پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

ازدواج کنید تا آلزایمر نگیرید

ازدواج کنید تا آلزایمر نگیرید بیماری زوال عقل یا همون آلزایمر از جمله بیماری هایی است که با گذشت زمان و افزایش سن در افراد پدیدار می شه، اما تلاش ها بر این است تا این اتفاق به تاخیر بیفته و یا اصلا نیفته، یکی از راهکارهای پیشگیری کننده از…

ازدواج کنید تا آلزایمر نگیرید

ازدواج کنید تا آلزایمر نگیرید

بیماری زوال عقل یا همون آلزایمر از جمله بیماری هایی است که با گذشت زمان و افزایش سن در افراد پدیدار می شه، اما تلاش ها بر این است تا این اتفاق به تاخیر بیفته و یا اصلا نیفته، یکی از راهکارهای پیشگیری کننده از آلزایمر ازدواج هست، به عبارتی ازدواج کنید تا آلزایمر نگیرید!

ازدواج کنید تا آلزایمر نگیرید

ازدواج کنید تا آلزایمر نگیرید

ساختار مغز انسان به گونه ای هست که هر چه کمتر از بافت های مختلف اون استفاده بشه، دچار از کار افتادگی بیشتری هم می شه و همونطور که در بالا گفتم ذهن انسان با افزایش سن تحلیل می ره، بنابراین راهکار موجود استفاده و به کارگیری همه جانبه از مغز انسان هست تا بتوانیم روند بیماری آلزایمر رو به تعویق بیاندازیم.

ازدواج کنید تا آلزایمر نگیرید

طبق تحقیقات انجام شده و آمارهای موجود افرادی که مجرد بوده و یا متارکه کردن بسیار بیشتر از افراد متاهل دچار زوال عقل یا همون حواس پرتی می شن. در حقیقت این بیماری ارتباط مستقیمی با میزان تعاملات اجتماعی داره و هر چه افراد بیشتر اهل جمع های خانوادگی و دوستی باشن و یا اینکه زودتر ازدواج کنن این بیماری براشون دیر تر رخ می ده. لازم به ذکره افراد متاهل ضمن برخورداری از عمر طولانی تر دارای سلامتی بیشتر و توانایی بیشتر در مدیریت منابع مالیشون هستن.

در همین رابطه آمارهای جالب توجهی هم وجود داره:

یک تحقیق بزرگی که شامل ۸۰۰ هزار نفر شرکت کننده از کشورهای آمریکا، چین، آلمان و فرانسه بود و همینطور شرکت کننده ها که شامل افراد بیوه، مطلقه، متاهل و مجرد نیز بودند، انجام شد که نتیجه این تحقیقات نشون داد افراد مجرد نسبت به افراد متاهل ۴۲ درصد بیشتر از سایرین در معرض بیماری زوال عقل قرار دارن و همینطور افرادی که همسرانشون رو از دست دادن ۲۰ درصد بیشتر از افراد متاهل آسیب پذیرتر بوده و بیشتر دچار این بیماری می شوند.

ازدواج کنید تا آلزایمر نگیرید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x