چای یا قهوه چه نکاتی را درباره ی شخصیت مان آشکار می کند

حقیقات نشان داده مصرف کافئین به برونگراها کمک می کند عملکرد بهتری در کار خود داشته باشند و درونگراها بدون کافئین عملکرد بهتری دارند.

چای یا قهوه؟ این دو نوشیدنی به قدری در دنیا محبوب اند که این سؤال از جنبه ی اهمیت دست کمی از پرسش معروف «بودن یا نبودن» ندارد. اما آیا در پس انتخاب ما میان این دو نوشیدنی گرم، چیزی فراتر از مزه ی آن ها وجود دارد؟

در ادامه می خواهیم ببینیم علاقه ی ما به چای یا قهوه چه نکاتی را درباره ی شخصیت مان آشکار می کند.

 

برونگراها چای را ترجیح می دهند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی در کشور آمریکا، برونگراها و میانگراها (کسانی که در میانه ی طیف درونگرایی-برونگرایی قرار می گیرند) معمولاً چای دوست هستند، اما احتمال نوشیدن قهوه در درونگراها بیشتر است.

اما نکته ای هست که گروه دوم باید به آن توجه داشته باشند: تحقیقات نشان داده مصرف کافئین به برونگراها کمک می کند عملکرد بهتری در کار خود داشته باشند و درونگراها بدون کافئین عملکرد بهتری دارند.

 

قهوه دوست ها ریسک پذیرند

تحقیقی نشان داد میان مصرف قهوه و هیجان خواهی، تکانش گری و میل به ریسک پذیری ارتباط وجود دارد، یعنی احتمال لذت بردن از ورزش های مخاطره آمیز و اشتیاق برای تجربیات جدید در بین هواداران این نوشیدنی بیشتر است.

 

کسانی که چای می نوشند خواب بهتری دارند

نتایج یک تحقیق نشان داد کسانی که چای را ترجیح می دهند در دسته ی افرادی قرار می گیرند که خواب آن ها نه سبک و نه سنگین، بلکه معمولی است. در عین حال، قهوه دوست ها ممکن است مشکلات بیشتری از این جهت داشته باشند. این افراد معمولاً خواب سبکی دارند.

 

چای دوست ها نوشیدنی خود را شیرین ترجیح می دهند

بر اساس یک نظرسنجی، احتمال استفاده از شکر در نوشیدنی خود در شرکت کنندگانی که چای را به قهوه ترجیح می دادند بیشتر بود، در حالی که قهوه دوست ها ترجیح می دادند نوشیدنی خود را بدون شکر بخورند.

 

طرفداران قهوه سگ دوست اند

در یک نظرسنجی وقتی از شرکت کنندگان پرسیده شد به سگ ها علاقه دارند یا گربه ها، قهوه دوست ها بیشتر به سگ ها علاقه داشتند و احتمال علاقه به گربه ها در آن هایی که چای می نوشیدند بیشتر بود.

 

کسانی که چای می نوشند معمولاً خلاق ترند

طبق یک پژوهش، مصرف چای به ما کمک می کند خلاق تر باشیم و رسیدن به ایده های جدید را راحت تر می کند. در عین حال، پژوهش دیگری نشان داده قهوه علیرغم آنکه اثر مثبتی بر خلاقیت ندارد اما مهارت های حل مسأله را تقویت می کند.

 

قهوه دوست ها اضطراب بیشتری دارند اما کمتر افسرده می شوند

تحقیقی نشان داد هرچه دانشجویان تکالیف بیشتری در طول ترم تحصیلی خود داشتند مصرف قهوه در آن ها بیشتر می شد. با توجه به اینکه کافئین یک ماده ی محرک است، این امر تصادفی نیست. با این حال، در نوشیدن قهوه یک جنبه ی مثبت هم وجود دارد: تحقیقات نشان داده کسانی که زیاد قهوه می نوشند، میزان افسردگی در میان آن ها ۳۲ درصد کمتر از کسانی است که قهوه نمی نوشند.

منبع:روزیاتو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x