مواد آرایشی که پوست را خشک می کنند

روغن طبیعی پوست را نیز از بین می برد.پس حتی برای پوست های چرب نیز مضر می باشند زیرا جذب چربی پوست باعث می شود که پوست مجبور به تولید چربی شود و این چیزی نیست که ما می خواهیم.

مواد آرایشی که پوست را خشک می کنند

 

وقتی لوازم آرایشی خریداری می کنید حتما مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید. اگر یکی از مواد تشکیل دهنده آن الکل بود به هیچ وجه آن را استفاده نکنید. الکل با نفوذ به لایه محافظ پوست هم پوست را خشک کرده و هم ضدعفونی کننده ها و آنتی باکتری ها را از بین می برد.

الکل معمولا اشاره به اتانول دارد. اتانول یک سلسله ملکول کوچک می باشد که به پوست آسیب رسانده و آن را خشک می کند.

همچنین روغن طبیعی پوست را نیز از بین می برد.پس حتی برای پوست های چرب نیز مضر می باشند زیرا جذب چربی پوست باعث می شود که پوست مجبور به تولید چربی شود و این چیزی نیست که ما می خواهیم.

باید به این نکته اشاره کنم که بعضی الکل ها مثل الکل های چرب برای پوست هیچ ضرری ندارند. مثل الکل ستیل، الکل ستیریل و الکل استریل. این الکل ها به عنوان نرم کننده و حجم دهنده در لوازم آرایشی استفاده می شوند.

هنگام بررسی مواد تشکیل لوازم آرایشی اگر به این اسم ها برخوردید آن ها را استفاده نکنید. ” simple alcohol، ethyl alcohol، ethanol، denatured alcohol و isopropyl” از آن ها همانند یک بیماری واگیر دار دوری کنید.

 

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x