حرکات کششی ستون فقرات برای اصلاح فرم و شکل بدن

اگر می خواهید فرم بدنی مناسبی داشته باشید باید ورزش های کششی برای ستون فقرات انجام دهید.

 

ورزش هایی برای اصلاح فرم بدن

فرم بدن ما مستقیما تحت تاثیر موقعیت ستون فقرات است. حرکت ستون فقرات در یک انسان سالم و ورزشکار بدون نقص و در هر جهتی قابل چرخش است. البته این توانایی ها به سن نیز مربوط می شود.

اگر می خواهید فرم بدنی مناسبی داشته باشید باید ورزش های کششی برای ستون فقرات انجام دهید.

فرم بدن

ژست صحیح بدن

برای داشتن فرم مناسب بدن صاف بایستید، پاها را به عرض شانه ها باز کنید، نفس عمیق بکشید، شانه ها را باز کرده و عقب بدهید و سر به سمت بالا کشیده شود. برای خیلی ها این روش ایستادن کار زیاد راحتی نیست اما اگر ورزش هایی برای ستون فقرات انجام دهید طرز صحیح ایستادن و نشستن را یاد می گیرید.

ورزش هایی برای اصلاح ژست بدن

با انجام این تمرین های کششی ستون فقرات روش صحیح ایستادن را یاد بگیرید. این تمرین ها را هفته ای ۳ مرتبه به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید. این ورزش ها به درمان کمر درد و خستگی کمتر کمک می کند.

حرکت بچه

فرم بدن

این تمرین برای ریلکسیشن نیز انجام می شود. روی زانوها بنشینید. انگشت های شست پا را به هم بچسبانید. وقتی نفس را بیرون می دهید بدن را به سمت پایین بکشید سپس دست ها را جلو بکشید و آرام نفس بکشید. استخوان دنبالچه را عقب و جلو بکشید و سینه را به سمت زمین هدایت کنید.

تمرین کششی گربه

ژست بدن

این تمرین تحرک ستون فقرات را تقویت می کند. به حالت چهار دست و پا بنشینید. هنگام دم پشت را خم کنید و سر را تا جایی که می توانید بالا بکشید و استخوان دنبالچه را به سمت عقب و بالا بکشید. هنگام بازدم ستون فقرات را گرد کنید و سر را به سمت پایین بکشید.

حرکت درخت خمیده

ژست بدن

این تمرین برای پیشرفت تعادل عالی است. برای شروع بایستید، پاها را به عرض شانه ها باز کنید و استخوان دنبالچه به سمت پایین باشد. هنگام دم دست ها را بالا ببرید و هنگام بازدم بدون این که پاها را تکان دهید به یک طرف خم شوید. به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه در همین حالت بمانید.

حرکت تعادل میز

ژست بدن

در این تمرین هم باید روی چهار دست و پا باشید. هنگام دم پای چپ و دست راست را بلند کنید و بکشید. ۱۰ الی ۲۰ ثانیه نگه دارید و دست و پاها را عوض کنید.

حرکت کششی

نحوه درست ایستادن

این تمرین برای کشش ستون فقرات است. صاف بایستید و هنگام بازدم بدن را پایین بیاورید و سر را به سمت زمین بکشید. باسن را بالا بکشید و ستون فقرات را صاف کنید بدون این که به گردن فشاری وارد شود. ۵ الی ۷ نفس عمیق بکشید و به حالت اولیه برگردید.

چرخش در حالت خوابیده

نحوه درست ایستادن

این هم یکی دیگر از تمرین های کششی ستون فقرات است. به پشت دراز بکشید. دست ها باز و کف دست ها به سمت زمین.  پاها را بلند کنید زانو را خم کنید. هنگام بازدم کف دست ها را روی زانوها قرار دهید و زانوها را پایین آورده و به یک سمت بچرخید.

پلانک

نحوه درست ایستادن

این تمرین هم برای کشش ستون فقرات است. تمرین را با حالت پلانک شروع کنید و بدن را صاف بکشید. هنگام بازدم باسن را بالا بدهید و مطمئن شوید که پشت کاملا صاف است. و به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه در همین حالت بمانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x