۵ ترفند کاربردی سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

یکی از پرمصرف‌ترین موارد استفاده بادمجان سرخ‌کردن آن است. شاید شما نیز با این چالش روبه‌رو شده باشید که در زمان سرخ‌کردن بادمجان مدام در حال افزودن روغن به تابه هستید تا بادمجان‌ها بهتر سرخ شوند و نسوزند. بادمجان در زمان سرخ شدن، درون تابه روغن زیادی را به خود جذب می‌کند و موجب چرب شدن غذا، یک‌نواخت سرخ نشدن و مصرف زیاد روغن می‌شود.

۵ ترفند کاربردی سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

به‌خاطر داشته باشید که برای تهیه غذا‌های با بادمجان بهتر است از بادمجان‌های تازه با پوستی مشکی و براق استفاده کنید. بادمجان‌های کهنه و پلاسیده شده روغن بیشتری در زمان سرخ‌کردن به خود جذب می‌کنند.

شما با استفاده از هرکدام از روش‌های زیر برای سرخ‌کردن بادمجان، متوجه جذب کمتر روغن توسط بادمجان می‌شوید.

۱- استفاده از نمک یا آب نمک

یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها برای جذب کمتر روغن توسط بادمجان در زمان سرخ‌کردن و گرفتن تلخی آن استفاده از نمک یا آب‌نمک است.
برای استفاده از این روش کافی است مقداری نمک روی هر دو سطح بادمجان‌ها زنید و ۱۵-۲۰ دقیقه به آن‌ها زمان دهید تا آب زرد رنگی از تمام سطح بادمجان خارج شود.

پس از مشاهده آن آب بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید و به سراغ سرخ‌کردنشان روید.

۵ ترفند کاربردی سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

می‌توانید ترکیبی از آب سرد و نمک نیز تهیه کنید و بادمجان‌ها را درون محلول فوق ۱۵-۲۰ دقیقه‌ای استراحت دهید سپس خشک کنید و به سراغ سرخ کردنشان روید.

در زمان سرخ کردن میزان روغن مصرفی شما را شگفت‌زده می‌کند.

۲- استفاده از ماست

یکی دیگر از روش‌های که موجب مصرف کمتر روغن در زمان سرخ‌کردن بادمجان می‌شود استفاده از ماست است.

برای این کار کافی است که پس از برش‌زدن بادمجان‌ها با کمک براش مقداری ماست به دو طرف ماست‌ها زنید و به خوبی بادمجان‌ها را به ماست آغشته کنید سپس آن‌ها را سرخ کنید.

استفاده از ماست در این روش علاوه بر جذب کمتر روغن موجب طلایی‌تر و خوش‌رنگ‌تر شدن بادمجان‌های شما در زمان سرخ‌کردن می‌شود.

لازم به ذکر است که این نکته را یادآور شویم که استفاده از ماست هیچ تغییری در طعم نهایی بادمجان‌ها یا شکل ظاهری آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.

۳- استفاده از ترکیب سفیده تخم مرغ و شیر

یکی دیگر از روش‌های که به شما کمک می‌کند تا بادمجان‌های سرخ شده طلایی خوش‌رنگ و کم روغنی داشته باشید استفاده از سفیده تخم‌مرغ است.

برای این روش کافی است سفیده تخم‌مرغ را کمی با چنگال به هم زنید تا از حالت لختگی خارج شود.

مقداری شیر به آن اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب کنید سپس ترکیب فوق را با کمک براش روی سطح بادمجان‌ها زنید و بلافاصله بادمجان‌ها را درون روغن داغ سرخ کنید.

توجه داشته باشید در این روش باید بلافاصله پس از زدن ترکیب سفیده و شیر به بادمجان‌ها آن‌ها را سرخ کنید؛ زیرا سفیده در اثر مجاورت با هوای محیط رویه می‌بندد.

۵ ترفند کاربردی سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

۴- بالا نگه داشتن دمای روغن

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که موجب جذب روغن کمتری در زمان سرخ‌کردن بادمجان می‌شود دمای روغن شماست. برای جذب کمتر روغن باید روغن را در دمای بالایی نگه‌دارید.

شاید برای سرخ‌کردن سری اول بادمجان‌ها چنین باشد؛ اما با افزودن بادمجان‌های جدید حرارت تابه کمتر می‌شود.

اگر بتوانید دمایی بالای تابه را مدیریت کنید بادمجان‌هایتان روغن کمتری در زمان سرخ‌شدن به خود جذب می‌کنند.

۵ ترفند کاربردی سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

۵- استفاده از ترکیب زردچوبه، نمک و سیر

یکی دیگر از روش‌های کاربردی که در جذب کمتر روغن در زمان سرخ‌کردن بادمجان به شما کمک می‌کند. استفاده از ترکیب خوش‌عطر و طعم زردچوبه، نمک و سیر له شده است.
برای استفاده از این روش کافی است درون ظرف مناسبی مقداری پودر زردچوبه را بانمک و پوره سیر ترکیب کنید.

اگر پوره سیر در دسترس ندارید می‌توانید از پودر سیر استفاده کنید.

بادمجان‌ها را به ترکیب فوق آغشته کنید سپس روی حرارت داغ سرخ کنید.

استفاده از این روش برای غذا‌هایی مناسب است که زردچوبه و سیر در طعم نهایی غذا تغییری ایجاد نکند. زیرا بادمجان‌های سرخ شده با این روش عطر و طعم سیر و زردچوبه را به خود می‌گیرند.

۵ ترفند کاربردی سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

امیدواریم که شما نیز با کمک ۵ روش بسیار ساده و کاربردی بالا بتوانید بادمجان‌هایتان را با کمترین مقدار جذب روغن آماده کنید. روش‌های سالم‌تر و ساده‌تر دیگری مانند استفاده از مایکروفر، هواپز و فر نیز وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها بادمجان را بدون روغن و به‌صورت کاملاً رژیمی برشته کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x