کنید و روی پوست بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشوئید.

به جای ماسک خاک رس می توانید از عسل هم استفاده کنید.

اگر دوست ندارید ماسک استفاده کنید بعد از بخور دادن صورت را بشوئید.

 

بخور صورت

 

برای بستن منافذ پوست از تونر استفاده کنید. حالا زمانش رسیده که منافذ پوست را ببندیم. استفاده از تونر بعد از بخور باعث تازگی و شادابی پوست می شود. با استفاده از پنبه تونر را به قسمت های پیشانی، بینی  و گونه ها بمالید.

سرکه سیب یک تونر کاملا طبیعی است که می توانید امتحان کنید.

از آب لیمو هم می توانید به عنوان تونر استفاده کنید. فقط قبل از استفاده ابتدا مقداری به یک قسمت از پوست بزنید تا از حساس نبودن پوست مطمئن شوید.

 

بخور صورت

 

مرطوب کننده استفاده کنید. آخرین مرحله استفاده از مرطوب کننده است زیرا بخور صورت را خشک می کند. می توانید هم از مرطوب کننده استفاده کنید و هم از روغن هایی مثل روغن جوجوبا، نارگیل یا روغن آرگان. هنگام استفاده از مرطوب کننده ها بسیار مراقب باشید که در مواد تشکیل دهنده آن ها از مواد شیمیایی استفاده نشده باشد.

 

روش سریع بخور صورت

بخور صورت

 

آب حمام را باز کنید و اجازه دهید کاملا داغ شود تا داخل حمام را بخار بگیرد. در این روش علاوه بر صورت تمام بدن بخور داده می شود.

 

بخور صورت

 

هنگامی که آب گرم می شود صورت را تمیز بشوئید تا به خاطر باز شدن منافذ پوست آسیب نبیند.

 

بخور صورت

 

صورت را به مدت ۵ دقیقه نزدیک آب قرار دهید سپس گرمای آب را کمتر کنید و به دوش خاتمه دهید.

 

بخور صورت

 

بعد از دوش از ماسک استفاده کنید. هم می توانید از ماسک های گیاهی استفاده کنید و هم از عسل و در نهایت صورت را بشوئید.

 

بخور صورت

 

در مرحله آخر صورت را با حوله خشک کنید، تونر استفاده کنید و کمی هم مرطوب کننده بزنید. می توانید به پوست تمام بدن مرطوب کننده بزنید. زیرا آب گرم باعث خشک شدن پوست می شود.

 

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x