یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی

30 سالگی یکی از دهه های بحرانی در طول عمر همه انسان ها است، از این رو بهتر است رفتار هایی که سلامتی شمارا به خطر می اندازند را بشناسید و از آنها دوری کنید.
کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی
 

30 سالگی، مرز بین جوانی و آغاز میانسالی، یک سن خاص است که می‌تواند به یک نقطه عطف در زندگی بدل شود. ورود از دهه بیست سالگی به دهه سی سالگی همیشه همراه با حس غریب بزرگ شدن همراه بوده و بسیاری از افراد با رسیدن به این سن تلنگری بزرگ را احساس کرده و بیش ازگذشته به زندگی و آینده شان فکر می کنند و گاهی حتی دچار حالت هایی مانند افسردگی، مقایسه خود با دیگران، احساس پوچی، اتلاف وقت، بی حوصلگی، ناامیدی، عدم رضایت از زندگی و… می شوند. اگر شما هم جزو این افراد هستید و می خواهید بحران سی سالگی را پشت سر گذاشته و زندگی بهترو موفقیت های زیادی را دردهه پیش رو تجربه کنید، از سی سالگی به بعد کارهایی که در این بخش از سایت اقیانوس آورده ایم را انجام ندهید.

1. دیر بیدار شدن از خواب

سی سالگی به بعد شما باید از همان ابتدای روز برنامه منظم داشته باشید چرا که با برنامه‌ریزی صحیح زمان خواب و بیداری، می‌توانید بهترین بهره را از روز خود ببرید. بیداری زودهنگام به شما امکان می‌دهد با آرامش روز خود را شروع کنید و کارهایتان را بهتر به سرانجام برسانید.

کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی

2. دور بودن از آموزش‌ها و اطلاعات بروز جامعه

امروزه زندگی بدون یادگیری مداوم غیرقابل‌تصور است و یادگیری مداوم بعد از سی سالگی، سبب گسترش مجموعه مهارت‌های شما و توسعه فرصت‌های آینده و جلوگیری از راکد ماندن و رسیدن به پتانسیل کامل می شود. همچنین یادگیری مداوم و اطلاعات به‌روز، شما را از روز بودن با تحولات جامعه محافظت می‌کند و در تصمیم‌گیری‌های زندگی به شما کمک می‌کند.

کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی

3. معاشرت و ارتباط با افراد ناموفق

بعد از سی سالگی شما نباید با هر کسی رفت و آمد و معاشرت نمایید، دوستانتان را گلچین کرده و دور افراد سمی را خط بکشید، با دوری از افرادی که انرژی منفی به زندگی شما می‌آورند، موفقیت خود را تضمین کنید. دوستان الهام‌بخش و مثبت، شما را به سمت اهداف بلندتر هدایت خواهند کرد.

کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی

4. بی توجهی به نظم و تعهد کاری

برنامه‌ریزی دقیق برای تعهد به اهداف مهم شما، یکی از اصول اساسی موفقیت است. نظم و تعهد به کار، مسیری پایدار را برای دستیابی به موفقیت طی می‌کنند. بی نظمی مانع پیشرفت می شود پس از انجام کارهای غیرضروری و وقت گیر صرف نظر کرده و بیشتر تمرکز خود را برآینده و هدف خود بگذارید.

کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی

5. بی توجهی به سلامتی و برنامه غذایی

سلامتی، سرمایه‌ای است که پول نمی‌تواند جایگزین آن شود. بعد از سی سالگی به سلامتی خود بی توجه نباشید، شما باید در دوران میانسالی توانایی لازم برای انجام امور خود را داشته باشید پس از همین الان به تغذیه سالم و فعالیت‌های ورزشی توجه کنید تا بدن و ذهن شما در دهه‌های بعدی بهترین عملکرد را داشته باشند.

کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی

6. نداشتن مدیریت زمان

 

مدیریت زمان بعد از سی سالگی یکی از دغدغه های مهم بسیاری از افراد است چرا که با رسیدن به این سن همه خواهان استفاده از فرصت ها هستند و دوست ندارند زمانی را از دست بدهند پس در این سن توانایی مدیریت زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. با اولویت‌بندی کارها، تعیین اهداف روزانه، و ایجاد یک برنامه موثر، موفقیت در دهه‌های بزرگتر را فراهم کنید.

کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی

7. ورزش نکردن

همه‌ی ‌افراد، چه پیر و چه جوان، به انواع مختلف ورزش نیاز دارند. اگر می‌خواهید در دهه های بعدی زندگی استقلال خود را حفظ کنید، به دیگران وابسته نباشید و زندگی باکیفیتی داشته باشید، باید ورزش کنید. ورزش نه تنها به بهبود فیزیکی کمک می‌کند بلکه تأثیر بسزایی در روانی و افزایش انرژی دارد. حتی تمرینات ساده نیز به حفظ سلامت و انرژی شما کمک می‌کنند.

کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی

8. منزوی بودن و نداشتن دوست خوب

برقراری روابط اجتماعی سالم، سبب کاهش احتمال ابتلا به افسردگی و اضطراب در ده های بعدی زندگی می شود، روابط اجتماعی می‌تواند به عنوان منبع انگیزه، تحرک و شادی برای فرد بوده و از عوامل کلیدی موفقیت در زندگی است. داشتن دوستان خوب و ارتباطات فعال، بعد از سی سالگی شما را به مسیر موفقیت هدایت می کند.

کاری که نباید بعد 30 سالگی انجام بدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x