طرز تهیه تیرامیسو

تیرامیسو یکی از انواع دسرهای معروف کشور ایتالیا است که در کشورهای مختلف با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو در ادامه با سایت اقیانوس همراه باشید.

طرز تهیه تیرامیسو مجلسی و خوشمزه با روش اصلی ایتالیایی

            مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر
خامه قنادی به مقدار کافی
پنیر ماسکارپونه ۲ بسته
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
بیسکوییت لیدی فینگر ۳ بسته
پودر نسکافه فوری ۱ بسته
آب جوش ۱ لیوان
پودر کاکائو به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه تیرامیسوی خوشمزه در ابتدای کار خامه قنادی را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد. در ادامه پنیر ماسکارپونه را به خامه قنادی اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مجددا خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا بافت پنیر ماسکارپونه باز شده و خامه کاملا فرم بگیرد. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم و روی مخلوط خامه و پنیر الک می کنیم.

طرز تهیه کامل دسر تیرامیسو

مرحله سوم

حالا مجددا مخلوط خامه را با همزن برقی در حد مخلوط شدن پودر قند هم می زنیم. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مخلوط خامه می پوشانیم. در ادامه اطراف قالب را یک ردیف بیسکویت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر نسکافه را با آب جوش مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه باقی مانده بیسکویت ها را درون مخلوط نسکافه فرو می بریم تا به آن آغشته شوند، سپس خارج می کنیم و روی خامه می چینیم.

طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی

مرحله پنجم

حالا مجددا روی بیسکویت ها را با مخلوط خامه می پوشانیم و مجددا بیسکویت های آغشته به نسکافه را روی آن قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه باقی مانده خامه را درون قیف ماسوره ای می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله خامه را با سر ماسوره دلخواه روی تیرامیسو پایپ می کنیم، سپس پودر کاکائو را درون الک می ریزیم و روی خامه الک می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم تیرامیسو درون یخچال به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت کند.

طرز تهیه تیرامیسو

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان تیرامیسو را از یخچال خارج می کنیم، سپس از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x