بجای جراحی پلاستیکی صورت ورزش کنید

 

با کمک این ورزش های صورت می توانیم شکل بینی را تغییر دهیم، لب ها را حجیم تر کنیم و غبغب را از بین ببریم.

 

6 ورزش صورت جایگزین جراحی پلاستیک

 

جراحی صورت تنها راه مقابله با پیری و نقص های صورت نیست. روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانیم جایگزین جراحی ها کرده و فرم صورت را زیباتر و حتی چین و چروک های صورت را کمتر کنیم.

 

با کمک این ورزش های صورت می توانیم شکل بینی را تغییر دهیم، لب ها را حجیم تر کنیم و غبغب را از بین ببریم.

 

توصیه هایی که باید هنگام انجام این ورزش ها رعایت کنیم.

 

حالت نشستن: تمام این تمرین ها را باید در این حالت انجام دهید. صاف بنشینید شکم را تا جایی که می توانید داخل بدهید و عضلات باسن و ران را سفت کنید. این حالت نشستن باعث می شود بیشتر روی عضلات خاص صورت تمرکز کنید.

حس گرما در عضلات: هنگام انجام این تمرین ها باید گرما را در عضلات احساس کنید. این تغییرات نشان می دهد که ورزش ها را درست انجام می دهید.

 

 

ورزش صورت برای تقویت پلک های بالا

ورزش صورت جایگزین جراحی پلاستیک

انگشت های میانی را در کنار پل بینی بین ابروها قرار د هید و انگشت های اشاره را در گوشه خارجی چشم ها قرار دهید و به آرامی روی پوست فشار دهید. به بالا نگاه کنیدو پلک پایین را در حالی که به سمت بالا می کشید کمی جمع کنید.

انگشت ها باید فشار عضلات گوشه خارجی چشم را احساس کنند. پلک را جمع کنید و رها کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید. بعد از تمرین چشم ها را محکم جمع کنید و تا ۴۰ بشمارید.

این تمرین عضلات مدور چشم را تقویت می کند پلک را بالا می برد و در نتیجه عضلات را سفت کرده و چشم را بازتر نشان می دهد.

 

 

ورزش برای تقویت پلک های پایین

ورزش صورت جایگزین جراحی پلاستیک

انگشت های اشاره را در گوشه خارجی چشم و انگشت های میانی را در گوشه داخلی چشم ها قرار دهید. به آرامی فشار دهید. به بالا نگاه کنید. پلک پایین را جمع کنید تا فشار روی عضلات گوشه خارجی چشم را احساس کنید.

۱۰ مرتبه پلک را جمع کرده و رها کنید. پلک بالا را همچنان باز نگه دارید. یک بار دیگر پلک پایین را جمع کنید و تا ۴۰ بشمارید.

این تمرین عضلات مدور چشم را تقویت می کند و التهاب و گودی زیر چشم را از بین می برد.

 

 

ورزش برای لیفتینگ پیشانی

ورزش صورت جایگزین جراحی پلاستیک

انگشت اشاره هر دو دست را وسط پیشانی و در راستای ابروها قرار دهید و با انگشت ها روی پیشانی فشار دهید. در همین حالت نگه دارید و به بالا نگاه کنید.

ابروها را بالا ببرید و رها کنید. ۱۰ مرتبه این کار را تکرار کنید. سپس ابروها را بالا ببرید و با انگشت ها روی ابروها فشار دهید و ابروها را به سمت پایین بکشید. تا ۳۰ بشمارید و رها کنید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید.

این تمرین ابروها را بالا می برد و مانع از ایجاد چین و چروک های اخم می شود.

 

 

ورزش برای تقویت گونه ها

ورزش صورت جایگزین جراحی پلاستیک

دهان را باز کنید و گوشه های دهان را به سمت بیرون بکشید. دهان باید به شکل بیضی کشیده در بیاید. لب بالایی باید به سمت زیر دندان های بالایی قرار بگیرد. انگشت های اشاره را روی سیب گونه ها قرار دهید. با گوشه لب ها بخندید سپس جمع کنید. ۳۵ مرتبه این ورزش را تکرار کنید.

این تمرین عضلات مدور دهان را تقویت می کند و اگر درست انجام شود گونه ها را بالا می برد و گودی زیر چشم را کمتر می کند.

 

 

ورزش برای کوتاه کردن بینی

ورزش صورت جایگزین جراحی پلاستیک

با انگشت اشاره سر بینی را بالا بکشید. سپس با پایین آوردن لب بالایی بینی را پایین بکشید. باید فشار بینی را روی انگشت اشاره احساس کنید. در همین حالت یک ثانیه نگه دارید سپس رها کنید. این تمرین را ۳۵ مرتبه تکرار کنید.

این تمرین نوک بینی را باریک تر کرده و باعث لیفت بینی می شود.

 

 

ورزش برای تقویت عضلات گردن

ورزش صورت جایگزین جراحی پلاستیک

این تمرین را باید هنگامی که دراز کشیده اید انجام دهید. دست ها را دور گردن قرار دهید. سر را به آرامی از روی زمین بلند کنید کمی مکث کنید و دوباره روی زمین قرار دهید. ۳۰ مرتبه این تمرین را تکرار کنید. سپس دست ها را کنار بدن قرار دهید و سر و شانه ها را از روی زمین بلند کنید. ۲۰ مرتبه سر را به سمت چپ و راست بچرخانید و دوباره به حالت اولیه برگردید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

این تمرین عضلات گردن را تقویت کرده و پوست گردن را سفت می کند.

 

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x