پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

روش ورود به دنیای NFT چگونه است؟

NFTs: An Art Trend or the Future of Art?

دنیای ارزهای دیجیتال یک دنیای گسترده و پیچیده و پر از اصطلاحات مختلف است. سرمایه‌گذاری که بیشتر کاربران با آن سر و کار دارند، تنها بخش کوچکی از این دنیای گسترده است.

اگر در حوزه کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتالی دستی داشته باشید، به احتمال زیاد اصطلاح nft به گوشتان خورده است. این مبحث آنچنان داغ است که سر و صدای زیادی در این حوزه ایجاد کرده است. توکن nft که در اصل غیرقابل معاوضه شناخته می‌شود، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خاصی دارد که به واسطه آن‌ها به محبوبیت رسیده است. ان اف تی خود دنیای بزرگی دارد که برای ورود به آن باید ابتدا به درک درستی از چیستی این توکن برسید و با قابلیت‌ها و کارایی آن آشنا شوید.

توکن nft چیست؟حتما می‌دانید که توکن به نوعی دارایی گفته می‌شود که نقض‌های مختلفی دارد. توکن را می‌توان دارایی با وجود خاص یا ماهیت یک واقعیت دانست که در فضای رمزنگاری بلاکچین استفاده می‌شود. همان طور که در مقاله NFT و توکن غیرقابل معاوضه چیست؟

گفته شد، در تعریف nft می‌توان گفت یک توکن غیرقابل معاوضه رمزنگاری شده است که می‌توان با استفاده از آن مالکیت یک دارایی را در فضای دیجیتال به اثبات رساند. به عبارتی ان اف تی توکن اختصاصی سایر ارزها و دارایی‌های دیجیتال است. وقتی از اختصاصی بودن این توکن صحبت می‌کنیم، در واقع به دنبال تعریف ویژگی غیرقابل تعویض بودن آن هستیم.

به این صورت که می‌توان از این ویژگی برای اختصاصی ساختن ارزها و دارایی‌های دیگر استفاده کرد. اگر بخواهیم به شکل دیگری این توکن را معرفی کنیم، می‌توانیم بگوییم یک نوع دارایی دیجیتال است که به شکل رمز ارز در بستر بلاکچین فعالیت می‌کند.

توکن غیرقابل معاوضه چیست؟

اصلی‌ترین فاکتور در شناخت این دارایی، غیرقابل معاوضه بودن آن است که می‌توان به صورت مجزا راجع به آن صحبت کرد. این ویژگی سبب شده که توکن nft یک رمز ارز منحصربه‌فرد شناخته شود. هر توکن، ساز و کار خاص خود را دارد. ساز و کار تعریف شده برای ان اف تی نیز همین ویژگی غیرقابل معاوضه بودن آن است. مسئله اینجاست که این ویژگی دقیقا چیست؟ و چه تعریفی می‌توان برای آن داشت؟ جالب است بدانید هیچ یک از ان اف تی‌ها شبیه به یکدیگر نیستند.

به این صورت که هر ان اف تی اطلاعات مخصوص به خود را دارد و ارزش هر توکن با توجه به اطلاعات اختصاصی آن تعیین می‌شود. در نتیجه نمی‌توان آن‌ها را به صورت مستقیم با یک دیگر رد و بدل کرد. در واقع منحصربه‌فرد بودن این توکن‌ها امکان تعویض را از آن‌ها سلب کرده است. به عنوان مثال: طبیعی است که شما نمی‌توانید دو اثر هنری مختلف را یکسان تلقی کنید.

ویژگی‌های قابل‌توجه توکن غیرقابل معاوضه

در تعریف توکن nft به دو ویژگی اصلی آن یعنی غیر قابل معاوضه بودن و دنبال آن انحصاری بودن توکن رسیدیم؛ اما طبیعتا این دارایی با این حجم از محبوبیت از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار است. توکن ان اف تی یک توکن کمیاب است و به صورت محدود عرضه می‌شود. همچنین امکان تقسیم کردن آن نیز وجود ندارد. این ویژگی که سبب تمایز توکن ان اف تی نسبت به سایر دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال شده است، به این صورت است که نمی‌توان آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کرد. هر ارز دیجیتال از جمله بیت کوین به واحدهای کوچک‌تر تقسیم می‌شود. حتی همین ارزهای فیات و اسکناس‌ها نیز به راحتی به اسکناس‌هایی با ارزش کمتر تقسیم می‌شوند؛ اما قطعا شما نمی‌توانید یک اثر هنری را چند تکه کنید.

Introduzione agli NFT

اگر بخواهیم ویژگی‌های توکن nft را به عنوان مزیت آن در نظر بگیریم، قطعا مزایای بسیاری در استفاده از آن وجود دارد. لازم است بدانید ان اف تی‌ها از قابلیت انتقال برخوردارند. البته شما نمی‌توانید آن‌ها را در بستر صرافی جابه‌جا کنید. این ویژگی شما را به دنیای ان اف تی می‌کشاند و در واقع راه ورود به آن را نشان می‌دهد. شما می‌توانید این توکن را در بازارهای خاصی مانند دنیای متاورس انتقال دهید. ویژگی جالب دیگر آن است که ارزش و قیمت هر توکن ان اف تی بر اساس اطلاعات منحصربه‌فرد آن مشخص می‌شود. هرچند که تمام ان اف تی‌ها ارزش و اعتبار بالایی دارند.

نحوه ورود به دنیای nft

برای ورد به دنیای ان اف تی باید با کاربردهای آن آشنا شوید. کاربرد این توکن به حوزه خاصی محدود نمی‌شود. به همین خاطر است که می‌گوییم nft دنیای گسترده‌ای دارد. شما می‌توانید از این توکن برای ثبت آثار هنر دیجیتالی، ثبت مالکیت دارایی‌های دیجیتال، ثبت دارایی‌های غیر دیجیتالی و فیزیکی، فعالیت در سیستم‌ها و پلتفرم‌های خاص، فعالیت در صنعت گیم و موارد بسیار دیگر استفاده کنید. به این صورت که شما می‌توانید از این توکن‌ها در پروژه‌هایی که امکان خرید درون برنامه برایتان وجود ندارد، استفاده کنید. تصور کنید شما می‌توانید با ثبت آثار هنر دیجیتالی خود از سرقت آن در امان بمانید. همچنین می‌توانید برای همیشه یک حساب کاربری مشخص را ثبت کنید. شما می‌توانید با این توکن به خرید دارایی فیزیکی مانند زمین بپردازید و آن را در بستر بلاکچین ثبت کنید.

آینده توکن nft

ورود به دنیای ان اف تی مانند هر بخش از فضای کریپتوکارنسی مستلزم آموزش و یادگیری است. با وجود اینکه دنیای گسترده‌ای برای این توکن لحاظ شده است، هنوز ان اف تی‌ها به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. شاید اگر کاربران از آینده آن مطلع شوند، در توسعه آن سهیم شوند. نکته اینجاست که nft کمیاب بوده و رشد آن کم است؛ در نتیجه توسعه آن هزینه زیادی نیاز دارد. این در حالی است که بسیاری از نهادها در تلاش‌اند که ان اف تی را با هزینه کم توسعه دهند. از طرفی حضور کاربران شخصی نیز می‌تواند بر رشد ان اف تی موثر باشد؛ اما بسیاری از کاربران با این حوزه آشنایی ندارند. با این حال صنعت گیم و بازی‌های متاورس آنچنان شهرت یافته و پیشرفت کرده‌اند که کاربران بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ با این حساب می‌توان به آینده این توکن امیدوار بود.

How To Buy NFTs – Forbes Advisor UK

جمع‌بندی

در این مطلب ضمن معرفی توکن nft و بررسی ویژگی‌های مهم آن، چند راه ورود به دنیای ان اف تی را به صورت خلاصه معرفی کردیم. ان اف تی یک توکن غیر قابل معاوضه و یک دارایی دیجیتال با ویژگی منحصربه‌فرد و اطلاعات اختصاصی است که از قابلیت انتقال در پلتفرم‌های مختلف برخوردار است؛ در نتیجه می‌توان کارایی مختلفی را برای آن تعریف کرد. شناخته شده‌ترین کاربرد این توکن دنیای متاورس و کسب درآمد از بازی است.