خوراکی و معجون‌های انرژی‌زای طبیعی برای قبل از تمرین

برای اینکه بتوانید تمرینات روز پا و یا روزهای سختتان را با انرژیِ بیشتر دقیقاً مثل ماشین‌های مسابقه به اتمام برسانید، نیاز صددرصدی به بنزین سوپر (باکیفیت) دارید. یعنی باید قبل از تمرین به سراغ خوراکی و معجون‌های انرژی‌زا بروید تا بتوانید از تمام توانایی‌هایتان استفاده کنید.

 

شش معجون انرژی‌زا برای قبل از تمرین

همه نکات تغذیه‌ای و تمرینی را رعایت می‌کنید، ولی جای خالی معجون انرژی‌زا هنوز هم در تمریناتتان خالی است؟

برای اینکه بتوانید تمرینات روز پا و یا روزهای سختتان را با انرژیِ بیشتر دقیقاً مثل ماشین‌های مسابقه به اتمام برسانید، نیاز صددرصدی به بنزین سوپر (باکیفیت) دارید. یعنی باید قبل از تمرین به سراغ خوراکی و معجون‌های انرژی‌زا بروید تا بتوانید از تمام توانایی‌هایتان استفاده کنید.

 

برای اینکه یک معجون فوق‌العاده انرژی‌زا برای قبل از تمرین تهیه کنید، نیاز به مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی و فیبر پایین دارید.

به این علت می‌گوییم چربی و فیبر قبل تمرین کم باشد که هضم این مواد کند بوده و دیگر برای قبل از یک تمرین انفجاری مناسب نخواهد بود. در ادامه، طرز تهیه چند معجون انرژی‌زای فوق‌العاده را برای قبل از تمرین به شما آموزش خواهیم داد تا با نهایت انرژی تمریناتتان را شروع کنید.

 

 

اسموتی میوه‌ای

شکر موجود در میوه، برخلاف فیبر آن، تقریباً زودهضم است؛ بنابراین به پیشنهاد فیتامین، به سراغ تهیه اسموتی بروید؛ تنها کافی است که با یک دستگاه همزن، موز، کره بادام‌زمینی و جو دو سر، تخم کتان و شیر بادام را خوب مخلوط کرده و نوش جان کنید؛ در صورت تمایل می‌توانید با توت یخ‌زده، موز و شیر بادام یک اسموتی انرژی‌زا درست کنید.

 

 

معجون موز با بادام‌زمینی و عسل

موز یکی از طبیعی‌ترین انرژی‌زاهایی است که تقریباً در هر منزلی پیدا می‌شود. این میوه سرشار از کربوهیدرات (برای انرژیِ بیشتر) و پتاسیم (برای عملکرد بهتر عضلات و عصب‌ها در حین تمرین) است. با ترکیب موز و کره بادام‌زمینی، تأثیر این میوه استثنائی را بیشتر کنید.

برای اینکه گلوکز دیرتر وارد جریان خونتان بشود می‌توانید کمی عسل هم به این معجون انرژی‌زا اضافه کنید و با همین ماده چسبناک ساده، تحمل و استقامت خود را در حین انجام تمرین تا حد زیادی افزایش دهید.

 

 

معجون سیب با کره بادام‌زمینی و کشمش

میوه‌های خشک‌شده، مانند کشمش یکی از منابع فوق‌العاده برای تأمین قند خون مورد نیاز ورزشکاران است. فیبر کم موجود در کشمش و سیب، به‌علاوه چربی‌های تک‌اشباع کره بادام‌زمینی، تمام عطش شما برای کربوهیدرات را برطرف می‌کند و برای وعده صبحانه و یا قبل از شروع ورزش، ترکیبی استثنایی خواهد بود.

 

 

گلوله‌های انرژی‌زا

اگر دوست دارید برای قبل از تمرین گلوله‌های انرژی‌زا درست کنید و همراه خود به باشگاه ببرید، باید بگوییم که این کار، راحت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید، چون به پخت‌وپز و فرصت زیادی نیاز نخواهید داشت. کافی است در منزل کره بادام‌زمینی، پودر پروتئینی، جو دوسر، عسل و چیپس شکلات تلخ داشته باشید. همه مواد را ترکیب کرده و گلوله‌ها را داخل پودر پروتئینی بغلتانید؛ خب، حالا گلوله‌های خوشمزه و انرژی‌زا آماده است؛ نوش جان!

 

 

نوشیدنی ورزشی انرژی‌زا

بدون شک همه نوشیدنی‌های انرژی‌زا موجود در بازار حاوی رنگ‌ها و افزودنی‌های مصنوعی است. خب با این اوصاف، چرا نوشیدنی ورزشیِ مخصوص خودتان را در منزل درست نمی‌کنید؟

برای این کار کافی است کمی آب، میوه‌های تازه، نمک (سدیم کلراید) و عسل را باهم مخلوط کرده و معجون تهیه شده را به باشگاه ببرید. با این نوشیدنیِ انرژی‌زا، علاوه‌بر افزایش انرژی،‌ الکترولیت مورد نیازتان در حین ورزش نیز تأمین خواهد شد.

 

 

گرانولا بار خانگی

اگر به دنبال تأمین انرژیِ بدن با هزینه‌ای بسیار کم هستید، می‌توانید در منزل گرانولابار تهیه کنید. گرانولابار یکی از محبوب‌ترین صبحانه‌ها و میان‌وعده‌های فوق‌العاده انرژی‌زا در سراسر دنیاست.

برای تهیه این معجون انرژی‌زای خانگی کافی است جو دوسر پرک، عسل و شکر قهوه‌ای در اختیار داشته باشید. اگر هم تصمیم گرفتید تا گرانولابارتان مقوی‌تر و هوس‌انگیزتر باشد، میوه‌های خشک، آجیل، خرما یا تکه‌های شکلات تلخ را به آن اضافه کنید و لذت ببرید.

 

 

طرز تهیه گرانولابار خانگی

غلات، خشکبار، ادویه و دانه‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید. عسل و روغن را اضافه کرده و همه مواد را حسابی هم بزنید. مخلوط را روی سینی فر پهن کنید و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه (در دمای ۳۰۰ درجه) زمان بدهید و هر ۱۵ دقیقه خوب هم بزنید. وقتی گرانولا کمی قهوه‌ای رنگ شد، آن را از داخل فر بیرون بیاورید و بگذارید تا سرد شود، سپس داخل ظرف دردار بریزید. نوش جان!

 

منبع:فیتامین

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x