طرز تهیه کوکو سبزی با زرشک

طرز تهیه کوکو سبزی با گردو و زرشک – | آموزش آشپزی و طرز تهیه جدیدترین  دستورات غذایی و شیرینی پزی

کوکو سبزی با زرشک یکی از انواع غذاهای اصلی و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. کوکو سبزی از غذاهایی است که نیاز به معرفی ندارد و به دلیل اینکه خیلی سریع و آسان تهیه می شود و طعم بسیار خوشمزه ای دارد یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود. البته کوکو سبزی به صورت ساده از ترکیب سبزی کوکویی و تخم مرغ تهیه می شود، ولی اگر بخواهیم آنرا به صورت مجلسی تر درست کنیم می توانیم مانند این دستور مقداری زرشک و مغز گردو هم به آن اضافه کنیم. یکی دیگر از روش هایی که باعث مجلسی تر شدن این غذا می شود آن است که این کوکو را مانند هتل ها به صورت قالبی درست کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت اقیانوس  همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سبزی کوکوئی 500 گرم
تخم مرغ 2 عدد
مغز گردو ½ پیمانه
زرشک 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوکو سبزی با زرشک

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو ابتدا سبزی کوکویی را پس از شستشو به صورت ساطوری متوسط خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سبزی خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سرخ شود. در صورتی که تمایل دارید خاصیت های سبزی حفظ شود، باید انرا فقط در حدی تفت دهیم که کمی سرخ شود و رنگش تغییر کند.

مرحله سوم

اما اگر بخواهیم کوکو سبزی ما در پایان پخت رنگ تیره تری داشته باشد باید سبزی را در حدی سرخ کنیم که رنگ آن تیره شود، البته باید بدانید که این کار باعث می شود که خاصیت های سبزی به طور کامل از بین برود.

مرحله چهارم

پس از اینکه سرخ کردن سبزی به پایان رسید، انرا درون یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. حالا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه جداگانه می شکنیم و کهی هم می زنیم تا از لختگی خارج شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مغز گردوها را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه زرشک به تخم مرغ اضافه می کنیم، در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که مقدار مغز گردو و زرشک تقریبی است و در صوت تمایل می توانیم آنها را کم یا زیاد کنیم. در ادامه مخلوط تخم مرغ را به کاسه حاوی سبزی کوکویی اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و روی انرا با پست قاشق صاف می کنیم تا به صورت یکدست در کف تابه بخوابد.

مرحله هشتم

حالا صبر می کنیم تا کوکو خودش را بگیرد و سمت زیرین کوکو به طور کامل سرخ شود. در ادامه کوکو را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. برای راحت تر شدن کار می توانیم کوکو را به چند قسمت تقسیم کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله زمان می دهیم تا سمت دیگر کوکو نیر به خوبی سرخ شود. پس از اینکه دو طرف کوکو به خوبی سرخ شد، انرا به ظرف مورد نظرمان انتقال می دهیم. در پایان کوکو را به همراه نان، گوجه فرنگی و خیارشور سرو می کنیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x