هوش مصنوعی به خودروهای مرسدس آمد

هوش مصنوعی به خودروهای مرسدس آمد

رانندگان می‌توانند با این چت‌بات به شیوه‌های مختلفی در حین رانندگی تعامل داشته باشند و درباره مواردی از جمله مسیریابی با آن گفتگو کنند.

 مرسدس بنز در حال آزمایش ChatGPTبه‌عنوان یک دستیار صوتی در خودروهای خود است. به گفته غول خودروسازی آلمانی، رانندگان می‌توانند با این چت‌بات به شیوه‌های مختلفی در حین رانندگی تعامل داشته باشند و درباره مواردی از جمله مسیریابی، پیشنهاد غذا یا سؤالات پیچیده با آن گفتگو کنند.

ChatGPT با بیش از ۹۰۰ هزار خودرو مجهز به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس بنز هم اکنون آغاز شده و رانندگان می‌توانند با فرمان صوتی «هی مرسدس، می‌خواهم به برنامه بتا ملحق شوم» آن را فعال کنند. سپس به‌روزرسانی مربوط به آن به‌طور رایگان نصب می‌شود و قابلیت‌های دستیار صوتی موجود در خودروها با ویژگی‌های چت‌بات OpenAI گسترش پیدا می‌کند.

قابلیت‌های ChatGPT برای رانندگان مرسدس بنز

مرسدس بنز در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح می‌دهد که با وجود این به‌روزرسانی، رانندگان می‌توانند با دستیار صوتی MBUX خودروی خود به‌صورت طبیعی‌تر تعامل داشته باشند. مزیت واضح و روشنی که وجود دارد، این است که رانندگان دیگر مجبور نیستند برای عملکردهای خاص دستیار صوتی، عبارات خاصی را به خاطر بسپارند.

 مرسدس بنز

مایکروسافت که از طریق سیستم ابری Azure خود این آزمایش بتا را پشتیبانی می‌کند، در یک پست وبلاگ که جزئیات این همکاری در آن توضیح داده شده، اشاره می‌کند که با وجود ChatGPT، قابلیت‌های گسترده‌تری در دسترس رانندگان مرسدس بنز قرار گرفته که به آن‌ها اجازه «سوالات پیچیده» خود را در حین رانندگی از آن بپرسند.

این قابلیت از امروز در دسترس قرار گرفته و باید دید چه واکنشی از سوی رانندگان دریافت خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که به نگرانی‌هایی در زمینه حواس‌پرتی رانندگان توسط این سیستم اشاره شود.

تاکنون شاهد موارد استفاده متعددی از ChatGPT بوده‌ایم. اخیراً در گزارش دیگری گفته شده بود که در رویدادی برای مسیحیان در آلمان، هوش مصنوعی به اندازه ۴۰ دقیقه برای شرکت‌کنندگان سخنرانی کرده است. این آزمایش با مخاطبان زیادی مواجه شده و بسیاری از افراد یک ساعت قبل از آغاز سخنرانی در پشت سر کلیسا صف بسته بودند تا شاهد این موعظه باشند.

منبع: خبر آنلاین

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x