انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

برای خرید عینک آفتابی چه برای ظاهر زیبا و شیک پوش بودن باشد چه برای محافظت از چشم های تان باشد، هماهنگ بودن مدل عینک آفتابی با شکل و اندازه صورت بسیار مهم است چون به شما کمک می کند که یک عینک مناسب و کاربردی را انتخاب کنید.

پس برای انتخاب مدل عینک آفتابی ابتدا باید فرم صورت خود را بشناسید و متناسب با آن عینک خود را خریداری کنید. در حالت کلی فرم صورت ها به 6 گروه ( صورت گرد، صورت مربعی، صورت بیضی، صورت مثلثی، صورت مستطیلی و صورت لوزی ) تقسیم بندی می شود.

در این مطلب به انواع فرم صورت و نکات مهم و اصول انتخاب عینک آفتابی مناسب با توجه به نوع شکل و اندازه صورت می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

راهنمای خرید عینک آفتابی بر اساس فرم صورت

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

عینک های آفتابی در فرم ها و مدل های مختلفی تولید می شوند و هر کدام از آن ها برای بعضی از فرم های صورت مناسب تر هستند. در ادامه انواع فرم های صورت را بررسی می کنیم تا با توجه به آن ها بتوانید عینک آفتابی مناسب خود را انتخاب کنید.

صورت مربع

صورت های مربعی شکل تقریبا خط فک مستقیم دارند و دارای طول و عرض یکسانی هستند. عرض پیشانی صورت های مربع تناسب خوبی با عرض گونه تا گونه آن ها دارد.

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

برای کشیده تر نشان دادن صورت مربع می توانید از عینک هایی با فریم باریک استفاده کنید که عرض بیشتری به نسبت طول دارند و فرم منحنی خوبی دارند. عینک هایی با فریم خلبانی، گرد، بیضی، پروانه ای، کلاب مستر، ویفرر و گربه ای شکل برای صورت مربع شکل مناسب هستند.

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

صورت قلبی

صورت های قلبی ، پیشانی پهن و چانه باریکی دارند. عینک هایی با لبه های پهن در قسمت پایین، قاب های مناسبی برای صورت های قلبی هستند.

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

این مدل عینک توجه را به قسمت پایین صورت جلب می کند و صورت را کشیده تر نشان می دهد. فریم های خلبانی، گربه ای و عینک هایی با لبه های گرد برای صورت های قلبی انتخاب خوبی هستند.

صورت گرد

صورت های گرد اکثرا بدون زاویه هستند و تقریبا فاصله بین گونه تا گونه و پیشانی تا چانه یکسان است. بنابراین اگر صورت گردی دارید باید از عینکی استفاده کنید که به صورت شما زاویه دهد و کمی آن را کشیده نشان دهد.

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

عینک هایی با فریم فلزی و باریک مانند عینک خلبانی، پروانه ای ، مربع و مستطیل برای صورت های گرد مناسب هستند.

صورت بیضی

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

صورت های بیضی جزو ایده آل ترین فرم های صورت هستند. صورت‌های بیضی شکل درواقع دارای گونه‌های کشیده‌تر و چانه باریک‌تر از سایر انواع فرم‌ها هستند.

عینک دودی برای فرم صورت بیضی باید تعادل را در صورت برقرار کند به همین دلیل بهتر است از فریم های عینک با عرض زیاد استفاده کنید. عینک هایی مانند کلاب مستر، چند ضلعی، خلبانی، پروانه ای، ویفرر، مستطیل و مربع شکل برای صورت بیضی مناسب اند.

صورت مستطیل

صورت های کشیده یا مستطیلی، اکثرا زاویه دار هستند و فاصله‌ی گونه تا خط فک زیاد است و  بینی کشیده‌ای دارند. برای ایجاد تناسب بهتر است عینک هایی با قاب بزرگ برای این صورت ها انتخاب کنید.

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

عدسی های بزرگ و قاب های ضخیم مناسب هستند. برای صورت های مستطیل شکل بهتر است از عینک‌های زاویه‌دار استفاده نشود و فریم‌هایی مانند گربه ای، خلبانی، پروانه ای، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، چندضلعی و بیضی شکل به نظر عالی خواهند بود.

صورت لوزی یا الماسی

صورت های لوزی یا الماسی، پیشانی و خط فک باریکی دارند و گونه هایی تقریبا عریض و برجسته دارند. برای صورت های الماسی عینک هایی با جزئیات زیاد و خطوط متمایز مناسب است.

فریم‌های بدون لبه و گربه‌ای برای این مدل صورت پیشنهاد می شود. فریم‌های گرد، خلبانی، بیضی‌ شکل و گربه ای شکل برای صورت‌هایی با فرم لوزی یا الماسی جلوه‌ی زیادی خواهند داشت.

صورت مثلثی

صورت مثلثی می تواند به دو صورت باشد، رأس مثلث به سمت بالا یا بالعکس. اگر رأس مثلث پایین باشد بهتر است این فرم از صورت را در کنار مدل قلبی بگذاریم. اما فرم های صورت مثلثی با رأس به سمت بالا ، عرض پیشانی باریکی دارند و فاصله بین گونه تا گونه با چانه تقریبا زیاد است.

برای این مدل صورت، عینک هایی با فریم های تزئین شده و با جزئیات در نیمه بالایی فریم پیشنهاد می شود. فریم های گربه ای که از دو طرف قسمت بالای عینک کشیدگی زیبایی را به نمایش می گذارند، مناسب هستند. همچنین عینک هایی با فریم کلاب مستر، بیضی، چند ضلعی، خلبانی و مستطیل شکل برای صورت های مثلثی گزینه های خوبی هستند.

صورت لاغر

هنگام انتخاب عینک آفتابی برای صورت لاغر بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به صورت شما پهنا بدهد. بهترین مدل عینک برای صورت های لاغر فریم های ویفرر و کلاب‌مستر است. این دو مدل حالت مربعی دارند و با پهنای خود می توانند کشیدگی صورت های لاغر را به خوبی پوشش دهند.

صورت لاغر و کشیده

عینک های آفتابی خلبانی، کلاب مستر، ویفرر و مستطیل برای صورت های لاغر و کشیده مناسب هستند و باعث می شوند تا کشیدگی و استخوانی بودن صورت های لاغر کم تر به چشم بیاید.

بینی بزرگ

فریم هایی که دو عدسی آن فاصله ی زیادی با هم دارند می توانند بینی های بزرگ را کوچک نشان دهند چون فاصله ی زیاد بین دو شیشه ی عینک باعث می شود تا بینی کوچک تر از اندازه واقعی خود به نظر برسد. همچنین فریم های بزرگ برای این منظور گزینه مناسبی هستند.

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت مرد و زن

بزرگ بودن فریم عینک باعث می شود که بزرگی بینی کم تر به چشم بیاید. پس اگر بینی بزرگی دارید بهتر است یک عینک آفتابی پهن انتخاب کنید و به پل عینک هم توجه کنید، اگر پل عینک بالا باشد بینی بزرگ تر دیده می شود و اگر پل عینک پایین باشد بینی کوچک تر نشان داده می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x