سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

مزایای اصلاح نکرد موهای بدن

 

اصلاح موهای بدن

 

وقتی افراد مشهوری مانند مایلی سایرس، بلا تورن یا اشلی گراهام روی فرش قرمز با موهای بدن ظاهر می‌شوند، مردم واکنش متفاوتی نشان می‌دهند. در حالی که برخی فکر می کنند این کار نامناسب است، برخی دیگر معتقدند که زمان آن رسیده است که استانداردهای زیبایی قدیمی را زیر پا بگذاریم.

و اگر چه هر کسی تصمیم می گیرد با موهای بدن خود چه کاری انجام دهد،که این انتخاب نظر شخصی آنهاست، اما در واقع موهای بدن مزایایی هم برای سلامتی  دارند.

 

 

 

1. کمتر در برابر عفونت های پوستی آسیب پذیر خواهید بود

 

حتی اگر به اصلاح عادت دارید و آن را به صورت روزانه انجام می دهید، تقریباً غیرممکن است که از بریدگی های بزرگ و کوچک جلوگیری کنید و اگر به درستی درمان نشود، می تواند منجر به مشکلات پوستی مختلف شود.

برجستگی‌های به ظاهر بی‌اهمیت زیر پوست در واقع نشانه یک بیماری پوستی شایع به نام فولیکولیت باشد. وقتی فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند، ورود باکتری‌ها به داخل و ایجاد عفونت آسان‌تر می‌شود.

 

 

اصلاح موهای بدن

4. ممکن است پف کردن را کاهش دهد.

 

اگر فعالیت بدنی زیادی انجام می دهید، احتمالاً با احساس ناخوشایند چروکیدگی و بثورات ناخواسته در زیر بغل خود آشنا هستید. این اتفاق به این دلیل می افتد که رطوبت همراه با اصطکاک و پارچه تحریک کننده باعث سوختگی روی پوست شما می شوند. وقتی تصمیم گرفتید موهای زیر بغل خود را اصلاح نکنید، به کاهش احتمال تحریک بیشتر کمک می کنید.

 

 

 

2. ممکن است از برخی بیماری های پوستی جلوگیری کند.

 

اگر بخواهید موهای بدن خود را دست نخورده رها کنید، از خطر سوختگی با تیغ و موهای زیر پوستی که رایج ترین و ناامیدکننده ترین عواقب اصلاح هستند، چشم پوشی خواهید کرد. خراشهایی که هنگام اصلاح روی پوست شما ظاهر می‌شوند ممکن است منجر به سایر شرایط آزاردهنده مانند تحریک پوست ، جوش‌های زیر بغل و لکه های پوستی شوند.

 

4. می تواند به بهبود سریعتر پوست شما کمک کند.

 

اگر کبودی یا زخم روی بدن خود دارید، بهتر است برای مدتی اصلاح موهای بدن خود را خود را رها کنید زیرا موهای بدن در واقع می توانند روند بهبود را تسریع کنند. فولیکول های مو حاوی سلول های بنیادی هستند که به  درمان سریعتر زخم ها و بریدگی های پوست کمک می کنند.

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x