جزیره های رویایی و زیبای دنیا

جزیره برای هر سبک سفری مناسب است. شما می‌توانید برای تفریح‌های مهیج به دل این سرزمین‌های رها در آب بزنید یا به‌قصد استراحت در آرامش و سکوت این مناطق، بلیت سفرتان را تهیه کنید.

فکر رفتن به یک جزیره زیبا و دورافتاده برای فرار از زندگی پرتنش امروزی، بدون شک ایده وسوسه‌کننده‌ای است.

تصور کنید که روزها را در ساحل شنی، زیر نور طلایی خورشید بگذرانید و شب‌ها درخشش ماه و آسمان پر ستاره جادویتان کند. حتی فکر کردن به چنین سفری هم شیرین و لذت‌بخش است.

جزیره برای هر سبک سفری مناسب است. شما می‌توانید برای تفریح‌های مهیج به دل این سرزمین‌های رها در آب بزنید یا به‌قصد استراحت در آرامش و سکوت این مناطق، بلیت سفرتان را تهیه کنید.

همچنین زیباترین جزیره های دنیا گزینه فوق‌العاده‌ای برای یک سفر رمانتیک و دونفره هستند. جزیره یک خانواده چندنفره با فرزندان کوچک را هم راضی می‌کند. آفتاب ساحلی و ساخت قلعه‌های شنی برای هر کودکی سرگرم‌کننده است.

 

در این مطلب قصد داریم ۱۰ مقصد طلایی را به شما معرفی کنیم که همگی از زیباترین جزیره های جهان هستند. از شماره ۱۰ تا ۱، هم‌سفر ما در این ماجراجویی باشید.

 

۱۰. جزیره فالکلند

اگر عاشق پنگوئن‌ها و رفتارهای بامزه این موجودات سیاه و سفید هستید، جزیره فالکلند مقصد رویایی شماست. بدون آنکه به قطب سفر کنید، می‌توانید در یکی از زیباترین جزیره های دنیا از تماشای پنگوئن‌ها لذت ببرید.

جزیره فالکلند - زیباترین جزیره های دنیا

مجموعه جزایر فالکلند در اقیانوس اطلس جنوب غربی و در ۴۸۰ کیلومتری شرق ساحل پاتاگونیا واقع شده است. پاتاگونیا بخشی از آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. مالکیت این بهشت تماشایی، ماجرایی پرچالش بین بریتانیا و آرژانتین است

اما این موضوع از وسوسه سفر به این منطقه خوش‌رنگ‌ولعاب کم نمی‌کند. به‌هرحال مالکیت بریتانیا رسمی است و بیشتر ساکنان این جزیره ما را به یاد انگلستان می‌اندازند.

آب‌وهوای این جزیره، ساحل طلایی و طبیعت زیبای آن سبب شده است که یکی از زیباترین جزایر دنیا محسوب شود و گردشگران را به‌سمت خود جذب کند.

 

 

۹. جزیره ماجولی در هند

جزیره ماجولی - زیباترین جزیره های دنیا

اگرچه بیشتر جزایر دنیا در اقیانوس و دریا متولد شده‌اند، اما این بار می‌خواهیم جزیره‌ای در هند را به شما معرفی کنیم که در ایالت آسام واقع شده است و بزرگ‌ترین جزیره رودخانه‌ای جهان محسوب می‌شود.

جزیره ماجولی در رود براهماپوترا جا خوش کرده است و یکی از زیباترین جزیره های دنیا است. در این جزیره می‌توان نمایشی دیگر از طلوع و غروب خورشید را دید. نمایشی که در کمتر سرزمینی اجرا می‌شود، در این سرزمین که بافتی باتلاقی دارد، پرندگان مهاجر مهمان هستند تا زیبایی آن را دوچندان کنند.

در ماجولی خبری از مدرنیته نیست و زندگی به شکل زیبایی سادگی‌اش را به رخ می‌کشد. ماجولی جزیره عجیب‌وغریبی است. سبک رودخانه‌ای تنها دلیل خاص بودن آن نیست؛ چگونگی پیدایش طبیعت هزاررنگ آن است که شما را به فکر فرومی‌برد.

شاید برایتان باورنکردنی باشد که انسان بتواند خالق یک جنگل باشد. اما این اتفاق در جزیره ماجولی رخ داده است.

مردی به‌نام «جاداو مولای پاینگ» در طول ۴۰ سال، عادت کاشت روزانه یک رأس درخت را شیوه زندگی خود کرد تا در مقابل قطع بی‌رویه درختان به‌دست دیگر ساکنان، پادزهر باشد.

این مرد با فداکاری باورناپذیری جزیره را از خشک‌سالی و بی‌رنگ‌ولعاب شدن نجات داد و محل زندگی‌اش را به بهشتی تماشایی تبدیل کرد.

پاینگ گونه‌های گیاهی متنوعی را در این جزیره پرورش داد و آن را به جنگلی بزرگ تبدیل کرد که امروزه به جنگل مولای شناخته می‌شود. گونه‌های بسیاری از زیست جانوری همچون فیل، گوزن، خرس، کرگدن و خزندگان به این جنگل پناه آورده‌اند.

 

 

۸. جزیره بازاروتو در موزامبیک

جزیره بازاروتو - زیباترین جزیره های دنیا

جزیره بازاروتو در پارک ملی بازاروتو، در ساحل جنوبی موزامبیک واقع شده است. این مجموعه جزایر به مروارید اقیانوس هند مشهور شده است.

از حق نگذریم، لقب برازنده‌‌ای هم دارد! این جزیره یکی از بهترین استراحتگاه‌ها و تفرجگاه‌های آبی محسوب می‌شود که سواحلی سفید و تماشایی دارد. بازاروتو از زیباترین جزایر جهان و یکی از جزیره‌های بکر آفریقاست.

شن و ماسه سفید و آبی خوش‌رنگ اقیانوس سبب شده است که این جزیره مقصدی برای سفرهای لوکس و لذت از تابش طلایی خورشید باشد. آنچه این جزیره را خاص می‌کند، تنوع غنی جانوران است.

گونه‌های جانوری آبی در این جزیره مثال‌زدنی است: لاک‌پشت‌ها، دلفین، کوسه، ماهی‌های رنگارنگ، مارماهی و… در آب‌های این جزیره ساکن هستند. به‌دلیل شفافیت بالای آب سواحل این جزیره، زیست دریایی جانوران و گیاهان دیده می‌شود.

 

۷. جزیره کاپری در ایتالیا

جزیره کاپری - زیباترین جزیره های دنیا

تنها کافی است که پایتان به کاپری باز شود تا لنگرتان را در این جزیره بیندازید و دیگر نتوانید به‌راحتی از آن دل بکنید. کاپری از زیباترین جزیره های جهان است و رویای حقیقی‌شده شما از بهشت خواهد بود.

این جزیره در جنوب ایتالیا و در حوالی شهر ناپل جا خوش کرده است. صخره‌های آهکی یکی از ویژگی‌های این جزیره منحصربه‌فرد است.

بافت سبز گیاهان این سرزمین و دریای خوش‌رنگ آن به‌همراه معماری بسیاری از بناهای تاریخی آن، تمام زیبایی دنیا را در یک قاب جمع کرده است.

این جزیره پاتوق بسیاری از هنرمندان مطرح دنیاست و تعطیلات آنها را طلایی می‌کند. این سرزمین افسانه‌‌ای جایی است که در طول تاریخ، پادشاهان بسیاری را مدهوش زیبایی خود کرده است. هنرمندان شیفته زیبایی افسانه‌‌ای آن می‌شوند و مردم عامه برای تفریح و لذت از آرامش، راهی این سرزمین جادویی می‌شوند.

 

۶. جزیره بالی در اندونزی

بالی - زیباترین جزیره های دنیا

بالی را باید از زیباترین جزیره های دنیا دانست. جزیره بالی در اندونزی واقع شده است. در این جزیره جادویی، علاوه بر طبیعت، فرهنگ و آیین هندو نیز برای گردشگران جذاب است و بالی را به سرزمینی برای ماجراجویی تبدیل کرده است.

معابد این جزیره از تماشایی‌ترین قسمت‌های آن هستند و علاوه بر معماری زیبا، نیروی جادویی آرامش‌بخشی دارد. بالی دنج‌ترین نقطه جهان برای یوگا و مدیتیشن محسوب می‌شود.

معمولا معابد بالی نزدیک به آب و طبیعت جزیره هستند. برای هر سازه معبد بالی، افسانه‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند برایتان جذاب باشد. در این جزیره به چشم خواهید دید که آیین هندو برای مردم بالی تنها یک دین نیست، بلکه سبکی از زندگی محسوب می‌شود.

کوه‌های فعال آتش‌فشانی، مزارع سرسبز و پلکانی برنج، جنگل‌های استوایی به سبک والت‌دیزنی، سواحل رویایی و… از دیگر جذابیت‌های بالی هستند و آن را به یکی از زیباترین جزایر جهان تبدیل می‌کنند. همچنین بسیاری از فستیوال‌های رنگارنگ دنیا در بالی اجرا می‌شود و این ویژگی سبب افزایش جذابیت بالی در بین گردشگران می‌شود.

 

۵. جزایر تماشایی گالاپاگوس

گالاپاگوس - زیباترین جزیره های جهان

گالاپاگوس نامش با داروین گره خورده است. سفر این دانشمند به مجموعه جزایر عجیب‌وغریب گالاپاگوس، سبب جان‌گرفتن نظریه انتخاب طبیعی شد.

گالاپاگوس یکی از زیباترین جزایر دنیا است و اگر وبلاگ‌نویسان و توریست‌های مشهور جهان را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که بعد از آنکه پایتان را به این جزیره جادویی برسد، جداشدن و ترک آن چقدر سخت خواهد بود.

گالاپاگوس از پنج جزیره اصلی و تعداد بسیاری جزیره کوچک دیگر تشکیل شده است. اینجا می‌توانید عاشق زیبایی و شیطنت حیوانات بسیاری شوید که در کمتر جایی پیدا می‌شوند.

هزاران گونه جاندار در این سرزمین سبز و آبی با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند و یکی از تماشایی‌ترین قاب‌های دنیا را ساخته‌اند: دنیایی که از مزاحمت‌ها و آسیب‌های بشر دور مانده است!

 

۴. جزیره بورا بورا در تاهیتی فرانسه

بورا بورا - زیباترین جزیره های جهان

در جنوب اقیانوس آرام، جزیره‌ای واقع شده که آرامش، طبیعت زیبا، آبی تماشایی و فضایی لوکس را باهم دارد. بورا بورا در جزایر پلی‌نزی فرانسه واقع شده است و از زیباترین جزیره های دنیا محسوب می‌شود. این جزیره در فرانسه نیست، اما در انحصار این کشور است. ازمنظر جغرافیایی، این جزیره روی نقشه بین استرالیا و آمریکا واقع شده است.

این جزیره زیباترین نقطه دنیا شناخته می‌شود و به‌محض ورود به آن تصور خواهید کرد که وارد جهانی دیگر شده‌اید. اینجا همه‌چیز رنگ خیال دارد. یکی از بهترین ساحل‌های جهان در بورا بورا دیده می‌شود و شفافیت رنگ آبی آن به وجدتان خواهد آورد.

در این جزیره تعریف دیگری از آبی فیروزه‌ای اقیانوس خواهید دید و سرسبزی طبیعت چهره‌ای منحصربه‌فرد از خود به شما نشان می‌دهد. زیبایی جنگل‌های باران‌زده این جزیره رویایی وصف‌نشدنی است و رنگ‌ها به زیباترین شکل ممکن دلبری می‌کنند. این جزیره از مقصدهای لوکس برای خاطره‌ساز شدن سفر ماه‌عسل زوج‌های جوان است.

در این جزیره، ورزش غواصی تجربه‌ای متفاوت خواهد بود و علاوه بر ماجراجویی، شما را با دیگر زیبایی‌های این جزیره روبه‌رو می‌کند. جالب است بدانید که در بورا بورا هیچ حشره موذی و مار سمی شما را تهدید نمی‌کند!

 

۳. سانتورینی در یونان

سانتورینی - زیباترین جزیره های جهان

در فهرست زیباترین جزیره های دنیا باید سانتورینی یونان را نیز اضافه کنیم. اصلا مگر می‌شود سانتورینی را از لیست جزایر دیدنی جهان جدا کرد؟!

سانتورینی شبیه صفحه‌های یک کتاب قصه می‌ماند یا بهتر است بگوییم سرزمینی انیمیشنی است که در دنیای واقعی جان گرفته است. این جزیره با ساختاری نیم‌دایره درون دریای اژه واقع شده است و قاب‌هایی کارت‌پستالی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

معماری سانتورینی شگفت‌انگیز است و رنگ‌های سفید و آبی هستند که این جزیره را ساخته‌اند. این سازه‌های سفیدرنگ که شبیه خانه‌های برفی شده‌اند، با پرتوهای طلایی غروب آفتاب، تماشایی‌تر می‌شوند.

سانتورینی زادۀ فوران آتش‌فشانی است و امروزه به یکی از مناطق رویایی برای سفرهای عاشقانه تبدیل شده است. این جزیره هم درهنگام روز و زمان قدرت‌نمایی خورشید زیباست و هم درهنگام شب با درخشش چراغ‌های کوچک و بزرگ نمی‌توان از آن چشم برداشت.

 

۲. جزیره مائویی در هاوایی

مائویی - زیباترین جزیره های جهان

این جزیره جایی برای عاشقان آدرنالین و گشت‌وگذار در بهشت است. جزیره مائویی بخشی از هاوایی در ایالت‌های آمریکا است که در اقیانوس آرام واقع شده است. این جزیره جایی برای لذت از زندگی است: می‌توانید در میان طبیعت تماشایی آن دوچرخه‌سواری کنید یا در آب‌های آن غواصی و موج‌سواری را تجربه کنید.

هاوایی با تمام زیبایی‌هایش از شما میزبانی می‌کند. سواحل زیبای هاوایی و طبیعت تماشایی‌اش قابی رنگارنگ در مقابل چشمان گردشگران قرار می‌دهد.

 

۱. سیشل در آفریقا

سیشل - زیباترین جزیره های دنیا

رتبه نخست فهرست زیباترین جزیره های جهان به سیشل (Seychelles) در قاره آفریقا و آب‌های اقیانوس هند تعلق دارد. سیشل مجموعه‌ای از تمام زیبایی‌های زمین را در خود جمع کرده است.

در این جزیره بهشتی می‌توانید سواحل آبی خوش‌رنگی را ببینید که زیر نور طلایی خورشید مثل جواهر می‌درخشند. جنگل‌های سرسبز استوایی با آبشاری خوش‌قدوقامت در این مقصد تماشایی وجود دارد.

قدم‌زدن در شن‌های نرم ساحل، صخره‌نوردی در مناطق جنگلی و لذت از آرامش و زیبایی بی‌حدومرز، این جزیره را تا ابد در ذهن‌تان به‌عنوان خاص‌ترین مقصد در بین سفرهایتان ثبت می‌کند. بی‌شک، ترک این جزیره و اتمام لذت گشت‌وگذار در آن برایتان سخت خواهد بود.

جزیره‌گردی لذتی هم‌زمان از تفریح و آرامش است که می‌توانید در آغوش طبیعت تجربه کنید. بی‌شک، سفر به هرکدام از این ۱۰ جزیره، آرزوی بسیاری از سفردوستان است. در برنامه‌های گردشگری خود این سبک سفر را حتما بگنجانید و برای آن برنامه‌‌ریزی کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x