ارتباط بین رنگ مو و سردرد و راههای پیشگیری

رنگ کردن مو برخی افراد را دچار عوارضی مانند سردرد می‌کند که منشا آن عواملی مانند قرار گرفتن گردن در وضعیت نامناسب، استفاده از رنگ های بی کیفیت و… است. اگرچه رنگ مو و سردرد پس از آن بایکدیگر ارتباط دارند، اما با راهکارهایی ساده می‌توان از بروز این مشکل پیشگیری کرد.

رنگ مو و سردرد


بسیاری از خانم‌ها پس از رنگ کردن موهای خود دچار سردردی می‌شوند که هیچ گونه مسکنی نمی‌تواند آن را مهار کند. با این حال اغلب حاضر هستیم که تمام دردسر‌های زیباتر شدن را با جان و دل تحمل کنیم، اما علل بروز سردرد پس از رنگ کردن مو چیست؟

چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای این سوالات هستید، با ما همراه باشید. در این مطلب به رنگ مو و سردرد می‌پردازیم و سپس راهکارهای پیشگیری از بروز سردرد را معرفی می‌کنیم.

 

علل سردرد پس از رنگ کردن مو

سردردی که پس از رنگ کردن مو به وجود می‌آید، همیشه به دلیل مواد شیمیایی موجود در رنگ نیست و گاهی می‌تواند علل دیگری نیز داشته باشد.

 

  • جذب و تنفس مواد شیمیایی موجود در رنگ مو: مواد شیمیایی موجود در رنگ مو قابلیت جذب شدن از طریق پوست سر را دارند. به علاوه تنفس این مواد نیز می‌تواند باعث حساسیت و سردرد در فرد شود.
  • دکلره کرده مو: استفاده از دکلره در ترکیبات رنگ مو اثر زیادی در افزایش احتمال بروز سردرد پس از رنگ کردن موها دارد.
  • کشیده شدن بیش از حد مو: اگر در هنگام تقسیم بندی موها، تارهای مو کشیده شوند یا برای باز کردن گره‌های مو مجبور به شانه زدن محکم شوید، احتمال بروز سردرد افزایش می‌یابد.
  • گرم شدن بیش از حد سر: گاهی به منظور رنگ گرفتن سریع‌تر و بهتر موها از سشوار استفاده می‌شود. گرم شدن طولانی و بیش از حد سر می‌تواند باعث سردرد شود.
  • بد نشستن روی صندلی آرایشگاه و آسیب زدن به گردن: رنگ کردن مو گاهی به چندین ساعت وقت نیاز دارد. اگر در این مدت فرد در حالت نامناسبی بنشیند، می‌تواند عضلات گردن خسته شده و این مساله منجر به سردرد می‌شود. استفاده طولانی مدت از سرشورهای آرایشگاهی نیز باعث خستگی گردن و سردرد خواهند شد.

علل سردرد پس از رنگ کردن مو

 

راهکارهای پیشگیری از سردرد پس از رنگ کردن مو

همانطور که مطالعه کردید رنگ مو و سردرد می‌توانند مرتبط باشند یا بروز سردرد به علل دیگری باشد. خوشبختانه با راهکارهایی ساده می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

  • استفاده از رنگ موی مرغوب: در حال حاضر برندهای معتبری در دنیا در حال تولید رنگ مو با استفاده از فرمولاسیون‌های جدید هستند و بسیاری از مواد شیمیایی مضر مانند آمونیاک را از ترکیبات خود حذف کرده‌اند. استفاده از این برند‌ها می‌تواند باعث کاهش احتمال بروز سردرد در فرد شوند.
  • اجتناب از دکلره کردن مو: استفاده نکردن از دکلره در ترکیبات رنگ مو اثر زیادی در کاهش سردرد دارد. در عوض می‌توانید از روش‌های روشن کردن مو بدون دکلره استفاده کنید.
  • رنگ نکردن مو از ریشه: در صورتی که علت سردرد، تماس رنگ مو با پوست سر باشد، از تکنیک‌هایی برای رنگ کردن مو استفاده کنید که مانع از رسیدن رنگ به ریشه مو می‌شوند.
  • نشستن روی صندلی در حالت استاندارد: لم ندادن روی صندلی و نگه داشتن گردن در راستای مهره‌های کمر، می‌تواند از بروز سردرد جلوگیری کند.
  • استفاده از نرم کننده پیش از رنگ کردن مو: قبل از شروع به رنگ کردن، موها را با نرم کننده بشویید و کاملا شانه بزنید تا تمام گره‌های مو باز شوند و موها در حین رنگ کردن کشیده نشوند.
  • استفاده از ماسک های تنفسی در حین رنگ کردن مو
  • رنگ کردن مو در محلی با تهویه مناسب: اگر در محل تهویه مناسب وجود داشته باشد، احتمال تنفس مواد شیمیایی موجود در رنگ کمتر خواهد شد.

 

پیشگیری از سردرد پس از رنگ مو با استفاده از مواد مرغوب

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم رنگ مو و سردرد پس از آن را بررسی کنیم و راه‌های جلوگیری از آن را به طور کامل شرح دهیم. در صورتی که با رعایت تمام نکات بازهم پس از رنگ کردن مو دچار سردرد می‌شوید، از رنگ موهای طبیعی استفاده نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x