تاثیرات مثبتی شنا کردن روی بدن شما میگذارد

شنا یک روش تمرینی بی دردسر و کارآمد است که می تواند بدون هیچ زحمتی برای هر کسی مفید باشد. کارشناسان پیشنهاد می کنند که حداقل 30 دقیقه شنا یا انجام 20 تا 60 دور می تواند به طور قابل توجهی سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

اگر هر روز بتوانید شنا کنید شما نیز می تواند مزایا و تغییرات بی شماری را بدون عوارض جانبی درک کنید.

در این مقاله، 8 نتیجه مثبتی را که می‌توانید از شنا کردن منظم به دست آورید، برجسته می‌کنیم

 

1. کیفیت خواب شما ممکن است بهتر شود.

 

اثرات مثبت شنا کردن

 

ثابت شده است که ورزش هوازی کیفیت خواب را افزایش می دهد و شنا نیز از این قاعده مستثنی نیست. تحقیقات نشان می دهد که تعریق در حین فعالیت بدنی می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد . شنا راهی عالی برای دستیابی به فواید قلبی عروقی بدون تجربه تعریق زیاد است. با شنا، می توانید تمام بدن خود، از جمله ضربان قلب خود را آرام کنید، که به مغز شما کمک می کند تا سریعتر به خواب برود.

 

2. می تواند بچه ها را باهوش تر کند.

تاثیر شنا روی هوش کودکان

 

مؤسسه تحقیقات آموزشی گریفیث در استرالیا اخیراً  مطالعه ای را بر روی 7000 کودک زیر 5 سال انجام داده است و آنهایی را که به طور منظم شنا می کنند با کسانی که شنا نمی کنند مقایسه کرده است.

 این مطالعه به این نتیجه رسید که کودکانی که شنا می‌کنند مهارت‌های حرکتی خود را بهبود می‌بخشند و توانایی یادگیری زبان و ریاضیات را با سرعت بیشتری نشان می‌دهند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که معرفی شنا به کودکان در سنین پایین نه تنها می‌تواند به آنها کمک کند تا تکنیک‌های مناسب شنا را توسعه دهند، بلکه توانایی‌های شناختی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

 

3. ممکن است ظرفیت ریه شما را بهبود بخشد.

 

تاثیر مثبت شنا روی ریه ها

 

شنا یک تمرین بسیار عالی برای قلب و عروق است، زیرا قلب نیاز دارد تا اکسیژن را به عضلات پمپ کند تا حرکت را تسهیل کند. همانطور که به شنا ادامه می دهید، ماهیچه های شما به اکسیژن بیشتری نیاز دارند و باعث می شود ضربان قلب شما برای پاسخگویی به نیاز افزایش یابد. علاوه بر این، ریه‌های شما سخت‌تر کار می‌کنند تا اکسیژن مورد نیاز بدن را برای حفظ فعالیت تامین کنند و در نتیجه ظرفیت ریه‌ها در طول زمان بهبود می‌یابد. ثبات و پیروی از یک برنامه شنای ساختاریافته برای بهره مندی از مزایای کامل این تمرین بسیار مهم است.

 

4. می تواند روند پیری را کند کند.

 

تاثیرات مثبت شنا کردن روی پیری

 

اگرچه هیچ چیز نمی تواند به طور کامل روند پیری را معکوس کند ، شنا می تواند اثرات مثبت متعددی داشته باشد. شنا کردن منظم می تواند به کاهش فشار خون ، بهبود سلامت قلبی عروقی، افزایش توده عضلانی، افزایش کلی اکسیژن و جریان خون و بهبود تعادل برای سالمندان کمک کند. علاوه بر این، افرادی که از درد مفاصل رنج می برند، ممکن است با شنای مداوم، پیشرفت های قابل توجهی را مشاهده کنند.

 

5. همچنین می تواند به آسم کمک کند.

 

تاثیر مثبت شنا کردن روی بیماری آسم

 

افراد مبتلا به آسم ممکن است در هوای سرد یا خشک ورزش کنند،که میتواند باعث انقباض لوله های برونش در ریه های آنها شود و تنفس را دشوار کند. با این حال، شنا یک ورزش کم تاثیر است که می تواند این مشکل را کاهش دهد. محیط مرطوب استخر به جایگزینی رطوبت از دست رفته در طول تنفس فعال کمک می کند و ورزش راحت را برای افراد مبتلا به آسم آسان تر می کند.

 

6. می تواند انرژی کلی شما را افزایش دهد.

 

افزایش شادابی و انرژی بیشتر با شنا کردن

 

فعالیت بدنی به دلیل توانایی آن در افزایش طول عمر و افزایش سطح انرژی به طور گسترده ای شناخته شده است. شنا، به ویژه، می تواند توسط افراد در هر سن و سطوح تناسب اندام باعث لذت وشادابی بشود. ترکیب تنها 30 دقیقه شنا ، 3 بار در هفته می تواند فواید قابل توجهی برای بدن و سلامت کلی داشته باشد. شنا همچنین می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و به افراد کمک می کند تا با حداقل تلاش تناسب اندام خود را حفظ کنند.

 

7. می تواند برای افراد دارای معلولیت و ام اس مفید باشد.

 

تاثیر مثبت شنا روی بیماری های خاص

 

افراد دارای ناتوانی حرکتی اغلب گزینه های محدودی در مورد ورزش دارند. با این حال، شنا می تواند یک انتخاب عالی باشد زیرا  می تواند به کاهش فشار روی مفاصل و عضلات و در عین حال تقویت آنها کمک کند. شنا همچنین حس استقلال را به افراد می دهد و به افراد اجازه می دهد بدون اتکا به کمک دیگران ورزش کنند.

برای کسانی که مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس هستند ، شنا می تواند به کاهش سطح درد نیز کمک کند. در یک مطالعه 20 هفته ای، شرکت کنندگانی که به طور منظم شنا می کردند، کاهش قابل توجهی در درد گزارش کردند.

 

8. می تواند توده عضلانی شما را افزایش دهد.

 

شنا ممکن است معادل وزنه برداری نباشد، اما یک فعالیت متعادل است که بسته به نحوه شنا کردن، همه گروه های عضلانی را درگیر می کند. شنا می تواند با کاهش فشار از روی مفاصل و ارائه یک تمرین جامع به کاهش تنش عضلانی، آسیب و استرس متابولیک کمک کند . برای عضله سازی، بهتر است سبک های شنای خود را تغییر دهید.

 

 

تاثیر مثبت شنا روی بدن

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x