اموزش تصویری درست کردن جوانه کینوا

 

 

کینوا  دانه ای از گیاه کینوا است. دانه های کینوا پروتئین زیادی دارند که عطر و طعمی شبیه به فندق و حالت ترد و کرانچی در زمان پخت در قابلمه بویژه هنگامی که کمی برشته شوند، تولید می کنند.

این دانه های مغذی بعنوان یک غلات صبحانه و همچنین بعنوان غلات کامل در کنار یک ظرف شام، در بین مردم محبوبیت پیدا کرده است. اگر میخواهید خودتان کینوا را رشد دهید، کار غیرممکنی نیست.
توجه: کینوا گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود و جزو غلات نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد.

آموزش آماده سازی کینواها

  1.  آموزش جوانه زنی کینوا مرحله  1
    وسایل مورد نیاز برای جوانه زنی کینواها را فراهم کنید. برای این فرایند به یک صافی مشبک دار، 2/3 فنجان بذر کینوا، کاسه، آب، سینی یا بشقاب، پارچه، و یک ظرف شیشه ای در بسته یا کیسه های پلاستیکی، نیاز دارید.
  2.  آموزش جوانه زنی کینوا مرحله  2
    بذرهای کینوا را در یک کاسه بشویید. باید بذرهای کینوا را بشویید تا پوشش بیرونی صابونی آنها، که بعنوان پوشش ساپونین (saponin) شناخته می شود، شسته شود. بنابراین همیشه مدتی قبل از جوانه زنی و پختن، کینواها را بشویید.
    توجه: کینوای شسته نشده در پوشش ساپونین (Saponin) حفاظت می شود که از آن در برابر حشرات ، پرندگان و نور خورشید محافظت می کند. اگر ساپونین از سطح این دانه شسته نشود طعم آن تلخ می شود.
  3.  آموزش جوانه زنی کینوا مرحله  3
    برای جمع آوری کینوا از یک صافی مشبک مناسب استفاده کنید. کینوا دانه ای کوچک است، بنابراین شما باید مطمئن شوید که هیچ دانه ای از آن را از دست نمی دهید. پس از شستشوی ساپونین از روی دانه های کینوا، برای جمع آوری کینواهای شسته شده در هنگام تخلیه آب صابونی از روی دانه ها به درون سینک، از یک صافی خوب استفاده کنید. سپس کینواها را به یک دستگاه جوانه ساز (sprouter) و یا به یک ظرف دیگری منتقل کنید.
  4.  آموزش جوانه زنی کینوا مرحله  4
    تقریباً دو سوم یک فنجان (حدود 113 گرم) دانه های کینوا را به یک ظرف دومی اضافه کنید. اگر شما یک دستگاه جوانه ساز دارید، می توانید کینواها را در این زمان به دستگاه انتقال دهید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x