پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ

 

مشکوفی سه رنگ یکی از انواع دسرهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با طعم های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مشکوفی سه رنگ در ادامه با سایت اقیانوس همراه باشید.

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ

مواد لازم مشکوفی سه رنگ
شیر ۴ لیوان
شکر ۸ قاشق غذاخوری
نشاسته گل یا گندم ۴ قاشق غذاخوری سرپر
زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
پودر زعفران به مقدار کافی
شکلات به مقدار کافی

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ

مرحله اول

برای تهیه مشکوفی سه رنگ خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر، نشاسته گندم، زرده تخم مرغ، وانیل و گلاب درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به خوبی هم می زنیم تا تمام مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مایه درون قابلمه به غلظت فرنی برسد. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد تا نشاسته به تدریج پخته و بوی خامی آن گرفته شود.

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ

مرحله سوم

زمانی که مایه مشکوفی به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس مایه را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا به یکی از قسمت های مشکوفی پودر زعفران و به قسمت دیگر شکلات سکه ای اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه ها را به خوبی هم زد تا یکدست شوند. در ادامه لیوان های سرومان را انتخاب کرده، سپس مقداری مایه مشکوفی سفید رنگ درون لیوان ریخته و به ترتیب مایه زعفرانی و شکلاتی را روی آن مایه سفیدد رنگ می ریزیم.

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ

مرحله پنجم

حالا لیوان ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مشکوفی سفت شود. پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج کرده، سپس دسر را با مقداری پودر پسته تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x