کسانی که ادعا میکنند عیسی مسیح هستند

افراد زیادی هستند که ادعای این “من” را کرده اند و مدعی شده اند که حضرت مسیح هستند و به وعده بازگشت خود عمل کرده اند.

 

 

“یقینا من به زودی می آیم”

این جمله یکی از آیات کتاب مقدس مسیحیان است که بازگشت حضرت مسیح را پیشگویی کرده است. اما “به زودی” چه زمانی است؟ و “من” چه کسی است؟ افراد زیادی هستند که ادعای این “من” را کرده اند و مدعی شده اند که حضرت مسیح هستند و به وعده بازگشت خود عمل کرده اند. در این جا با چند نفر از این مدعیان مسیحیت آشنا شویم.

اینری در برزیل: پیروان اینری مسیح خود را با تخت روان به این طرف و آن طرف می برند و تمام وقت همراه با او در خانه ای که با سیم و حصارهای برقی محصور شده است زندگی می کنند. او نامش را از حروف اول عبارتی که بر صلیب عیسی مسیح حک شده گرفته است.

 

اینری

اینری در برزیل: پیروان اینری مسیح خود را با تخت روان به این طرف و آن طرف می برند و تمام وقت همراه با او در خانه ای که با سیم و حصارهای برقی محصور شده است زندگی می کنند. او نامش را از حروف اول عبارتی که بر صلیب عیسی مسیح حک شده گرفته است.

MOSES HLONGWANE

در شهر Eshowe در آفریقای جنوبی این مرد “موسی” در مراسم جشن عروسی خود موعظه می کند و اعلام می کند که خداوند در خواب او را مسیح اعلام کرده است. موسی در ابتدا جواهرفروش بوده است و هم اکنون ۴۰ مرید دارد.

تصویر پیروان موسی که در جشن عروسی او به موعظه هایش گوش می دهند. همسر او آنجلا یکی از مریدانش است که اکنون نام مادر تمام دنیا را به او داده اند. انسان های زیادی هستند که به جز مسیحیت ادعای پیامبری و رهبر مذهبی کرده اند.

 

 

ویساریون

در یکی از روستاهای روسیه به نام Obitel Rassveta مجسمه ویساریون در خانه های پیروان او دیده می شود که در اتاق پذیرایی نشسته است. ویساریون که نام اصلی او سرگئی توروپ است در سال ۱۹۹۱ ادعای مسیحیت کرد. او هم اکنون ۵۰۰۰ مرید دارد که بیشتر آن ها همراه با او در چندین روستای آرمانی در جنگل های سیبری زندگی می کنند. آن ها برای خودشان در این روستاها مدرسه و کلیسا ساخته اند.

تصویر پیروان ویساریون که تمام آن ها گیاه خوار هستند و یک وعده غذای دسته جمعی را با هم به اشتراک گذاشته اند. روز کریسمس آن ها روز چهاردهم ژانویه یعنی روز تولد ویساریون است. آن ها در روز کریسمس از کوه آلتار بالا می روند و در آن جا ویساریون را ملاقات می کنند و به پندهای او گوش می دهند.

تصویر پیروان ویساریون در جشن سالیانه روز زیارت کریسمس از روستای Cheremshanka عبور می کنند و در حالی که رهبرشان شمع به دست گرفته است آواز مقدس را می خوانند.

مسیح شهر کیتوه

تصویر Bupete Chibwe Chishimba که در منزلش در کیتوه زامبیا روی کاناپه نشسته است. اسم های زیادی برای این فرد وجود دارد اما پیروانش او را مسیح می نامند.

 

او روزها به رانندگی با تاکسی می پردازد و با منتشر کردن کتاب مقدس دنیا را برای پادشاهی خدا آماده می کند.

 

تصویر سمت چپ اینری و تصویر سمت راست مسیح ماتایوشی

در تصویر سمت چپ اینری را می بینید که برای پیروانش از روی بام خانه ای در حومه شهر برازیلیا موعظه می کند. در تصویر سمت راست مسیح ماتایوشی را می بینید که در طی کمپین پارلمان ژاپن موعظه می کند. به اعتقاد پیروانش ماتایوشی قادر است دنیا را تغییر دهد

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x