ترفندهایی مفید برای پدران پرمشغله

مسئولیت پدرانه مسئولیت سنگین و سختی است اما یک پدر خوب همیشه باید نکاتی را در زمان وقت گذراندن با فرزندانش رعایت کند.

ترفندهایی مفید برای پدران پرمشغله؛ نکاتی برای مراقبت بیشتر از خود

مسئولیت پدرانه یعنی لحظاتی سخت و پر از چالش. یک پدر باید بتواند شغل و رابطه با فرزندان و همسرش را به خوبی مدیریت کند و در نتیجه یک پدر بیش از همه مشغله دارد. به خاطر همین در این قسمت از سایت اقیانوس  راهکارهایی را برای پدران پر مشغله داریم که کمک کننده است.

پدر
 

در نظر گرفتنِ زمان مشخص

شما باید برای تایم و زمان خود برنامه‌ ریزی داشته باشید؛ مثلا وقتی از سر کار برگشتید مدتی را با فرزندانتان وقت بگذرانید و شب ها هم بعد از این که خوابیدند، زمانی را برای همسرتان اختصاص دهید و در مورد مسائل روزتان صحبت کنید.

ترفندهایی مفید برای پدران پرمشغله

سالم اما؛ بیشتر غذا خوردن

ذهن و بدن نیاز به غذا دارد تا بتواند انرژی داشته باشد؛ بنابراین بسیار مهم است که در طول روز غذای سالم انتخاب کنید و چندین وعده را در نظر بگیرید.

داشتنِ لیست کارهای روزانه

لیست انجام کارهای روزانه باعث می ‌شود که بدانید قرار است چه کار هایی را به انجام برسانید و ترتیب اهمیت آن ها را متوجه شوید.

روتین صبحگاهی

باید همیشه یک روتین صبحگاهی داشته باشید و کارهای تان را پشت سر هم به انجام برسانید. از طرفی بچه ها هم باید بدانند که در خانه چه مسئولیت هایی دارند و برای آن ها هم روتین خاصی مشخص کنید.

ترفندهایی مفید برای پدران پرمشغله

آماده‌سازی روتین صبحگاهی از شب قبل

بهتر است از شب قبل لوازمی که می خواهید هنگام صبح استفاده کنید را آماده کنید تا صبح ها زمان بیشتری برای صبحانه و حاضر شدن داشته باشید.

همراه کردن فرزندان در کارها

بسیار مهم است که هنگام ورزش کردن، کار کردن در باغچه یا حتی پیاده‌روی، دوچرخه سواری و آشپزی، فرزندان خود را همراهی کنید و در انجام فعالیت های روزانه از آن ها هم کمک بخواهید.

اختصاص دادن زمان به خود

فقط خوابیدن؛ فرصتی برای استراحت نیست؛ حتی نگاه کردن به طبیعت هم؛ خودش به تنهایی باعث تمرکز ذهن می شود و ظرفیت عاطفی بیشتری برای حضور در کنار خانواده تان را ایجاد خواهد کرد.

اختصاص دادن زمان به خانواده

بسیار مهم است تا در بین روز های پر مشغله ای که دارید، زمان مشخصی را هم به خانواده تان اختصاص دهید.

ترفندهایی مفید برای پدران پرمشغله

تمرین ورزشی سریع تر و هوشمندانه تر

 

ورزشی را در طول روز به انجام برسانید که جریان خون در بدن تان افزایش پیدا کند و دوباره قدرت بدنی خود را احیا کنید و انرژی لازم برای انجام کارهایتان را داشته باشید.

داشتنِ خواب کافی

شب ها دیر خوابیدن باعث می شود که انرژی کافی نداشته باشید و باعث کاهش بازدهی می شود؛ بنابراین بهتر است کمی استراحت کنید و روز بعد؛ با سرعت تمام به کارهایتان برسید.

قدرت نه گفتن

احتمالا بچه ها از شما درخواست بسیار زیادی دارند. مجبور نیستید خودتان را آزار دهید و به همه درخواست‌های آنها بله بگویید؛ پس قدرت نه گفتن داشته باشید.

دوری از لوازم الکترونیکی

شما به عنوان پدر خانواده مسئولیت بسیار زیادی دارید. می توانید برای سریع تر شدن کارها از قدرت تکنولوژی استفاده کنید و در غیر این صورت نباید اجازه ندهید که لوازم اینچنینی باعث اتلاف وقت شما شوند.

ترفندهایی مفید برای پدران پرمشغله

شروع با آسان ترین کار

باید مانند یک حرکت ورزشی اول بدن خود را گرم کنید. وقتی که می خواهید روز کاری تان را شروع کنید، از آسان ترین کار شروع کنید تا اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند و خیالتان راحت باشد که کار مفید انجام داده اید و انگیزه تان برای ادامه کار بالا برود.

مراقبت از لوازم ضروری

شما نباید وقت خود را صرف پیدا کردن کلید های تان کنید؛ بنابراین باید سعی کنید برای هر لوازم ضروری یک جای مشخص داشته باشید تا هیچ چیز را گم نکنید و زمانتان بیهوده تلف نشود.

تنظیم یادآور

مغز گاهی اوقات مسائل بسیار زیادی را فراموش می کند، زیرا محدود است. به خاطر همین باید از یادآور ها کمک بگیرید تا تمرکز داشته باشید و از انجامِ هیچ کاری غافل نشوید.

سازش پذیری

وقتی کارها آنطور که می خواهید پیش نمی روند، باید خودتان را با شرایط وفق دهید و نباید زمان تان را با فکر کردن به چیزهای بیهوده؛ هدر بدهید.

ترفندهایی مفید برای پدران پرمشغله

درخواستِ کمک

وقتی که نیاز دارید؛ حتما شجاعت درخواست کمک داشته باشید؛ چرا که بسیار مهم است حتماً از یک نفر کمک بگیرید تا زمانی که سرتان شلوغ است، فرصت رسیدگی به خانواده هم داشته باشید‌.

استفاده از تقویم

از تقویم به عنوان یک نقشه راه استفاده کنید تا بتوانید چارت بندی و زمانبندی را به درستی برای قرارهای ملاقات روزانه تان انجام دهید و از کاری باز نمانید.

انجام دادن چند کار همزمان

گاهی اوقات مجبور هستید چند کار را به طور همزمان انجام دهید. شاید این کارها از ظرفیت ذهنی شما بیشتر باشد؛ اما می‌ تواند به تسریع برنامه‌ریزی تان کمک کند‌.

تقسیم بندی وظایف

به طور مثال یک وظیفه بزرگ را به چند کار کوچک تقسیم کنید تا برایتان راحت تر انجام شود و مجبور نباشید که به یکباره با انجام یک کار بزرگ خودتان را درگیر کنید حوصله و وقت زیادی را از شما بگیرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x