پنجشنبه , 30 فروردین 1403

عادت های مضر برای ظاهر

 

 

عادت هایی که می تواند برای ظاهر مضر باشد

ظاهر ما در هر سنی بستگی به ژن ما دارد. اما این تنها عامل تعیین کننده برای ظاهر ما نیست. ما خودمان نیز در این پروسه بی تاثیر نیستیم و رفتارها و عادت های مان می توانند نقش مهمی در روند پیری داشته باشند. از جمله عادت هایی که به نحوی جوانی مان را از ما می گیرد موارد زیر می باشند:

 

عادت های مضر برای سلامتی

مدل موی دم اسبی

وقتی موها را از ریشه محکم ببندید در آینده دچار ریزش مو و کچلی خواهید شد. برای این که موها را از این معضل نجات دهید به جای مدل دم اسبی موها را کمی شل ببندید.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

مصرف زیاد شیر

نمی خواهم بگویم که کاملا شیر را کنار بگذارید اما باید از عوارض مصرف بیش از اندازه شیر هم مطلع باشید. شیر حاوی اندورژن است که باعث تولید سبوم بیشتر می شود و در نتیجه منافذ را می بندد و به پوست حالت چرب و خسته می دهد.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

استفاده از ضد آفتاب فقط روی پوست صورت

بیشتر خانم ها عادت دارند که در تمام سال برای صورت ضد آفتاب استفاده کنند اما فراموش می کنند که روی دست ها نیز ضد آفتاب بزنند. دست ها نسبت به پیری و از دست دادن چربی حساس تر هستند. در نتیجه رگ های دست نمایان می شود.

به علاوه اشعه ماوراء بنفش روی دست ها چین و چروک و لکه ایجاد می کند. پس فراموش نکنید که برای دست ها نیز ضد آفتاب استفاده کنید. به خصوص هنگام رانندگی

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

روی هم انداختن پاها

رگ های واریسی روی پا نتیجه فشار رگ های خونی و اختلالات گردش خون است. این ژست باعث ایستایی خون در ناحیه لگنی می شود و این برای خانم ها بسیار مضر است. شاید به سختی بتوانید خودتان را کنترل کنید اما می توانید یک صندلی راحت بگیرید و پاها را روی زیرپایی قرار دهید یا هنگامی که روی مبل نشسته اید دراز بکشید و پاها را روی دستی مبل قرار دهید.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

شانه زدن به موهای خیس

این کار که یکی از رایج ترین مشکلات در نگهداری موهاست باعث می شود سر موها شکاف بردارد. برای این که جلوی آسیب دیدن موها را بگیرید ابتدا موها را کمی با حوله خشک کنید سپس با سشوار خشک کنید و در نهایت شانه بزنید.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

برداشتن ابروها قبل از آرایش

اگر می خواهید ابروها را با موچین بردارید این کار را هنگام غروب وقتی صورت را کاملا شسته اید انجام دهید. با این کار جلوی ورود باکتری ها را گرفته و پوست این ناحیه دچار التهاب نمی شود که مجبور باشید با کرم و کانسیلر آن را بپوشانید.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

استفاده از ابزار آرایش مو با حرارت بالا

وقتی موها در معرض حرارت شدید قرار می گیرد در داخل موها حباب های ریزی شکل می گیرد که این حباب ها باعث شکنندگی موها می شود. برای جلوگیری از این مشکل سشوار را با فاصله نگهدارید و حرارت آن را در اندازه متوسط قرار دهید.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

مالیدن چشم ها

بدترین عادتی که به مژه ها آسیب می رساند و باعث ریزش و شکنندگی مژه ها می شود. این عادت به پوست ظریف زیر چشم نیز آسیب می رساند. چشم ها قرمز می شود و به نظر خسته می رسید. به جای مالش چشم ها از روش ۲۰-۲۰ استفاده کنید. هر ۲۰ دقیقه ۲۰ ثانیه به نقطه ای دور نگاه کنید.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

کینه

تحقیقاتی که در مجله پزشکی رفتاری منتشر شده است نشان داده است که بین بخشش و سلامت جسمی ارتباط وجود دارد. اگر نتوانید کینه ها را فراموش کنید سن تان چند سال بیشتر نشان داده می شود.

در واقع هورمون استرس (کورتیزول) در بدن انباشته می شود. وزن افزایش پیدا می کند، فشار خون و قند خون بالا می رود و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت افزایش پیدا می کند.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

عادت دارید صورت را لمس کنید

شاید هنگام مالیدن چانه یا خاراندن بینی اصلا متوجه این کار نشوید اما باید بدانید که این کارها آسیب زیادی به پوست می رسانند: مالیدن پوست صورت پوست را زود چروک می کند و اگر دست ها کثیف باشد آکنه و التهاب روی پوست ایجاد می شود. تنها راه حل این مشکل خود کنترلی است.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

استفاده بیش از حد کرم پودر

بدترین کاری که می توان با پوست صورت کرد این است که هر زمان احساس کردید پوست چرب و براق شده است روی آن کرم پودر بزنید. این کار منافذ پوست را می بندد. بنابراین در ابتدا روی پوست را با دستمال خشک کنید بعد کرم پودر بزنید.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

حمل کیف دستی سنگین

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمام وسایل مورد نیازتان را در کیف جا می دهید باید کیف را دست به دست کنید یا این که از این شانه به آن شانه جا به جا کنید.

 

 

عادت های مضر برای سلامتی

علاقه زیاد به آبمیوه تازه

میوه ها و سبزیجات تازه سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. اما آب میوه ها سرشار از ملکول های قند و فروکتوز هستند که از طریق خون همراه با چربی و پروتئین به تمام سلول های بدن جریان پیدا می کند.

وقتی قند به کلاژن می چسبد فرآیند (گلیکاسیون) یا قندی شدن را آغاز می کند که باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود. به جای آبمیوه آب سبزیجات مثل آب کاهو مصرف کنید که سرشار از مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و زینک است که مانع ایجاد چروک روی پوست می شود.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x