علائم بارداری از روی ناف

علائم بارداری از روی ناف

در حالت‌ عادی، اغلب ما به تغییرات ناف خود توجه چندانی نمی‌کنیم. اما چیزی که شاید برخی از ما از آن بی‌خبر باشیم، تغییرات محسوس ناف در دوران بارداری است. در این مقاله، از سایت آموزشی اقیانوس، به بررسی علائم بارداری از روی ناف و توضیح درباره این تغییرات می‌پردازیم.

علائم بارداری از روی ناف

ناف؛ نقطه اتصال زندگی جدید

ناف در واقع محل اتصال جنین به مادر در رحم است. بند ناف، مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز جنین را تامین می‌کند و مواد زائد را از جنین دور نگه می‌دارد. پس از تولد، نیازی به بند ناف نیست و پزشک آن را می‌برد. قسمت کوچکی که به نوزاد متصل می‌ماند بعد از مدتی می‌افتد و تنها ناف خود نوزاد باقی می‌ماند.

تشخیص علائم بارداری از روی ناف

شناخت و تشخیص علائم بارداری از روی ناف زن باردار کاری نه چندان پیچیده‌ای است. همچنین پس از تولد نوزاد، اغلب علائم حاملگی از روی ناف زن ناپدید می‌شوند. این علائم معمولا ضرر و درد خاصی به دنبال ندارند. با اینکه تست‌های خانگی فراوان و روش‌های متنوع تشخیص بارداری وجود دارد، اما شاید فکر تشخیص علائم حاملگی از روی ناف به ذهن کسی خطور نکند. ولی باید دانست که ناف زنان باردار در سه ماه دوم بارداری شروع به تغییر می‌کند. همزمان با بزرگ شدن رحم، شکم نیز بزرگ می‌شود و در نهایت ناف زن باردار به دلیل رشد شکم بیرون می‌زند. دانستن این تغییرات و علائم احتمالی که ممکن است مشاهده کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید کدام علائم طبیعی هستند و کدام یک از آن‌ها نیاز به توجه دارند.

ناف: سرنخی برای حاملگی

اگر بخواهیم از علائم بارداری از روی ناف صحبت کنیم، باید از یکی از شایع ترین تغییرات آن آغاز کنیم، و آن هم حالت برآمدگی ناف در دوران حاملگی است. برخی زنان برای راحتی بیشتر، ناف برآمده خود را با بانداژ چسب می زنند. البته باید اشاره کنیم که اگر ناف برآمده، نیاز به بررسی پزشکی برای اطمینان از عدم وجود فتق وجود دارد.

تغییرات ناف: از صافی تا خارش

تغییر دیگری که در ناف در دوران حاملگی ممکن است ببینید، صاف شدن آن است. این تغییر طبیعی است و معمولاً پس از زایمان، ناف به حالت طبیعی خود بازمی گردد. همچنین خارش پوست در اطراف ناف یکی دیگر از علائم رایج حاملگی است که با استفاده از لوسیون ها و کرم‌های ضد حساسیت، قابل مدیریت است.

توجه به علائم ناف در حاملگی

در نهایت، اگر با وجود استفاده از محصولات مختلف، هنوز نشانه های حاملگی از روی ناف بهبود نیافته است، پیشنهاد می کنیم حتماً با پزشک خود مشورت کنید. در نهایت، باید از شما خواست که برای نشانه های حاملگی از روی ناف خود نگران نباشید. چرا که همانطور که در ابتدا گفتیم، چند ماه بعد از زایمان همه این نشانه های حاملگی از روی ناف ناپدید می شوند.

سخن پایانی

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با علائم حاملگی از روی ناف و نقش آن در دوران بارداری بیشتر آشنا شده باشید. 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x