پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک موزی خوشمزه و مخصوص به روش هتلی

پنکیک یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده یا صبحانه تهیه می شود. این کیک خوشمزه به دلیل اینکه در تابه تهیه می شود، با نام پَن کیک شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک ساده در ادامه با سایت آموزشی اقیانوس همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید ۱٫۵ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری
شیر یا آب ۱ لیوان سر خالی
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱٫۵ قاشق چایخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول

برای تهیه پنکیک صبحانه ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی مواد را چند دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد به کرمی تغییر کند و حالتی کشدار پیدا کنند.

مرحله دوم

در صورتی که همزن برقی در دسترس نداشتم می توانیم از همزن دستی نیز استفاده کنیم. پس از اینکه رنگ مواد کرمی شد، شیر یا آب را به همراه روغن به مواد اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را با همزن مخلوط می کنیم.

طرز تهیه ۱۴ پنکیک خوشمزه خانگی با فوت و فن های پخت - مجله کوروش

مرحله سوم

در این مرحله آرد سفید را به همراه بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم، سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در ادامه با لیسک یا قاشق به خوبی مواد را ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که پس از اضافه کردن بکینگ پودر، دیگر نباید مواد را بیش از حد ترکیب کنیم، چون این کار خاصیت بکینگ پودر را از بین می برد. پس از اینکه مایه پنیک آماده شد، آنرا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم.

طرز تهیه پنکیک خانگی ساده با شیر یا آب + فیلم آموزش تهیه پنکیک | مجله کوروش

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آنرا با اسپری روغن چرب می کنیم. پس از اینکه تابه به خوبی داغ شد، با ملاقه از مواد بر می داریم و درون تابه می ریزیم. مایه پنکیک به دلیل اینکه شل است، خودش درون تابه باز می شود.

مرحله ششم

حالا باید صبر کنیم تا سطح روی پنکیک شروع به حباب زدن کند. پس از اینکه روی پنکیک حباب زد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز بپزد. در ادامه پنکیک ها را درون یک بشقاب قرار می دهیم و به همراه عسل، موز و .. سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه پنکیک

شیر یا آب

استفاده از شیر یا آب در تهیه پنکیک سلیقه ای است و بستگی به ذائقه دارد. اگر می خواهید پنکیک شما مدت زمان بیشتری نرم و تازه بماند از شیر استفاده کنید، ولی اگر می خواهید پنکیک را پس از پخت، سریعا سرو کنید، می توانید آب را جایگزین شیر کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x