طرز تهیه شیرینی مربایی

طرز تهیه شیرینی مربایی

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1421962401131.jpg

مواد اولیه :

کره 225 گرم (سرد و قطعه قطعه شده)
شکر 170 گرم
وانیل 2 قاشق چای خوری
آرد 220 گرم
جوش شیرین 1 قاشق چای خوری
نمک 1/8 قاشق چای خوری
مربا

طرز تهیه:

سینک ظرفشویی را به اندازه 5 سانتیمتر از آب سرد پر کنید. کره را داخل قابلمه 2 یا 3 لیتری گرم کنید تا آب شود. به مدت 10 الی 12 دقیقه روی حرارت متوسط و آرام هم بزنید تا اینکه رنگ کره طلایی شود و به رنگ طلایی کاراملی دربیاید.
قابلمه را داخل سینک آب قرار دهید تا خنک شود و به مدت 4 دقیقه هم بزنید تا اینکه کم کم رنگ کره کدر شود.
بعد قابلمه را از داخل سینک دربیاورید و با شکر و وانیل مخلوط کنید.
آرد، جوش شیرین و نمک را داخل یک کاسه کوچک مخلوط کنید و بعد با مخلوط کره ترکیب کنید تا اینکه خمیر فرم بگیرد و آن را به شکل یک توپ بزرگ دربیاورید و داخل یک پلاستیک بپیچید و بعد به مدت یک الی دو ساعت در جای خنک قرار دهید.
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید. تکه ای از خمیر را داخل قاشق کاسه ای فشار دهید و روی آن را صاف کنید و بعد آن را از قاشق بیرون بیاورید و از سمت صاف آن را روی سینی قرار دهید. 59 عدد دیگر از تکه های خمیر را به همین صورت درست کنید و روی سینی قرار دهید و به مدت 8 الی 15 دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی روشن شود و بعد بگذارید به مدت 5 دقیقه خنک شود. سپس آن را از فر بیرون بیاورید و بگذارید به مدت 30 دقیقه خنک شود.
وقتی که شیرینی ها خنک شدند، مربا را داخل یک قابلمه کوچک گرم کنید و سپس آن را داخل یک کاسه کوچک از صافی رد کنید و جامدات روی صافی را با دست خوب فشار دهید و بعد بگذارید خنک شود.
بین دو عدد شیرینی مقداری مربا بمالید و باقیمانده شیرینی ها را به همین صورت درست کنید و به مدت 45 دقیقه کنار بگذارید. سپس شیرینی ها را دو روز قبل از سرو به یک ظرف در دار انتقال دهید.

نکته:

از این مقدار مواد اولیه حدودا 30 شیرینی بدست می آید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x