آموزش درست ژست گرفتن برای عکس

اگر می خواهید عکس های شاد و سرگرم کننده بگیرید لوازم آرایشی روشن و رنگی استفاده کنید اگر می خواهید عکس های جدی بگیرید لوازم آرایشی تیره تر استفاده کنید. رنگ لوازم آرایش باید با رنگ چشم های شما هنگام عکاسی تناسب داشته باشد.

ژست عکاسی

 

برای داشتن زاویه و ژست مناسب در عکاسی به تمرین و تلاش زیادی نیاز داریم و با تمرین این کار به مرور آسان تر می شود. در ادامه یاد می گیریم که چگونه در عکس ها ژست بگیریم.

 

ابتدا برای عکاسی آماده شوید. دوش بگیرید و به موها نرم کننده بزنید. دندان ها را مسواک بزنید.

موها را شانه بزنید و سشوار کنید و در صورت نیاز به آرایشگاه بروید. دندان ها را حتما مسواک بزنید درست است که می توانید بعدا عکس را ادیت کنید اما زیبایی آن عکس طبیعی را نخواهد داشت.

به پوست لوسیون مرطوب کننده بزنید و صورت را آرایش کنید. مقدار آرایش بستگی به نوع عکس تان دارد.

اگر می خواهید عکس های شاد و سرگرم کننده بگیرید لوازم آرایشی روشن و رنگی استفاده کنید اگر می خواهید عکس های جدی بگیرید لوازم آرایشی تیره تر استفاده کنید. رنگ لوازم آرایش باید با رنگ چشم های شما هنگام عکاسی تناسب داشته باشد.

 

انتخاب لباس مناسب. هم باید مناسب فصل لباس بپوشید و هم مناسب حال و هوای عکس. به عنوان مثال اگر می خواهید در عکس جدی باشید رنگ های تیره انتخاب کنید و اگر می خواهید در عکس شاد باشید رنگ های روشن انتخاب کنید. از همه مهم تر رنگ کفش ها را با رنگ لباس ست کنید.

 

 

یادگیری هنر ژست گرفتن

 

در تمام عکس هایی که می گیرید باید طوری ژست بگیرید که نشان دهنده اعتماد به نفس تان باشد. اگر شانه ها را عقب دهید و کمر را صاف نگه دارید قدبلندتر و لاغرتر دیده می شوید. نکته دیگری که باید هنگام عکس گرفتن رعایت کنید این است که شکم را داخل بدهید.

 

به کاری که انجام می دهید فکر کنید. باید مراقب ژست هایی که می گیرید باشید. در واقع در تمام عکس ها روی ارتباطات غیر کلامی تکیه می کنید و با هر کاری که انجام می دهید پیامی را ارسال کرده اید.

باید کاملا طبیعی به نظر برسید و برای این کار به تمرین نیاز دارید. نکته مهم این است که دست ها و پاها را کاملا ریلکس نگه دارید. در حالت عادی و در زندگی روزمره آن ها را سفت نمی کنید پس در مقابل دوربین هم باید همین کار را انجام دهید.

تاثیر نور روی بدن را فراموش نکنید. هر چه زاویه های بیشتری در پوزیشن بدن ایجاد کنید سایه های بیشتری به چشم می آیند.

 

 

با اطرافیان تان ارتباط برقرار کنید. اگر با عکاس ارتباط برقرار کنید بیشتر در مقابل دوربین احساس آرامش می کنید، لذت بیشتری از تجربه عکاسی می برید و با بیان کردن نظریات و ایده های خود احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنید و در  نتیجه عکس های بهتری در آینده خواهید گرفت.

 

 

ژست فرم “S” . هنگام گرفتن عکس های ایستاده بیشتر وزن تان را روی یکی از پاها بیندازید. با این کار بدن فرم “S” می گیرد. به علاوه بدن بیشتر به شکل اندام ساعت شنی نشان داده می شود.

 

 

بین دست ها و بدن فضای خالی ایجاد کنید. با این کار کمر باریک تر نشان داده می شود. اگر دست ها را صاف کنار بدن قرار دهید غیرعادی به نظر می رسید پس برای این که در عکس طبیعی تر به نظر برسید سعی کنید بین دست ها و بدن فاصله ایجاد کنید.

 

 

فقط کناره های دست را در عکس نشان دهید. هرگز کاملا کف دست یا پشت دست را در عکس نشان ندهید. این شیوه بسیار قدیمی است که در عکس های قدیمی کاربرد داشت. بنابراین بهترین کار این است که دست ها را روی کمر قرار داده و فقط کناره های دست در عکس نشان داده شود.

 

 

تمرین، تمرین، تمرین. از مجله های مد ژست های مختلف را پیدا کنید و آن ها را تمرین کنید تا با احساس اعتماد به نفس بیشتری مقابل دوربین عکاسی بروید.

به مرور یاد می گیرید که باید روی چه چیزهایی بیشتر تاکید کنید. روی آرایش، لباس و حس یک عکس و این که برای انسجام بیشتر عکس چه کاری باید انجام داد؟

 

 

حالت های مختلف صورت را تمرین کنید. در عکس های چهره باید تنوع بیشتری داشته باشید. مستقیم به دوربین نگاه کنید، به نقطه ای دور نگاه کنید، لبخند بزنید، جدی باشید.

تمام این حالت ها را امتحان کنید اما هرگز در مقابل دوربین پلک نزنید. حتما نباید با احساس فضا هماهنگ باشید. به عنوان مثال اگر فضا آفتابی است می توانید در صورت ناراحتی را نشان دهید. اگر فضا تاریک است می توانید لبخند بزنید.

 

ژست عکس های نیم تنه. برای گرفتن عکس های نیم تنه این ژست ها را امتحان کنید.

بچرخید و از بالای شانه به عقب نگاه کنید. این ژست بسیار ساده است اما در جذابیت عکس نقش مهمی دارد.

دست ها را نزدیک شانه یا صورت قرار دهید. اما این قانون را فراموش نکنید که فقط کناره های دست و همینطور بازوها در عکس مشخص باشد تا بازوها لاغرتر نشان داده شود.

ژست تمام قد. برای گرفتن عکس های تمام قد آپشن های زیادی می توانید داشته باشید. فقط از عکاس بپرسید که چه چیزی می خواهد.

کمی به بغل خمیده شوید و دست ها را داخل جیب پشت شلوار قرار دهید. اگر جیب ندارید دست ها را طوری قرار دهید که فضای بین دست ها و بدن رعایت شود.

به دیوار تکیه دهید یکی از زانوها را خم کرده و کف پا را روی دیوار قرار دهید اما پای دیگر را صاف روی زمین قرار دهید.

ژست هاس نشسته. در عکس های نشسته هم به اندازه عکس های ایستاده آپشن داریم. به علاوه در عکس های نشسته آرامش بیشتری داریم.

دست ها را پشت خود روی زمین قرار دهید. پاها را دراز کنید و یکی از زانوها را خم کنید. سر را کمی به عقب بدهید. با این ژست زاویه و فرم بدن بسیار زیبا نشان داده می شود.

به سبک هندی ها بنشینید یکی از زانوها را به سینه نزدیک تر کنید و آرنج را روی زانویی که به سینه نزدیک تر کرده اید قرار دهید و گردن و شانه ها را کمی کج کنید و دست ها را به هم قلاب کنید.

روی زمین به یک طرف بنشینید. یکی از دست ها را کنار بدن و دست دیگر را روی زانوی خمیده قرار دهید و پای دیگر را با پاشنه روی زمین قرار دهید.

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x