طرز تهیه شیر قهوه به روش های مختلف با دستگاه و بدون دستگاه

قهوه جزو نوشیدنی هایی است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و البته به روش های متفاوتی نیز تهیه میشود .
علاقه مندان به نوشیدن قهوه در بسیاری از موارد ترجیح میدهند که قهوه را با شیر بنوشند . شیر قهوه یک نوشیدنی پرانرژی با فواید بسیار است که می توانید براحتی آن را تهیه کنید و در کنار صبحانه یا عصرانه از ان لذت ببرید .
ذائقه های مختلف ممکنه شیر قهوه سرد یا گرم را بپسندند ،فرقی نمی کند اگر شیر قهوه سرد را ترجیح میدهید ،میتوانید بعد از تهیه شیر قهوه آن را دریخچال بذارید و هر زمان میل داشتید مصرف کنید یا با چند تکه یخ ،شیر قهوه خودتون را سرد بنوشید.

طرز تهیه شیر قهوه

شیر قهوه می تونه به روش های متفاوتی اماده بشه ،شما می تونین انواع قهوه رو به کمک روش های دم کردن قهوه آماده کنین، با شیر مخلوط کنین و به شیر قهوه تون تنوع زیادی بدین.ما در اینجا طرز تهیه چند مدل شیر قهوه را برایتان اورده ایم .امیدواریم که مورد توجه قرار گیرد .

مزیای افزودن شیر به قهوه

اضافه کردن شیر به قهوه واقعا می تواند به شما کمک کند تا کلسیم مورد نیاز خود را تامین کنید، به خصوص اگر طعم شیر را دوست ندارید.

شیر بهترین منبع کلسیم است. محتوای کلسیم بسیار بالایی دارد: یک فنجان حاوی حدود 300 میلی گرم است. کلسیم موجود در شیر به راحتی جذب می شود. علاوه بر این، شیر حاوی ویتامین های A، D، B12 است که برای سلامت استخوان ها ضروری هستند.

در یک نظرسنجی اخیر، زمانی که از مردم خواسته شد منابع غذایی کلسیم خود را فهرست کنند، تنها 6 درصد قهوه صبحگاهی خود را به عنوان منبع کلسیم ذکر کردند. آنچه خوب است بدانید این است که افزودن یک لیوان شیر به قهوه صبح به شما کمک می کند تا 300 میلی گرم کلسیمی که در وهله اول فکرش را نمی کردید دریافت کنید.

طرز تهیه شیر قهوه ساده

طرز تهیه شیر قهوه بسیار ساده است. قهوه های مختلف مانند اسپرسو، قهوه ترک و قهوه فرانسه را می توان با شیر سرو کرد ، شیر علاوه بر ملایم کردن قهوه عطر و طعم جدیدی به قهوه می دهد و افزودنی مورد علاقه اغلب مردم می باشد. شیرقهوه یک نوشیدنی پرطرفدار محسوب می شود.

مواد لازم برای شیر قهوه
شیر 4 پیمانه
قهوه ترک 4 قاشق چایخوری
شکر 4 قاشق چایخوری

طرز تهیه شیر قهوه

یک شیر جوش را روی حرارت بگذارید. حالا چهار پیمانه شیر، چهار قاشق چایخوری شکر و چهار قاشق چایخوری پر از قهوه را در شیر جوش بریزید.توجه داشته باشید که حرارت اجاق گاز باید روی درجه متوسط باشد. حالا شیر، قهوه و شکر را به طور مداوم بهم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که شیر قهوه ترک شما شروع به جوشیدن کند.حالا شیر جوش را از روی حرارت بردارید. آن را در فنجان های مورد نظرتان بریزید و به صورت گرم سرو کنید. نوش جان.

شیرقهوه با خامه

مواد لازم:
پودر قهوه     دو قاشق چایخوری
شیر پرچرب      دو فنجان
شکر سفید        دو قاشق غذاخوری
خامه        به مقدار دلخواه

طرز تهیه و دستور پخت:
جهت تهیه شیر قهوه ی خانگی و خوش طعم و عطر، ابتدا دو فنجان سر خالی شیر پرچرب را داخل شیرگرمکن (یا شیر جوش)  بریزید.
دو قاشق چایخوری سر خالی پودر قهوه را به شیر اضافه کرده و با قاشق کمی هم بزنید.

پس از اینکه پودر قهوه کمی داخل شیر حل شد، دو قاشق غذاخوری شکر سفید را نیز به ترکیبات فوق اضافه کرده و مجددا هم بزنید.
شیر گرمکن را روی شعله ی خیلی کم گاز قرار داده و بدون اینکه هم بزنید منتظر بمانید تا گرم شود. (دقت نمایید در تمام مدتی که شیر قهوه روی گاز است مراقب باشید تا شیر سر نرود).
به محض اینکه شیر قهوه اولین جوش خود را زد و به اصطلاح پف کرد، شیر گرمکن را از روی گاز برداشته و پف یا خامه ی روی شیرقهوه را ابتدا بین فنجان ها تقسیم کنید. (این مرحله اختیاری است و شما می توانید از همان ابتدا کل ترکیبات را داخل فنجان بریزید).
برای تهیه یک شیرقهوه خامه ای ، میتوانید در این مرحله 1 قاشق چایخوری خامه به هر فنجان اضافه کرده هم بزنید و میل نمایید.
البته می توانید خامه را از همان ابتدا به شیر اضافه کرده و همراه شیر و قهوه روی حرارت هم بزنید تا داغ شود.ولی در این روش بهتر است که مراقب باشیذ شیر قهوه شما نجوشد .

شیرقهوه آمریکایی

مواد لازم شیرقهوه آمریکایی  
قهوه      نصف فنجان
آب سرد      2 فنجان
شکر    یک فنجان
سیروپ قهوه     2 قاشق غذاخوری
شیر سرد    یک فنجان

طرز تهیه شیرقهوه آمریکایی

شیر و 2 قاشق غذاخوری سیروپ قهوه را در یک لیوان بریزید و خوب هم بزنید. مقدار سیروپ را میتوانید به دلخواه تغییر دهید.

برای تهیه سیروپ قهوه نصف فنجان پودر قهوه را با دو فنجان آب سرد بگذارید دم بکشد.

قهوه دم‌ کشیده را صاف کرده در یک ظرف کوچک روی حرارت ملایم بگذارید و یک فنجان شکر به آن اضافه کنید .

حدود نیم ساعت این ترکیب را روی حرارت آنقدر هم بزنید تا غلیظ شده وحجمش نصف شود. سیروپ قهوه آمریکایی شما آماده است.

 شیر قهوه خوشمزه اسپرسو

مواد لازم:
شیر : یک فنجان
شکر : به مقدار دلخواه
قهوه اسپرسو : یک شات

دستور تهیه شیر قهوه خوشمزه اسپرسو
در روش تهیه شیر قهوه ابتدا قهوه اسپرسو را داخل دستگاه اسپرسو ساز آماده کنید که البته در صورت تمایل می توانید قهوه ترک نیز دم کنید.حالا در این فاصله که قهوه در حال آماده شدن می باشد داخل یک قابلمه کوچک شیر بریزید و بر روی حرارت متوسط قرار دهید و بعد از اینکه شیر به جوش آمده حرارت را خیلی کم کرده تا چند قل بزند.در مرحله پایانی قهوه را داخل یک لیوان ریخته سپس به آن شیر را بیفزایید و بعد به آن شکر نیز به میزان دلخواه تان اضافه کنید، نوش جان.

نکته آخر

همانطور که می دانید قهوه سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان است کافئین موجود در قهوه به‌سرعت جذب خون شده و از طریق سیستم عصبی موجب ترشح دوپامین در مغز می‌شود.
دوپامین احساس لذت و سرخوشی در شما ایجاد میکند ،
کافئین، هورمونی به‌نام آدنوزین را نیز کاهش می‌دهد و به همین دلیل، احساس خستگی و کمبود انرژی را از شما دور می‌کند.
کافئین قهوه سوخت‌وساز بدن را نیز افزایش می‌دهد و موجب چربی‌سوزی در افراد چاق می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x