درمان ریزش مو با استفاده از 2 ترکیب مریم گلی و سرکه سیب

درمان ریزش مو با استفاده از 2 ترکیب مریم گلی و سرکه سیب

متخصصان حوزه ی مو درمان هایی برای ریزش مو ها و مراقبت طبیعی مو ها عنوان می کنند مانند استفاده از مریم گلی و سرکه سیب که گزینه عالی در این زمینه میباشند.

نظرات مختلف زیادی در خصوص علت و درمان ریزش مو وجود دارد و درمان های متفاوت و گاه متناقض برای درمان ریزش مو ارائه می کنند. استفاده از مریم گلی و سرکه سیب یکی از روش هایی است که در درمان طبیعی ریزش مو  و رشد مو ها در نظر گرفته می شود.

درمان ریزش مو با استفاده از 2 ترکیب مریم گلی و سرکه سیب

سلامت پوست سر و جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد موها

بسیاری از از متخصصان عقیده دارند که ریزش مو می تواند ناشی از وجود پوست سر نا سالم باشد.  وجود شوره سر، پسوریازیس، سبوم می تواند باعث بروز یا تشدید ریزش مو شود.

برخی از متخصصان عقیده دارند که هورمون ها نقش اصلی را در در بیشتر مواقع در ریزش مو ایفا می کند اما به هر حال رسیدگی به پوست سر ضرری ندارد.

متاسفانه بسیاری از محصولات و مواد شیمیایی که در شامپو های تجاری وجود دارد محرک های شناخته شده پوست سر هستند که می ‌توانند به فولیکول ‌های مو نیز آسیب برساند و باعث ریزش مو شود .

به علاوه یک رژیم غذایی مدرن حاوی غذا های تسویه شده و ویتامین های خالص نیز می تواند باعث ایجاد و به وجود آمدن پوست نا سالم و در نتیجه شوره سر و ریزش مو و سایر مشکلات مربوط به پوست سر شود.

اگر پوست سر یک فرد نا سالم باشد و سبوم بیش از حدی تولید کند می ‌تواند  محل رشد باکتری ها، قارچ ها و مخمر ها شود. تمامی میکرو ارگانیسم ها ممکن است بر ریزش مو و یا حداقل تحریک بیشتر پوست سر شما نقش مهمی داشته باشند.

ایده داشتن یک پوست سر سالم و تمیز و عاری از سموم و هورمون های مضر دقیقا همان فلسفه ای است که در پشت اکسین و  همچنین بسیاری از رژیم های موضعی ریزش مو وجود دارد.

با این حال برخی از افراد ترجیح می دهند که ریزش موهای شان را به طور طبیعی درمان کنند. به ویژه به دلیل اینکه مواد شیمیایی می تواند عاملی برای نازک شدن بیش از حد مو ها باشد از این رو رژیم ها و درمان های طبیعی که برای ریزش مو در نظر گرفته می شود معمولاً شامل روغن های ضروری و ارگانیک و همچنین مواد پاک کننده گیاهی  هستند.

داستان مریم گلی

درمان ریزش مو با استفاده از 2 ترکیب مریم گلی و سرکه سیب

مریم گلی یک گیاه بسیار معطر با خواص فراوان است که برای سلامتی مفید می باشد. برای آزاد سازی این خواص اسانس مریم گلی از گیاه استخراج می شود.

روغن های بسیار غلیظ و قدرتمندی از اسانس این گیاه گرفته می شود، این روغن ها حاوی تمام مواد درمانی و معطر گیاه اصلی به میزان بسیار زیاد هستند که برای ریزش مو مفید هستند.

روغن هایی که از اسانس گیاه مریم ‌گلی گرفته می شود برای موارد زیر مفید است:

  • اختلالات گوارشی
  • ناراحتی های زنانه
  • آکنه
  • جوش
  • ریزش مو
  • چین و چروک پوست
  • ست سوم بیش از حد

روغن این گیاه ضد اسپاسم، ضد باکتری، ضد عفونی کننده، ضد عفونت، خوشبو، شادی آور و آرام بخش و تقویت کننده اعصاب است.

همانطور که مشاهده می کنید گیاه مریم گلی در زمینه طب طبیعی و طب سنتی کاربرد های ارزشمند و مفید دارد اما جالب اینجاست که بسیاری از فواید آن مربوط به بیماری های پوستی می باشد به همین دلیل مریم گلی می تواند نقش موثری را در درمان ریزش موی شما ایفا کند.

درمان ریزش مو با استفاده از 2 ترکیب مریم گلی و سرکه سیب

ترکیب مریم گلی و سرکه سیب برای جلوگیری از ریزش مو

مریم گلی روغنی بسیار مفید است که می ‌تواند با بسیاری از روغن های دیگر مانند رزماری، و اسطوخودوس ترکیب شود تا مخلوطی مفید برای درمان ریزش موی شما به وجود بیاورد.

با این حال هر کسی که در خصوص مواد پاک کننده طبیعی تحقیق کرده باشد در خصوص کاربرد های فراوان و فواید سرکه سیب به عنوان یک درمان خانگی آشنا می شود.

سرکه سیب PH طبیعی بسیار بالایی دارد و در حل کردن مواد معدنی، سموم و ذرات کثیفی که در هوا روی پوست سر شما می نشیند ایفا می کند.

همچنین در صورتی که آن را رقیق کنید می توانید به راحتی آن را نوش جان کنید. علاوه بر این سرکه طبیعی سرشار از اسید مالیک و بسیاری از مواد مغذی دیگر است.

درمان ریزش مو با استفاده از 2 ترکیب مریم گلی و سرکه سیب

به دلیل اینکه این محلول یک پاک‌کننده کاملاً طبیعی به شمار می‌ رود بسیاری از افراد آن را به صورت موضعی روی پوست صورت خود می مالند تا با آکنه و یا شوره سر مبارزه کنند. به یاد داشته باشید که همیشه از سرکه سیب به شکل رقیق شده استفاده کنید.

سویه مادر

اگر می خواهید از سرکه سیب خام تصفیه نشده که حاوی مواد اولیه و مادر آن استفاده کنید، منبع غنی از پروبیوتیک ها می تواند باشد که به حفظ تعادل باکتری های مفید روی پوست سر شما کمک می کند.

در واقع سرکه سیب خام تصفیه نشده یکی از قدیمی ترین درمان ها برای انواع بیماری ها از قدیم بوده است.

درمان ریزش مو با استفاده از 2 ترکیب مریم گلی و سرکه سیب

دستورالعمل

چهار اونس سرکه سیب را با چهار اونس آب مخلوط کنید. سپس 10 قطره روغن مریم گلی به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی مو های تان بریزید و مطئن شوید که پوست سرتان را آغشته می کنند.

 موهای تان را با یک حوله بپیچید و اجازه بدهید که این مواد 30 دقیقه و یا بیشتر روی موهای تان باقی بماند سپس مثل همیشه مو های خود را شامپو و آبکشی کنید.

شما می ‌توانید این درمان را هر روز انجام بدهید اما برای پاک کردن و تمیز کردن پوست سرتان هفته ای یکبار کافی است.

درمان ریزش مو با استفاده از 2 ترکیب مریم گلی و سرکه سیب

موارد احتیاط

نکته ‌ای که باید حتما به آن توجه کنید این است که سرکه خاصیت اسیدی بسیار زیادی دارد و می تواند به تدریج باعث خشک شدن مو های شما شود.

این ماده افرادی که پوست سر چرب دارند بسیار مناسب است با این حال اگر مو هایتان رنگ شده است یا یکی از درمان های شیمیایی برای آن ها استفاده کرده اید باید درمان ضعیف تری روی آن ها انجام بدهید.

موهایی که روی آن ها فعالیت های شیمیایی مانند رنگ کردن انجام شده است به اندازه کافی کوتیکول های آسیب دیده دارد و سرکه سیب می تواند این آسیب را تشدید کند در غیر این صورت مو های طبیعی که کار خاصی روی آن ها انجام نشده است می توانند از این ماده پاک کننده نهایت استفاده را ببرند. اگر موهایتان خشک شد از سرم مو و یا روغن های استفاده کنید که به آن‌ها آبرسانی کند.

درمان ریزش مو با استفاده از 2 ترکیب مریم گلی و سرکه سیب

سایر نکات

هم روغن مریم گلی و هم سرکه سیب را می توانید از عطاری ها و مغازه های محلی خریداری کنید با این حال هیچ تحقیق قطعی برای نشان دادن اثر بخشی  این روغن بر روی ریزش مو وجود ندارد.

هر دوی این روغن ها بدون شک برای حفظ و داشتن پوست سر تمیز و سالم ارزشمند هستند با این حال هنوز هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که چربی پوست سر و یا نشستن آن باعث بروز و افزایش ریزش مو شود.

اگر ریزش مو را تجربه کرده اید و یا موهای تان بیش از حد نازک شده است همچنان تمیز نگه داشتن پوست سر یک روش هوشمندانه است و استفاده از روغن مریم گلی و سرکه سیب هیچ ضرری نخواهد داشت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x