پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

عوامل تاثیرگذار بر غریزه جنسی ما کدامند؟

جنسیت شما در زمان تولد یک اتفاق کاملا طبیعی است که با تولد شما همراهه، اما خانواده، فرهنگ، زمینه مذهبی شما، رسانه ها و همسالان شما نگرشتون رو نسبت به جنسیت شکل میدن. همونطور که به یک بزرگسال تبدیل می شید، تجربیات شما بیش از پیش بر غریزه جنسی شما…

عوامل تاثیرگذار بر غریزه جنسی ما کدامند؟

جنسیت شما در زمان تولد یک اتفاق کاملا طبیعی است که با تولد شما همراهه، اما خانواده، فرهنگ، زمینه مذهبی شما، رسانه ها و همسالان شما نگرشتون رو نسبت به جنسیت شکل میدن. همونطور که به یک بزرگسال تبدیل می شید، تجربیات شما بیش از پیش بر غریزه جنسی شما تاثیر گذار میشه. در نتیجه برای بسیاری از افراد سالم، لذت بردن از رابطه جنسی کاملا محقق میشه اما برخی دیگه ممکنه احساسات متضادی داشته باشن. با این مطلب از سایت اقسانوس همراه باشید.

یک مثال مهم

به عنوان مثال، زنان به ویژه کسانی که قبل از انقلاب به اصطلاح جنسی در ۶۰ سال پیش به سن بلوغ رسیدن، ممکنه به این نکته توجه داشته باشن که “دختران زیبا” نامناسب برای ایجاد رابطه و لذت بردن از رابطه با شور و اشتیاق هستن. این باور می تونه برای هر دو طرف، آسیب به همراه داشته باشه. زن ممکنه احساس ناراحتی به دنبال لذت داشته باشه  و همسرش ممکنه این عدم شور و شوق رو به عنوان بازتابی از احساسات او در مورد خودش تفسیر کنه.

عوامل تاثیرگذار بر غریزه جنسی ما کدامند؟

بی تجربه بودن و خجالت برای بحث در مورد مسائل جنسی ممکنه افراد رو کاملا متفاوت از خودشون نشون بده. به عنوان مثال مشکلی که در این میان وجود دارد، تابوهای دوران کودکی علیه استمنا ممکنه مانع از این بشه که زن برای لذت جنسی خودش نتونه شریکش رو در این زمینه هدایت کنه.

در عوض، یک مرد ممکنه ارزش خودش رو به میزان برانگیختی همسرش مربوط بدونه و اگه همسر در حین رابطه جنسی پاسخ مناسبی نده، رابطه سرخورده و تضعیف بشه.

کاهش غریزه جنسی با عوامل محیطی زیادی در بدن همگامه. برای مثال مصرف الکل، جر و بحث، استرس، مصرف برخی داروها، چاقی، یائسگی و افسردگی و بسیاری موارد دیگه می تونن باعث کاهش یافتن نیروی جنسی بشن.

میل جنسی، بخش مهمی از روابط عاشقانه است. وقتی میل جنسی از بین میره می تونه بر کیفیت زندگی شما و رابطه شما با شریک زندگیتون تاثیر بذاره.

برای اکثر مردم، میل جنسی در طول زمان تغییر می کنه. طبیعیه که مراحل مختلفی رو طی کنید تا زمانی که معاشقه رو دوست داشته باشید. اما اگه میل جنسی شما به مدت طولانی پایین باشه و اگه باعث ایجاد استرس یا ناراحتی بشه، ممکنه وقت اون باشه که با پزشکتون صحبت کنید.

محققان دریافتن که افسردگی تاثیر کاملا مستقیمی با میزان میل جنسی داره:

افسردگی چیست؟

اختلال افسردگی وضعیتی است که باعث می شه فرد احساس خستگی، عدم لذت در زندگی روزمره یا هر دو رو تجربه کنه. برخی از علائم افسردگی عبارتند از:

  • احساس غم و اندوه
  • از دست دادن اشتها
  • کاهش وزن یا افزایش
  • مشکل خواب
  • تمرکز دشوار
  • سطح انرژی پایین

علامت دیگری در ارتباط با افسردگی تغییر در درایو جنسی است. اگر شما افسرده هستید، ممکنه احساس کنید که انرژی کافی برای رابطه جنسی ندارید. از اونجایی که افسردگی هم باعث می شه که شما از فعالیت های کمتر لذت ببرید، ممکنه متوجه شید که شما از یک رابطه جنسی لذت نمی برید.

عوامل تاثیرگذار بر غریزه جنسی ما کدامند؟

علاوه، آنها دشواری ایجاد و حفظ روابط را داشتند. علاوه بر این، یک سوم زنان قبل از یائسگی با HSDD همچنین افسردگی را تجربه کردند.

هنگامی که به درمان کم میل جنسی، افسردگی و یا هر دو می پردازیم، رویکرد یک اندازه مناسب نیست. استراتژی های خانگی، مشاوره های زناشویی، رابطه جنسی، درمان های جنسی و درمان های پزشکی همه گزینه ها هستن.

با توجه به وضعیت شما، اهداف اصلی درمان عبارتند از

  • بازگرداندن میل جنسی،
  • برقراری ارتباط موثر،
  • کاهش علائم افسردگی و بهبود توانایی شما برای لذت بردن از فعالیت های روزمره.

عامل مهم استرس

بعضی افراد وقتی تحت استرس قرار می گیرن به خوبی از پس بسیاری از کارهاشون بر میان. ولی احساس جنسی معمولا یکی از اونها نیست. استرس در محل کار، خانه یا در روابط می تونه برای هر کسی ایجاد شه. این که یاد بگیرید چطور این استرس رو به روشی درست کنترل کنید، واقعا به شما کمک می کنه. خیلی کارها هست که خودتون می تونید برای کنترل استرس انجام بدید یا این که به یک مشاور یا پزشک مراجعه کنید.

عوامل تاثیرگذار بر غریزه جنسی ما کدامند؟

عامل تغذیه

محققان دریافتن که غذاهای مختلف می تونن روی احساسات جنسی و غریزه جنسی ما تاثیر بذارن. اگه سطح فولات خون شما پایین باشه به طور حتم انرژی و تمایل شما هم به برقراری رابطه جنسی کمتر میشه. تحقیقات جهانی نشون میده که خانم ها به طور معمول به اندازه کافی ویتامین های گروه B رو دریافت نمی کنن و این مساله می تونه در کاهش میل جنسی به شدت موثر باشه. به علاوه، کمبود آهن هم می تونه باعث بدخلق شدن خانم ها و پایین اومدن میل جنسی اونها بشه.

مشکل خواب رو جدی بگیرید

خواب خیلی کم غریزه جنسی شما رو از بین می بره، اگه میل جنسی شما هنوز بیدار نشده از بین میره، شاید به این دلیل باشه که خواب کافی ندارید. یادتون باشه که هر چیزی که باعث به هم خوردن استراحت و خواب خوب شبانه شه، می تونه برای میل جنسی تاثیر بذاره.

عوامل تاثیرگذار بر غریزه جنسی ما کدامند؟

نداشتن اعتماد به نفس

اگه از ظاهر بدنتون رضایت داشته باشید، خیلی راحت تر میل جنسی به سراغتون میاد. روی پذیرش بدنتون و اعتماد به نفستون به همین شکلی که هست کار کنید؛ همچنین اگه شریک زندگی تون میل کمی داره، وی رو مطمئن کنید که برای شما جذابه.

مشکل هورمونی

پایین بودن تستوسترون، غریزه جنسی شما رو از بین می بره، هورمون تستوسترون مثل سوخت برای میل جنسیه. با بالا رفتن سن مردان، سطح هورمون تستوسترون در اونها کمی کاهش پیدا می کنه و در نتیجه میل جنسی اونها کم میشه، ولی کاملا از بین نمیره.

کافئین

مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار از طریق فرسودگی غدد فوق کلیوی باعث کاهش غریزه جنسی میشن.

مقادیر زیاد کافئین باعث ایجاد استرس بر بدن شده که خود باعث کاهش سطح کورتیزول می شه. کورتیزول هورمونیه که بدن رو در برابر استرس محافظت می کنه. مصرف زیاد کافئین باعث خستگی مفرط می شه و نهایتا موجب مصرف شدن تمام هورمون کورتیزول بدن می شه.

این خود منجر به فرسودگی غدد فوق کلیوی می شه و کاهش توانایی جنسی رو به دنبال داره.

 

تاثیر بوها بر غریزه جنسی چیست؟

تحقیقات جدید نشون دادن که بوی خیار، شیرین بیان و پودر بچه می تونه تا ۱۳ درصد و بوی اسطوخدوس و پای کدو حلوایی تا ۱۱ درصد سطح خون واژینال رو در خانم ها بالا ببره و باعث افزایش تمایل جنسی اونها بشه.

عوامل تاثیرگذار بر غریزه جنسی ما کدامند؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x