پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

بهترین گوشی برای عکاسی

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۹ میلیون تومان

ریلمی ۸ پرو

ریلمی ۸ پرو

مدل‌های محبوب برند ریلمی در بازار ایران به ندرت یافت می‌شوند اما درمیان مدل‌های موجود «ریلمی ۸ پرو» یکی از گزینه‌های بسیار باارزش درزمینه کیفیت دوربین به‌شمار می‌رود. این گوشی با بهره‌مندی از حسگر ISOCELL HM2 کیفیتی فوق‌العاده را در بازه قیمتی ۸ میلیون تومان برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

افزون‌براین ریلمی ۸ پرو با بهره‌مندی از حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید گزینه مناسبی برای عکاسی از مناظر به‌شمار می‌رود. البته وضوح ۸ مگاپیکسلی برای بیرون کشیدن جزئیات از دل سوژه‌های دور چندان مناسب نیست اما اگر از دوربین تنها برای ثبت تصاویر استفاده می‌کنید و نه زوم روی تصاویر، تصاویر نهایی مطلوب خواهند بود.

البته دامنه توانایی‌های ریلمی ۸ پرو تنها به دوربین محدود نمی‌شود و استفاده از پنل ۶٫۴ اینچی Super AMOLED با بیشینه روشنایی ۱۰۰۰ نیت و همچنین شارژر ۵۰ واتی از دیگر ویژگی‌های شاخص این محصول به‌شمار می‌روند.

بهترین گوشی برای عکاسی تا 10 میلیون تومان

گلکسی A23 سامسونگ

بهترین گوشی برای عکاسی | گلکسی A23 سامسونگ

«گلکسی A23 سامسونگ» یکی از جدیدترین میان‌رده‌های کره‌ای‌ها است که مانند نسل قبلی خود در دوربین اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر یا OIS بهره می‌برد؛ البته حالا سنسور بهتر ۵۰ مگایپسکلی جای نوع ۴۸ مگایپسکلی آن در A22‌ را گرفته است، ازطرف‌دیگر اما حسگرهای دوربین اولتراواید و سلفی رزولوشن کمتری دارند و در نسل قبلی بهتر از این بودند. تنها بهبودهای جانشین A22، به جز دوربین اصلی، تراشه‌ی بهینه‌تر و بهتر و پشتیبانی از سوپرفست شارژ ۲۵ وات سامسونگ است؛ همچنین این گوشی سامسونگ به‌تازگی به‌روزرسانی One UI 5 برپایه اندروید ۱۳ را نیز دریافت کرده است.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۱ میلیون تومان

گلکسی A32 4G سامسونگ

بهترین گوشی از نظر دوربین گلکسی A32‌سامسونگ

علاوه‌بر ریلمی ۸ پرو در این بازه قیمتی می‌توانید به خرید «گلکسی A32 سامسونگ» نیز فکر کنید که دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آن در بررسی زومیت عملکرد خوبی در ثبت عکس‌هایی با جزییات و گستره‌ی دینامیکی مناسب و نویز کم از خود نشان داد. به کمک دوربین واید A32 سامسونگ می‌توانید عکس‌هایی با رنگ‌های شاداب و زنده ثبت کنید. در شرایط نوری ایدئال، بزرگ‌نمایی دیجیتال تا سقف ۲ برابر نیز عکس‌هایی با جزئیات رضایت‌بخش به‌ارمغان می‌آورد؛ همچنین طراحی ماژول دوربین‌های A32، الهام‌بخش چینش دوربین‌های بهترین پرچم‌دار سامسونگ، یعنی گلکسی S22 اولترا نیز بوده است و شباهت‌های زیادی بین آن‌ها دیده می‌شود.

گلکسی A32 تفاوت‌های زیادی با A22 در زمینه‌ی دوربین ندارد و می‌توان گفت دوربین اصلی و سلفی آن تنها کمی جزئیات و وضوح بیشتری نسبت به ای ۲۲ ثبت می‌کند. در مورد دوربین ماکرو که بیشتر برای خالی نماندن عریضه کار گذاشته شده و نباید انتظار زیادی از آن داشت، اختلاف بسیار ناچیز است؛ البته دوربین اصلی A32 مانند برادر کوچکترش A22 از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره نمی‌برد و همچنین امکان ضبط ویدئو 4K در دوربین اصلی یا سایر دوربین‌ها وجود ندارد و ویدئوها نهایتاً با وضوح ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌شوند.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۲ میلیون تومان

ردمی نوت 10S شیائومی

ردمی نوت 10s شیائومی

برای خرید در بازه قیمتی ۱۲ میلیون تومان، نگاهی به «ردمی نوت 10S» داشته باشید. این محصول حتی با وجود اینکه نزدیک به ۲ سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، همچنان در زمینه عکاسی یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بازه قیمتی تا ۶ میلیون تومان به‌شمار می‌رود. این گوشی شیائومی برای دوربین اصلی از حسگری ۶۴ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۱٫۹۷ اینچ بهره می‌برد. شیائومی برای تکمیل مجموعه دوربین از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید به‌همراه دو دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر استفاده می‌کند که این دو دوربین برای ثبت تصاویر ماکرو و تشخیص پس‌زمینه سوژه‌ها در عکاسی پرتره کاربرد دارند.

شیائومی برای ثبت عکس‌های سلفی باکیفیت‌تر و پرجزئیات‌تر در ردمی نوت 10S از یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی کمک گرفته است که با بهره‌مندی از لنز واید، گزینه مناسبی برای عکاسی سلفی گروهی به‌شمار می‌رود.

گلکسی A33 سامسونگ

انتخاب جایگزین: گلکسی A33 5G سامسونگ

با افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند طی ماه‌های گذشته، مدل‌های سری A3X سامسونگ محبوبیت بسیاری پیدا کردند. برای آن دسته از افرادی که در بازه ۹ میلیون تومان به‌دنبال گوشی هوشمندی مناسب عکاسی هستند، گلکسی A33 5G انتخاب مناسبی خواهد بود.

همان‌طور که در بررسی گلکسی A33 سامسونگ نیز اشاره کردیم، با استفاده از دوربین ۴گانه این دستگاه می‌توان در شرایط نوری متفاوت عکس‌های باکیفیتی ثبت کرد که قسمت عمده این اتفاق را می‌توان با بهره‌مندی دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی از لرزشگیر سخت‌افزاری (OIS) مرتبط دانست. درحقیقت گلکسی A33 جزو معدود گوشی‌های این بازه قیمتی محسوب می‌شود که OIS را به‌همراه خود دارد.

هم دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و هم دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کنند اما متاسفانه دوربین ماکرو از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند که البته در این قیمت امری طبیعی از سوی سامسونگ تلقی می‌شود. باتوجه به استفاده تراشه‌ای مشابه در گلکسی A33 و گلکسی A53، نماینده سامسونگ همانند برادر بزرگ‌تر خود توان فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را دارد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۳ میلیون تومان

ردمی نوت 10 پرو شیائومی

بهترین گوشی برای عکاسی ردمی نوت ۱۰ پرو

در بازه‌ی ۱۳ میلیون تومان، ردمی نوت 10 پرو شیائومی با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی را پیشنهاد می‌دهیم که اگرچه به‌لحاظ قدرت پردازشی هیچ تفاوتی با می ۱۱ لایت یا پوکو X3 ندارد؛ اما به‌لطف حسگر بزرگِ ۱۰۸ مگاپیکسلی‌اش هم در زمینه‌ی بزرگ‌نمایی، هم ثبت عکس‌های عادی، به‌مراتب بهتر از دو گوشی دیگر عمل می‌کند.

ردمی نوت 10 پرو شیائومی درمقایسه‌با پرچمداری چون Mi 11 که دوربین یکسانی دارد، به خاطر نداشتن لرزش اپتیکال و حالت Night نه‌چندان کارآمد، عملکرد پایین‌تری دارد؛ اما برای یک گوشی میان‌رده در این بازه قیمتی، عکس‌ها با جزییات خوبی ثبت می‌شود و رنگ‌ها نیز کم‌وبیش، نزدیک به واقعیت است. دروبین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۰ پرو رنگ‌ها را اشباع‌تر و غلیظ‌تر تولید می‌کند.

همان‌طور که در بررسی زومیت از ردمی نوت ۱۰ پرو مشخص شد، علاقه‌مندان به عکاسی ماکرو می‌توانند به‌لطف دوربین ۵ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار این گوشی، در فواصل ۳ تا ۱۰ سانتی‌متری از سوژه‌، عکس‌های جذابی ثبت کنند.

انتخاب جایگزین: ردمی نوت 11 اس شیائومی

در رده‌ی قیمتی نزدیک به ۱۲ میلیون تومان همچنین می‌توانید «ردمی نوت 11s شیائومی» را با اولویت عکاسی انتخاب کنید. این گوشی به‌رسم میان‌رده‌های جدید شیائومی از چهار دوربین پشتی و یک دوربین سلفی استفاده می‌کند که سه دوربین واید،‌ اولتراواید و ماکرو دقیقاً همان دوربین‌های پشتی ردمی نوت 11 پرو و پرو پلاس هستند و تنها حسگر عمق‌سنج باعث ایجاد ترکیبی چهارگانه در ماژول دوربین‌ها شده است. دوربین اصلی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی HM2 سامسونگ با لنز معادل ۲۴ میلی‌متری بهره می‌برد و تنها دوربینی است که از حالت شب پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های دیگر این گوشی شیائومی به‌خوبی دوربین اصلی نیستند؛ اما در مجموع ترکیب دوربین‌ها در این رده‌ی قیمتی خوب ارزیابی می‌شود؛ البته پشتیبانی نکردن از حالت شب در دیگر دوربین‌ها و نبود امکان ضبط ویدئو 4K از موارد ناخوشایند ردمی نوت 11 اس شیائومی هستند.

بهترین گوشی برای عکاسی تا 15 میلیون تومان

موتورولا اج ۳۰

موتورولا اج ۳۰

گوشی هوشمند «موتورولا اج ۳۰» را می‌توان یکی از تجربه‌های بسیار جذاب و کمیاب از دنیای اندروید دانست. نمایشگر ۶٫۴ اینچی AMOLED با نرخ‌نوسازی ۱۴۴ هرتزی درکنار اندروید خالص تجربه‌ای را در اختیارتان می‌گذارد که نظیرش را تنها در گوشی‌های سری پیکسل می‌توان یافت. اما این مدل در زمینه دوربین نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و گزینه‌ای مناسب برای عکسبرداری با موبایل به‌شمار می‌رود.

میان‌رده خوش‌قیمت موتورولا از ترکیب ۳ دوربین شامل ۲ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید و اولتراواید به‌همراه حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده می‌کند که کیفیتی مناسب برای انواع سناریوها را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. با وجود OIS برای دوربین اصلی خیالتان از بابت کیفیت عکس‌های ثبت شده در نور کم نیز راحت خواهد بود چرا که حسگر این امکان را دارد تا مد‌ت‌زمان بیشتری را مشغول جذب نور باشد.

یکی از ویژگی‌های مثبت دوربین موتورولا اج ۳۰ را می‌توان خروجی یکسان رنگ‌ها دوربین اصلی و اولتراواید دانست؛ به‌بیان دیگر دمای رنگ‌ها در هر دو حسگر تقریباً یکسان است و تفاوت فاحشی میان دو دوربین مشاهده نمی‌شود. درنظر داشته باشید که پیشتر در زومیت و در بررسی موتورولا اج ۳۰ به‌چنین جزئیاتی پرداخته‌ایم و بخش‌های مختلف دستگاه را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم.

انتخاب جایگزین:‌ شیائومی 11 لایت 5G NE

چنانچه ترجیح می‌دهید گوشی شما به رم بالاتری و تراشه‌ی سریع‌تری مجهز باشد، می‌توانید سراغ «شیائومی 11 لایت 5G NE» بروید که در کنار ویژگی‌هایی همچون صفحه‌نمایش OLED، بدنه‌ی شیشه‌ای و وزن بسیار سبک، به نسبت برچسب قیمتی‌اش، دوربین کارآمدی هم دارد.

شیائومی 11 لایت از ترکیب دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد و تجربه‌ی عکاسی با دوربین اصلی و اولتراواید این گوشی در محدوده گوشی پوکو X3 است؛ اما دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی‌اش به‌لطف فوکوس خودکار عکس‌های ماکرو جذابی می‌گیرد.

عملکرد دوربین در شرایط نوری ایدئال رضایت‌بخش است و عکس‌ها با سطح جزئیات و گستره دینامیکی مطلوبی ثبت می‌شود. افت کیفیت دوربین در شب هم به کمک حالت Night تا حدی جبران می‌شود. عکس‌هایی که با دوربین اولتراواید ثبت می‌کنید، در محیطی با شرایط نوری مناسب می‌تواند رضایتتان را جلب کند. خوشبختانه حالت Night در دوربین فوق‌عریض نیز در دسترستان قرار دارد و فعال کردن آن عملکرد بسیار خوبی از خود به‌نمایش می‌گذارد. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی عملکرد دوربین، حتماً بررسی شیائومی ۱۱ لایت 5G NE را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۷ میلیون تومان

گلکسی M52 5G سامسونگ

گلکسی M52 سامسونگ

گوشی هوشمند «گلکسی M52 5G سامسونگ» با وجود عرضه در سال ۲۰۲۱، همچنان به‌عنوان گزینه‌ای ارزشمند برای عکاسی به‌شمار می‌رود. کره‌ای‌ها سعی کرده‌اند تا با استفاده از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و قرار دادن حسگری ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید درکنار دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی، میان‌رده خوش‌قیمت خود را با ویژگی‌های عکس‌برداری قابل توجهی همراه کنند. افزون‌براین وجود فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه دامنه توانایی‌های این مدل را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

البته تراشه Snapdragon 778G 5G توان فیلم‌برداری با کیفیت 4K@60fps را نیز ارائه می‌کند اما متأسفانه سامسونگ در این مدل توانایی‌های دستگاه‌ را محدود کرده است.

حسگر سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی M52 در پشت لنزهایی عریض قرار گرفته است که این مدل را به گزینه‌ای ارزشمند برای ثبت عکس‌های سلفی گروهی تبدیل می‌کند.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۹ میلیون تومان

گلکسی A73 5G سامسونگ

گلکسی A73 سامسونگ

بااینکه از «گلکسی A73 5G سامسونگ» به‌عنوان مدل جایگزین نام می‌بریم اما به‌خوبی می‌تواند به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید در بازه قیمتی ۱۴ میلیون تومان باشد.

درواقع گلکسی A73 مجموعه‌ای کامل از بهترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید در یک گوشی میان‌رده پیدا کنید. حالا به‌موارد گفته‌شده گواهی IP67 و پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ ساله را نیز بیفزایید تا حتی ذره‌ای تردید نیز نداشته باشید.

فقط کافی است تا نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری این محصول پرفروش و محبوب کره‌ای‌ها بیاندازید؛ نمایشگر Super AMOLED با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۸۰ نیت و محافظت گوریلا گلس ۵، تراشه ۶ نانومتری Snapdragon 778G 5G کوالکام به‌همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم درکنار باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی! چنین مشخصاتی به‌راحتی می‌تواند لقب بهترین گوشی میان‌رده برای صاحب خود کسب کند.

با نگاهی به دوربین این مجموعه کامل‌تر نیز می‌شود: دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز واید به‌همراه دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و ثبت تصاویر ماکرو. حسگر دوربین سلفی از وضوح ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و امکان فیلم‌برداری 4K را نیز دارد! درست مشابه دوربین اصلی.

درواقع گلکسی A73 مجموعه‌ای کامل از بهترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید در یک گوشی میان‌رده پیدا کنید. حالا به‌موارد گفته‌شده گواهی IP67 و پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ ساله را نیز بیفزایید تا حتی ذره‌ای تردید نیز نداشته باشید.

با مطالعه بررسی گلکسی A73 سامسونگ می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این مدل کسب کنید.

گلکسی A53 سامسونگ

انتخاب جایگزین: گلکسی A53 5G سامسونگ

عرضه گلکسی A53 5G از سوی سامسونگ موجی از نقدهای مثبت و منفی را به‌همراه داشت؛ از طرفی استفاده از فریم نسبتا تخت و نمایشگر تخت به ابهت دستگاه افزوده است که موردی مثبت تلقی می‌شود؛ اما از سوی دیگر با به‌کارگیری تراشه اگزینوس قدرت به‌مراتب کمتری را در مقایسه با نسل پیشین یعنی گلکسی A52s ارائه داد. موضوعی که به مذاق بسیاری از خریداران خوش نیامد.

اما به‌هرحال با وجود مجموعه دوربین توانمند، «گلکسی A53 سامسونگ» حق حضور در این لیست را دارد. مجموعه‌ای که از ۴ دوربین شامل دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید مجهز به OIS، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید ۱۲۳ درجه، دو دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق در پشت و یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی با لنز واید در جلو تشکیل شده است.

دوربین گلکسی A53 کره‌ای‌ها کیفیت بسیار قابل قبولی را چه در نور روز و چه در تاریکی شب برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد و خود را تبدیل به همراه همیشگی صاحب خود می‌کند. البته از امکان فیلم‌برداری 4K@30fps غافل نشویم که سبب ثبت ویدیوهایی با وضوج و سطح جزئیات بالا می‌شود. به‌منظور اطلاع از عملکرد دوربین این مدل سری به بررسی گلکسی A53 5G سامسونگ بزنید.

بهترین گوشی برای عکاسی تا 20 میلیون تومان

پوکو F4 شیائومی

پوکو F4 شیائومی

در این بازه قیمتی می‌توانید نگاهی هم به «پوکو F4 شیائومی» داشته باشید؛ مدلی که ارزان‌قیمت‌ترین محصول چینی‌ها با بهره‌مندی از لرزشگیر سخت‌افزاری (OIS) به‌شمار می‌رود.

در طول روز عکس‌های ثبت شده با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پوکو F4 جزئیات مناسبی از سوژه‌ها را منعکس می‌کند اما با کاهش نور کمی پیکسل‌ها نرم (Soft) می‌شوند که از عملکرد الگوریتم کاهش نویز ناشی می‌شود.

سناریویی مشابه برای دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی دستگاه نیز وجود دارد و با وجود کیفیت مناسب در طول روز، برای عکاسی در شب تنها درصورت فعال‌سازی حالت Night Mode قابل استفاده خواهد بود. برخلاف انتظار دوربین ۲ مگاپیکسلی پوکو F4 عکس‌هایی با سطح جزئیات قابل قبولی را ارائه می‌کند اما تنها درصورتی که اقدام به زوم نکنید!

از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری و برتری‌های پوکو F4 می‌توان به تراشه Snapdragon 870 و نمایشگر AMOLED با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز و بیشینه روشنایی ۱۳۰۰ نیت اشاره کرد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۱ میلیون تومان

شیائومی ۱۲ لایت

شیائومی ۱۲ لایت

همانند شیائومی ۱۱ لایت NE، گوشی هوشمند «شیائومی ۱۲ لایت» نیز در زمینه دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی نیز با مجهز شدن به حسگر ISOCELL HM2 سامسونگ دامنه توانایی‌های خود درزمینه عکاسی را فرسنگ‌ها جابه‌جا کرده است.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ لایت درصورت وجود نور کافی جزئیات بسیار خوبی را حتی از سوژه‌هایی که فصاله نسبتا زیادی با دوربین دارند، ثبت می‌کند. شاید تنها نقطه ضعف دوربین اصلی را نبود لرزش‌گیر سخت‌افزاری (OIS) بدانیم که عملکرد حسگر در شرایط نوری ضعیف را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی نیز درثبت جزئیات به‌خوبی عمل می‌کند اما طبیعتاً نه به‌خوبی دوربین اصلی. اما در حد و اندازه‌های خود به‌خوبی ظاهر می‌شود. شیائومی ۱۲ لایت امکان عکاسی ماکرو با دوربین ۲ مگاپیکسلی را نیز به کاربر می‌دهد که البته به‌دلیل نبود فوکوس خودکار و همچنین وضوح پایین تصاویر خروجی، بیشتر به حسگری تزئینی و برای پر کردن عریضه شباهت دارد تا موردی کاربردی.

دوربین سلفی نیز شامل یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی می‌شود و در اقدامی جالب شیائومی دوربین سلفی را به دو فلاش LED نیز مجهز کرده است؛ برای اطلاعات بیشتر درباره کیفیت دوربین و دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نماینده چینی‌ها، پیشنهاد می‌کنیم بررسی شیائومی ۱۲ لایت را مطالعه کنید.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۴ میلیون تومان

گلکسی S21 FE

با بودجه‌ی حدود ۲۴ میلیون تومان، «گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G» را پیشنهاد می‌کنیم که از همان ترکیب دوربین‌های نسل قبلی با سخت‌افزار تقریباً یکسانی بهره می‌برد.

عکس‌های هر سه دوربین پشتی در نور روز بسیار رضایت‌بخش است و به‌لطف حالت Night، کیفیت عکس‌های ثبت‌شده در شب با گلکسی S21 اف ای هنوز هم جزو بهترین‌ها در بین گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود. دوربین‌ اولتراواید نیز برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند، خروجی بسیار رضایت‌بخشی نشان می‌دهد؛ هرچند به دلیل نبود فوکوس خودکار در این دوربین، قابلیت عکاسی ماکرو دردسترس نیست. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با دوربین و دیدن نمونه عکس‌های دوربین آن حتماً مقاله‌ی «بررسی گلکسی S21 FE سامسونگ» را در زومیت مطالعه کنید.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۵ میلیون تومان

ناتینگ فون ۱

ناتینگ فون ۱

درصورتی که به‌دنبال گوشی هوشمندی مناسب عکاسی با حداکثر قیمت ۲۵ میلیون تومان هستید، اولین محصول شرکت ناتینگ با نام «ناتینگ فون ۱» توان برآورده کردن نیاز‌های شما را خواهد داشت.

در پشت ناتینگ فون ۱ تنها دوربین با حسگرهای ۵۰ مگاپیکسلی و لنز واید و اولتراواید به‌چشم می‌خورد که برای عموم سناریوها کافی خواهد بود. به‌طوری که درزمینه جزئیات تصاویر به‌راحتی می‌تواند گلکسی S21 FE را شکست دهد؛ اما گستره دینامیکی محدود در شرایط نوری چالش‌برانگیز ممکن است کمی باعث دردسر شما شود. محدودیتی که در هر دو دوربین مشاهده می‌شود.

عملکرد دوربین ناتینگ فون ۱ در شرایط نوری ضعیف نیز بسیار خوب ارزیابی می‌شود عکس‌هایی پرجزئیات با رنگ‌هایی دقیق را ثبت می‌کند.

درواقع همانطور که پیش‌تر در بررسی ناتینگ فون ۱ نیز اشاره شد، این دستگاه درزمینه دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و درکنار دیگر ویژگی‌های شاخصی چون بدنه آلومینیومی، نمایشگر فوق‌العاده دقیق، طراحی زیبا و عمر باتری مناسب، امکان ضبط ویدیو با وضوح و نرخ‌فریم 4K@30fps را نیز دارد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۶ میلیون تومان

شیائومی 12T پرو

شیائومی 12T پرو

حسگر غول‌پیکر ۱/۱٫۲۲ اینچی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی «شیائومی 12T پرو» به‌تنهایی علت حضور این محصول در لیست بهترین گوشی برای عکاسی را توضیح می‌دهد. این دوربین در بررسی شیائومی 12T پرو باقدرت ظاهر شد و جزئیاتی خیره‌کننده از سوژه‌هایی در فواصل دور را ثبت کرد.

شرایط برای دوربین اولتراواید نیز به‌همین شکل برقرار است و اما دوربین ماکرو چندان قابل اتکا نیست و جزئیات مناسبی را ثبت نمی‌کند. اما به‌طورکلی مجموعه دوربین‌های پشتی و همچنین دوربین سلفی شیائومی 12T پرو درکنار سخت‌افزار قدرتمند آن محصولی ارزشمند را تشکیل داده‌اند که چه برای عکاسی و چه برای انجام وظایف سنگین، گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌رود.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۸ میلیون تومان

پیکسل ۶ گوگل

بهترین گوشی برای عکاسی پیکسل 6

پیکسل ۶ گوگل با بودجه‌ای نزدیک به ۳۵ میلیون تومان، انتخاب جایگزین بسیار خوبی برای گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ است، اما در حال حاضر به صورت گسترده در بازار ایران موجود نیست.

این گوشی از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید (با خروجی ۱۲٫۵ مگاپیکسلی)، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. حسگر تصویر دوربین واید تقریباً دو برابر از نسل گذشته بزرگ‌تر است و به لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس چندمحوره‌ی خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری مجهز شده که دست‌در‌دست هم به ثبت تصاویری با جزییات و کنتراست عالی، رنگ‌های دقیق و فوکوس خودکار سریع و دقیق در محیط‌های پرنور و بسته کمک می‌کنند.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید نیز عملکرد بسیار خوبی در عکاسی منظره از خود نشان می‌دهد و دوربین تله‌فوتوی ۴ برابری عکس‌هایی با رنگ‌های دقیق، جزئیات زیاد و گستره‌ی دینامیکی وسیع می‌گیرد. اگرچه در محیط‌های بسته و کم‌نور، نویز عکس‌ها بیشتر می‌شود و گستره‌ی دوربین اولتراواید هم در سطح رقبا نیست، پیکسل ۶ گوگل در حال حاضر بهترین گوشی مخصوص عکاسی برای کاربران اندروید است؛ البته به شرطی که بتوانید این محصول کمیاب و گران‌قیمت را در بازار ایران پیدا کنید.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید نیز عملکرد بسیار خوبی در عکاسی منظره از خود نشان می‌دهد و دوربین تله‌فوتوی ۴ برابری عکس‌هایی با رنگ‌های دقیق، جزئیات زیاد و گستره‌ی دینامیکی وسیع می‌گیرد. اگرچه در محیط‌های بسته و کم‌نور، نویز عکس‌ها بیشتر می‌شود و گستره‌ی دوربین اولتراواید هم در سطح رقبا نیست، پیکسل ۶ گوگل در حال حاضر بهترین گوشی مخصوص عکاسی برای کاربران اندروید است؛ البته به شرطی که بتوانید این محصول کمیاب و گران‌قیمت را در بازار ایران پیدا کنید.

عملکرد دوربین‌ پیکسل ۶ در فیلم‌برداری نیز بسیار رضایت‌بخش است و ویدئوهایی با گستره‌ی دینامیکی وسیع و رنگ‌های دقیق با کیفیت 4K و نرخ ۳۰/۶۰ فریم‌برثانیه ثبت می‌کند. در کل، پیکسل ۶ عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری از خود نشان می‌دهد و تقریباً با رقیب اصلی خود، یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس، در یک سطح قرار دارد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۹ میلیون تومان

موتورولا اج ۳۰ پرو

موتورولا اج ۳۰ پرو

پرچمدار سال ۲۰۲۲ موتورولا یکی از گزینه‌های خرید شاخص در بازه قیمتی ۲۵ میلیون تومان به‌شمار می‌رود. دوربین‌های پشتی این محصول آرایه‌ای از ۲ دوربین با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی هستند که یک دوربین تشخیص عمق نیز در عکس‌های پرتره مجموعه دوربین را همراهی می‌کند.

اگر نگاهی به بررسی موتورولا اج ۳۰ پرو بیاندازید متوجه برتری فاحش این دستگاه درمقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس در سناریوهای مختلف در هردو دوربین واید و اولتراواید خواهید شد. همین برتری نوید دستگاهی ارزشمند برای عکاسی را می‌دهد که و با وجود امکان فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه نگرانی از بابت کیفیت فیلم‌برداری نیز نخواهید داشت.

گوشی هوشمند موتورولا اج ۳۰ پرو از تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌کند و قدرت کافی برای انجام تمامی وظایف روزمره و حتی حرفه‌ای را در اختیارتان خواهد گذاشت.

وان پلاس نورد ۲

انتخاب جایگزین: وان پلاس نورد ۲

اولین مدل از سری نورد وان پلاس نقطه عطفی در ورود این شرکت به دسته گوشی‌های میان‌رده بود که دومین نسخه از آن در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. ماژول دوربین «وان پلاس نورد ۲» از مجموع ۳ دوربین واید، اولتراواید و تشخیص عمق تشکیل شده است که به‌ترتیب دارای وضوح ۵۰، ۸ و ۲ مگاپیکسل می‌شوند.

استفاده از حسگر IMX 766 سونی در دوربین اصلی به‌همراه OIS، قدرت عکس‌برداری نورد ۲ را به سطح گوشی‌های پرچمدار می‌رساند؛ جایی که نماینده وان پلاس بدون توجه به میزان نور در تمامی شرایط عکس‌هایی پرجزئیات و باکیفیت را ثبت می‌کند.

فیلمبرداری 1080p@120fps یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص نورد ۲ به‌شمار می‌رود. البته امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه وجود دارد اما خبری از گزینه ۴۰ فریم‌برثانیه نیست.

از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری نورد ۲ می‌توان به نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ +FHD با نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز و تراشه Dimensity 1200 اشاره کرد. این دستگاه همچنین از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که از طریق یک شارژر ۶۵ واتی شارژ می‌شود.

بهترین گوشی برای عکاسی تا 30 میلیون تومان

شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲

اگر قصد خرید گوشی مناسب عکاسی در بازه قیمتی ۱۹ میلیون تومان هستید، مدل پایه پرچمداران سال ۲۰۲۲ شیائومی یعنی «شیائومی ۱۲» گزینه‌ای فوق‌العاده به‌شمار می‌رود. چراکه درحقیقت ارزان‌قیمت‌ترین پرچمداران بازار ایران به‌شمار می‌رود که تمامی المان‌های یک گوشی پرچمدار را با خود به‌همراه دارد؛ ویژگی‌هایی مانند کیفیت بالای بدنه و سخت‌افزار قدرتمند.

اما در زمینه دوربین که اصلی‌ترین دلیل حضور شیائومی ۱۲ در این لیست به‌شمار می‌رود، چینی‌ها از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به OIS استفاده‌ کرده‌اند که در کنار آن یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی با لنز تله‌ماکرو با امکان فوکوس خودکار وجود دارد.

درمقام مقایسه شیائومی ۱۲ دربرابر گلکسی S21 FE پیروز میدان خواهد بود؛ چراکه هم از گستره دینامیکی وسیع‌تری بهره می‌برد و هم رنگ‌های ثبت‌شده در تصاویر آن نزدیکی بیشتری با واقعیت دارد. شما می‌توانید نمونه عکس‌ها و دیگر وجوه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مدل را در بررسی شیائومی ۱۲ مطالعه کنید.

گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ با تکیه به قدرت بالای تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 امکان ضبط ویدیوهای 8K@24fps را نیز دارد که ارزش‌افزوده‌ای چشمگیر محسوب می‌شود.

پیکسل 6a گوگل

انتخاب جایگزین: پیکسل 6a گوگل

در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تومان گوشی هوشمند پیکسل 6a گوگل یکی از گزینه‌های خرید مهم به‌شمار می‌رود. اهالی مانتن ویدیو در ساخت این محصول از طراحی پیکسل ۶ استفاده کرده‌اند و حتی نسل اول تراشه تنسور را روی آن قرار داده‌اند. اما در زمینه دوربین پیکسل 6a از حسگرهای پیکسل ۵ استفاده می‌کند که درکنار الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفته گوگل، عکس‌هایی باکیفیت را ثبت می‌کنند.

مجموعه دوربین پیکسل 6a شامل دو دوربین ۱۲٫۲ و ۱۲ مگاپیکسلی به‌ترتیب با لنزهای واید و اولتراواید می‌شود که می‌توان در تمامی شرایط نوری از آن‌ها کمک گرفت. حتی با استفاده از ویژگی Astrography می‌توان حرکت ستاره‌ها را نیز ثبت کرد که یک ویژگی فوق‌العاده برای عاشقان طبیعت به‌شمار می‌رود.

برخلاف دوربین‌های اصلی در دوربین سلفی از همان حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است که در پیکسل ۶ دیده بودیم. پیکسل 6a ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه را دارد و درصورت تغییر وضوح ویدیو به 1080p این نرخ به ۲۴۰ فریم افزایش پیدا می‌کند.

البته دوربین تنها دلیل حظور پیکسل 6a در این لیست نیست و تجربه نرم‌افزاری فوق‌العاده یکی دیگر از دلایل مهم در انتخاب آن به‌شمار می‌رود.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۳۵ میلیون تومان

شیائومی ۱۲ پرو

شیائومی ۱۲ پرو

اما اگر ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزازی پیکسل 6a شما را مجاب به پرداخت ۲۴ میلیون تومان ناقابل نمی‌کند، می‌توانید نگاهی هم به شیائومی ۱۲ پرو داشته باشید که درحال‌حاضر آخرین پرچمدار شیائومی در بازارهای جهانی به‌شمار می‌رود.

شیائومی ۱۲ پرو در قلب خود تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را دارد که قدرت فوق‌العاده‌ای را برای پردازش عکس‌ها دراختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین به‌هیچ وجه خبری از Shutter Lag و تأخیر در ثبت عکس نخواهد بود.

شیائومی ۱۲ از سه حسگر ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو استفاده می‌کند؛ این ترکیب نتایجی بهتر از آیفون ۱۲ پرو مکس را نصیبتان می‌کند. به‌این معنی که علاوه‌بر گستره دینامیکی وسیع‌تر، جزئیات بیشتری را نیز ثبت می‌کند. افزون‌براین ثبت عکس در نورکم نیز یکی دیگر از نقاط قوت دوربین شیائومی ۱۲ پرو به‌شمار می‌رود.

گلکسی S22 سامسونگ

انتخاب جایگزین: گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

علاوه‌بر پیکسل ۷ گوگل در بازه قیمتی ۳۴ میلیون تومان «گلکسی اس ۲۲» نیز با وجود مجموعه دوربین توانمندش، گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید. پرچمدار سال گذشته سامسونگ باوجود اینکه یک‌سال از زمان معرفی آن می‌گذرد اما همچنان تا ۳ سال دیگر به‌روزرسانی اندروید دریافت خواهد کرد. از این رو گزینه قابل اتکایی خواهد بود.

مدل پایه پرچمدار کره‌ای‌ها از ترکیب دوربین ۳گانه شامل حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید، حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو ۳ برابری و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید استفاده می‌کند که توانایی پوشش ۰٫۶ تا ۳ برابری را دارند.

باتوجه به اطلاعات گفته شده احتمالا متوجه شده‌اید که تفاوتی میان دوربین‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس وجود ندارد؛ بنابراین با مطالعه بررسی گلکسی S22 پلاس می‌توانید درک مناسبی از تفاوت‌های دوربین مدل معمولی و پلاس با مدل اولترا داشته باشید.

اگر قصد خرید گلکسی S22 را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا درصورت‌امکان، مدل اسنپدراگون آن را خریداری کنید که قدرت و پایداری عملکرد بهتری را در مقایسه با مدل دارای تراشه اگزینوس ارائه می‌کند.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۳۸ میلیون تومان

پیکسل ۷ گوگل

پیکسل ۷ گوگل

تمامی مدل‌های پیکسلِ گوگل را باید یک پای ثابت راهنماهای خرید گوشی هوشمند مناسب عکاسی بدانیم. مدل‌هایی که هرساله جزو بهترین گوشی‌های این دسته قرار می‌گیرند. «پیکسل ۷» نیز که به‌تازگی وارد کشور شده می‌تواند تا بازه قیمتی ۳۴ میلیون تومان یکی از بهترین انتخاب‌ها به‌شمار برود. البته با صرف هزینه‌ای بیشتر می‌توان به‌سراغ آیفون ۱۲ پرو رفت اما چه باور بکنید یا نه نماینده سری حرفه‌ای اهالی کوپرتینو حتی توان نزدیک شدن به مدل پایه سری پیکسل ۷ را نیز ندارد!

جادوی اصلی پیکسل ۷ نه در دو دوربین ۵۰ و ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید آن بلکه در الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر گوگل نهفته است. در سال‌های گذشته پیکسل به‌جای بازی با اعداد و ارقام به بهبود الوریتم پردازشی خود پرداخت و حالا با تغییر حسگر، پرشی قابل توجه در افزایش کیفیت تصاویر را تجربه کرده است.

نرم‌افزار دوربین با کمک گرفتن از هوش‌مصنوعی قدرتمند نسل دوم تراشه Tensor، در تشخیص سوژه‌ها و انجام تنظیمات مختلف به‌خوبی عمل می‌کند و با فشردن هرباره دکمه شاتر عکسی باکیفیت و مملؤ از جزئیات را در گالری تصاویر ذخیره می‌کند.

نماینده گوگل همچنین در عکاسی شب نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و با فعال کردن Night Mode می‌توان عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت کرد.

می ۱۱ اولترا شیائومی

انتخاب جایگزین: می 11 اولترا شیائومی

چینی‌ها به‌همراه خانواده شیائومی ۱۲ از مدل اولترا رونمایی نکرد و ازاین‌رو مدل «می ۱۱ اولترا» همچنان در بازار ایران در بازه قیمتی ۲۸ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد که باتوجه به توانایی‌های گسترده تصویربرداری، گزینه‌ای ارزشمند برای عکاسی به‌شمار می‌رود.

می ۱۱ اولترا از ماژولی عظیم در قسمت پشت بهره می‌برد که سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عریض، ۴۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی با زوم ۵ برابر اپتیکال را در خود جای داده است.

دوربین اصلی شامل یک حسگر غول‌پیکر ۱/۱٫۱۲ اینچی می‌شود که طبق انتظار از OIS نیز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی درنهایت وضوح ۱۲ مگاپیکسلی خواهند داشت اما همچنان کاربر می‌تواند عکس‌هایی ۵۰ مگاپیکسلی را نیز ثبت کند. می ۱۱ اولترا در زومیت بررسی نشد اما بسیاری از سایت‌های فناوری عکس‌های خروجی پرچمدار شیائومی را «بهترین نمونه از عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی» توصیف کرده‌اند. جایی که وایت بالانس به‌خوبی انجام می‌شود و سوژه‌ها تاحدامکان به‌واقعیت نزدیک هستند و پردازش کمتری روی آن‌ها انجام می‌شود.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۴۸ میلیون تومان

گلکسی اس ۲۲ پلاس

گلکسی S22 پلاس سامسونگ

همانطور که در قسمت بهترین گوشی برای عکاسی تا ۳۴ میلیون تومان گفته شد، «گلکسی اس ۲۲ پلاس» در زمینه دوربین تفاوتی با گلکسی اس ۲۲ ندارد و تفاوت‌های این دو مدل تنها به نمایشگر بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تر محدود می‌شود.

باتری حجیم‌تر می‌تواند به استفاده طولانی‌مدت‌تر از گوشی برای مقاصد فیلم‌برداری یا عکس‌برداری منجر شود؛ بنابراین اس ۲۲ پلاس تمامی ویژگی‌های مثبت گلکسی اس ۲۲ را به‌مدت طولانی‌تری دراختیار کاربر می‌گذارد.

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ پلاس از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به OIS استفاده می‌کند که درکنار آن دو حسگر ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسلی به‌ترتیب برای ثبت عکس‌های تله‌فوتو اولتراواید کاربرد خواهند داشت.

میزان روشنایی پنل ۶٫۶ اینچی گلکسی اس ۲۲ پلاس به‌گفته سامسونگ تا ۱۷۵۰ نیت افزایش پیدا می‌کند که در واقعیت نیز چنین است؛ ازاین‌رو عکس‌برداری یا فیلم‌برداری با مدل میانی پرچمداران سال ۲۰۲۲ سامسونگ در محیط‌های پرنور نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۵۰ میلیون تومان

آیفون ۱۳ اپل

آیفون ۱۳ اپل

آخرین سری از آیفون‌های رجیسترشده اپل همچنان در بازار ایران فروش بالایی را تجربه می‌کنند و مشابه یک گوشی تازه معرفی‌شده با آن‌ها رفتار می‌شود. نوسان قیمت آیفون ۱۳ اپل بالا است اما همچنان یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های دوربین را درکنار کیفیت و امکانات دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

اما شاید مهم‌ترین ویژگی آیفون ۱۳ اپل، امکان فیلم‌برداری HDR آن باشد که خروجی نهایی فرسنگ‌ها با آن‌چه در پرچمداران اندرویدی موجود است، فاصله دارد.

دوربین اصلی آیفون ۱۳ در مقایسه با نسل قبل از سنسوری جدیدتر مجهز به لرزش‌گیر سنسور شیفت استفاده می‌کند و همانند برادران مدل حرفه‌ای خود از امکان فیلم‌برداری سینماتیک نیز پشتیبانی می‌کند.

به‌ بیان دیگر گوشی‌های اندرویدی تمرکز ویژه‌ای بر امکانات عکس‌برداری دارند و در زمینه فیلم‌برداری خبری از ویژگی‌های شاخص و کارآمدی چون HDR نیست؛ اما آیفون ۱۳ تعادلی میان هردو دنیا برقرار می‌کند و خود را به‌عنوان محصولی کارآمد هم در زمینه فیلم‌برداری و هم تصویربرداری معرفی می‌کند.

بهترین گوشی برای عکاسی تا 55 میلیون تومان

گلکسی S22 اولترا سامسونگ

بهترین گوشی از نظر دوربین | گلکسی S22 اولترا سامسونگ

اگر علاوه‌بر ویژگی‌های دوربین به امکانات سخت‌افزازی و نرم‌افزاری نیز نیازدارید، قطعاً «گلکسی S22 اولترا» سامسونگ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد؛ البته با صرف هزینه بیشتر!

گلکسی اس ۲۲ اولترا همان کیفیت و ترکیب برنده‌ی اس ۲۱ اولترا را در دوربین‌های خود دارد و سامسونگ تقریباً هیچ تغییری در سخت‌افزار دوربین‌ها نداده و بیشتر سعی بر این داشته تا با ارتقای پردازش نرم‌افزاری، کیفیت عکس‌ها را بهبود دهد که تا حدود زیادی موفق به انجام این کار هم شده است؛ البته پیشنهاد می‌شود برای آشنایی کامل و دیدن نمونه عکس‌های دوربین S22 اولترا حتماً مقاله‌ی «بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ» را مطالعه کنید.

بهترین گوشی برای عکاسی تا 60 میلیون تومان

ذن فون 9 ایسوس

ذن‌فون ۹ ایسوس

احتمالاً توجه کرده‌اید که با بالا رفتن قیمت گوشی‌ها و همچنین پیشرفته‌تر شدن دوربینشان، ابعاد آن‌ها نیز افزایش قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند. اما دراین‌میان نماینده‌ای از تایوان بازی را به‌طور کامل تغییر می‌دهد: «ذن فون 9 ایسوس».

ذن‌فون ۹ ابععادی تقریبا برابر با گلکسی S22 دارد با این تفاوت که عرض گوشی کمی از نماینده سامسونگ کمتر است؛ اما درمقایسه با گلکسی S22 اولترا تا ۲۰ درصد ابعاد کوچک‌تری را تجربه می‌کند و از ۲۶ درصد وزن کمتر معادل ۶۰ گرم بهره می‌برد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ذن‌فون ۹ از یک حسگر IMX 766 ساخت سونی به‌اندازه ۱/۱٫۵۶ اینچ استفاده می‌کند و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین اصلی از نسخه‌ای پیشرفته از لرزشگیر ۶ محوره استفاده می‌کند که به گفته ایسوس تا لرزش ۳ درجه‌ای را خنثی می‌کند؛ این درحالی‌است که OISهای مرسوم در گوشی‌های هوشمند حداکثر امکان رفع خطای ۱ درجه‌ای دست را دارند. از این‌رو می‌توان انتظار ویدیوهایی باثبات‌تر را از ذن‌فون ۹ داشت.

ذن‌فون ۹ همچنین قدرت خود را از تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 تامین می‌کند که پایداری به‌مراتب بیشتری درمقایسه با مدل غیر پلاس دارد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۶۵ میلیون تومان

پیکسل ۷ پرو گوگل

پیکسل ۷ پرو گوگل

درصورتی که برای خرید گوشی هوشمند مناسب عکاسی بودجه‌ای ۴۳ میلیون تومانی درنظر گرفته‌اید، آخرین و کامل‌ترین پرچمدار گوگل یعنی «پیکسل ۷ پرو» تمامی نیازهای شما را به‌بهترین شکل ممکن برآورده خواهد کرد.

با اینکه در پیکسل ۷ پرو خبری از دوربین‌های ۱۰۸ و ۲۰۰ مگاپیکسلی نیست اما به‌راحتی می‌تواند با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی خود گلکسی اس ۲۲ اولترا را در بسیاری از سناریوها شکست دهد.

تفاوت عمده میان پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو به اندازه نمایشگر، حجم باتری و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی آن می‌شود که امکان زوم ۵ برابری را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد. برای مشاهده کیفیت عکس دوربین و مقایسه آن با گلکسی S22 اولترا بررسی پیکسل ۷ پرو را مطالعه کنید.

بهترین گوشی برای عکاسی و فیلم‌برداری ۲۰۲۳

بهترین گوشی برای عکاسی آیفون 13 پرو

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اپل

انتخاب ما برای بهترین گوشی عکاسی و فیلم‌برداری در حال حاضر «آیفون ۱۳ پرو» و «آیفون ۱۳ پرو مکس» اپل است که نسبت به مدل استاندارد، تفاوت‌های چشمگیری در بخش دوربین‌های خود دارند. این گوشی‌های لوکس با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی، تراشه‌ی قدرتمند، شارژدهی عالی و عملکرد بسیار رضایت‌بخش دوربین، یکی از کامل‌ترین گوشی‌های بازار هستند و بدون شک تجربه فوق‌العاده‌ای را دراختیار دوستداران عکاسی و فیلم‌برداری قرار می‌دهند.

هر دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولتراواید ساخت سونی به همراه یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال OIS با زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده می‌کند. یکی دیگر از برتری‌های این‌ دو مدل نسبت به گذشته، اضافه‌شدن پشتیبانی از Night Mode به دوربین تله‌فوتوی آن‌ها است.

سیستم لرزش‌گیر تصویر در دوربین اصلی به‌جای لنز در این گوشی آیفون، روی حسگر قرار گرفته است و دوربین از ۱۰۰ درصد پیکسل‌های حسگر برای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی اپل، آیفون‌های حرفه‌ای این شرکت با ترکیب حسگر بزرگ‌تر و دیافراگم گشوده‌تر، تا ۲٫۲ برابر نور بیشتری نسبت به گذشته جذب می‌کند و بدین‌ترتیب، عملکرد بهتری در محیط‌های کم‌نور دارد.

دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از فوکوس خودکار تشخیص فاز برای عکاسی ماکرو از فاصله‌ی بسیار نزدیک ۲ سانتی‌متری استفاده می‌کند و حالا علاقه‌مندان آیفون می‌توانند پابه‌پای کاربران اندروید، عکس‌ها و ویدئوهای ماکروی بسیار جذابی بگیرند. افزایش گشودگی دیافراگم دوربین اولتراواید نیز باعث شده است تا آیفون ۱۳ پرو تا ۹۲ درصد جذب نور بیشتری داشته باشد و تصاویر ۱۲۰ درجه با جزئیات بیشتری را در محیط‌های کم‌نور ثبت کند.

همانند آیفون ۱۳، مدل‌های پرو نیز به الگوریتم‌های پردازش تصویر‌ فوق‌العاده‌ای مجهز شده که نظیر آن‌ها را به سختی می‌توان در نمونه‌ها رقیب یافت. پیش‌تر در بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل عملکرد الگوریتم‌های پردازش تصویر‌ را چنین توصیف کردیم:

به‌لطف موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌‌ای A15، اکنون در روشنایی روز، الگوریتم Smart HDR 4 برای تک‌تک افرادی که در قاب منظره‌یاب دوربین قرار دارند، تنظیمات منحصربه‌فردی را در سطح کنتراست، نورپردازی و رنگ پوست پیاده می‌کند تا عکس‌ها تا حد ممکن طبیعی به‌نظر برسند. Smart HDR 4 با تمامی دوربین‌ها دردسترس قرار دارد.در محیط‌هایی با نور متوسط تا ضعیف، الگوریتم Deep Fusion در نرم‌افزار دوربین آیفون ۱۳ پرو فعال می‌شود تا به‌مدد قدرت موتور پردازش عصبی A15، برای هر پیکسل، سطوح نوردهی متفاوتی بررسی می‌شود تا در نهایت با ترکیب بهترین بخش‌ها از هر سطح نوردهی، تصویر نهایی با جزئیات بالا تولید شود. الگوریتم Deep Fusion با تمامی دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو دردسترس قرار دارد.-

حالت Night هم با تمامی دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس از جمله دوربین تله‌فوتو دردسترس است و عملکرد رضایت‌بخشی در عکاسی شب دارد. قابلیت Photographics Styles برای تغییر شفافیت و روشنیِ رنگ‌ها نیز با تمامی دوربین‌های این دو مدل از جمله دوربین سلفی دردسترس قرار دارد.

ماژول LiDAR تنها در مدل‌های پرو موجود است و به کاربر آیفون ۱۳ پرو/۱۳ پرو مکس امکان می‌دهد هم‌زمان از حالت پرتره و Night استفاده کنند و عملکرد اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت افزوده را نیز بهبود ببخشند.

قابلیت Cinematic mode که اپل آن را با شعار «هالیوود را به جیب‌تان بیاورید» معرفی کرده، می‌تواند با پیش‌بینی اینکه سوژه‌ی جدیدی در آستانه‌ی ورود به قاب فیلم‌برداری است، نقطه‌ی فوکوس را در زمانی مناسب روی آن‌ها تغییر دهد؛ کاربر حتی می‌تواند حین یا پس از فیلم‌برداری، به‌صورت دستی، در سطح افکت بوکه یا نقطه‌ی فوکوس تغییراتی ایجاد کند و با گوشی هوشمند فیلم‌های به ظاهر حرفه‌ای ضبط کند.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از قابلیت فیلم‌برداری ProRes پشتیبانی می‌کنند که برای تدوین‌گران، قابلیت بسیار جذابی است؛ البته توجه داشته باشید برای فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه حداقل باید مدل ۲۵۶ گیگابایتی دو محصول را خریداری کنید.

مدل آیفون ۱۳ پرو مکس به‌طور کلی تنها دو فرق عمده با مدل ۱۳ پرو دارد که شامل صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تر می‌شود. ازاین‌رو اگر شارژردهی طولانی‌تر درحین عکاسی و فیلم‌برداری برایتان از اهمیت خاصی برخوردار است، خرید مدل پرو مکس را پیشنهاد می‌کنیم.

انتخاب جایگزین: گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ

گلکسی S23 اولترا سامسونگ

چنانچه قصد دارید مدل موردنظر خود را از دنیای اندروید انتخاب کنید، «گلکسی S23 اولترا سامسونگ» تنها انتخاب شما خواهد بود؛ چراکه با بهره‌مندی از مجموعه دوربین قدرتمند که شاخص‌ترین ویژگی آن دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به‌شمار می‌رود، امکانات مختلفی همچون فیلم‌برداری HDR را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

افزون‌براین قدرت سخت‌افزاری پرچمدار تمام و کمال سامسونگ با وجود Snapdragon 8 Gen 2 به‌سطح جدیدی وارد شده است که برخی از بخش‌ها حتی تراشه A16 Bionic اپل را نیز از تخت شاهی به‌زیر می‌کشد.