ال کارنیتین برای چربی سوزی

 

 کارنیتین برای چربی سوزی

 ال کارنیتین برای چربی سوزی

ال کارنیتین یکی از پرطرفدارترین مکمل‌های ورزشی به منظور چربی سوزی و کاهش وزن می‌باشد که از ترکیب دو اسید آمینه در بدن به وجود آمده و به عنوان مکمل بدنسازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چربی سوزی مهم‌ترین مزیت ال کارنیتین می‌باشد که افراد را به سمت مصرف آن سوق داده است. در این مقاله قصد داریم بهترین ال کارنتین برای چربی‌سوزی را معرفی و بررسی نماییم تا به افرادی که قصد  خرید ال کارنیتین به منظور کاهش وزن را دارند، کمک شود.

ال کارنیتین و فواید آن

در این قسمت از مقاله قبل از پرداختن به بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی به ماهیت ال کارنیتین و فواید آن می پردازیم، ال کارنیتین ماده‌ای است که در کبد و کلیه تولید شده و منجر به تبدیل چربی به انرژی می‌شود.

بدن انسان برای عملکرد صحیح بسیاری از اعضا به ال کارنیتین نیازمند است، کاهش سطح این ماده با مصرف مکمل ال کارنیتین قابل جبران است اما بسیاری از افراد به دنبال بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی می‌باشند زیرا مهم‌ترین ویژگی آن کاهش وزن و لاغری است.

ال کارنیتین از دو آمینو اسید به نام‌های متیونین و لیزین ساخته می‌شود به همین دلیل می‌توان این ماده را یکی از مشتقات اسیدهای آمینه دانست که فواید زیادی برای ورزشکاران دارد، در ادامه مقاله به ذکر مهم‌ترین فواید مصرف ال کارنیتین می پردازیم؛ فواید ال کارنیتین عبارتند از:

  • چربی‌سوزی و لاغری
  • افزایش سطح انرژی حین و بعد از تمرینات ورزشی
  • افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن
  • کاهش خستگی و درد بعد از اتمام تمرینات
  • تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل خواص آنتی اکسیدانی
  • کمک به تقویت حافظه در افراد سالخورده
  • کاهش فشار خون پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • افزایش قدرت باروری به دلیل تحرک اسپرم‌ها

بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی

بیشتر افراد در جست‌وجوی راه‌حلی برای افزایش متابولیسم و لاغری می‌باشند به همین دلیل به دنبال بهترین ال کارنیتین برای چربی‌سوزی هستند تا این روند را تسریع نمایند، امروزه ال کارنیتین با اشکال مختلفی به بازار عرضه شده است اما اگر به دنبال چربی سوزی و کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی هستید، از ال کارنیتین مایع استفاده نمایید زیرا سریع‌تر جذب بدن می‌شود.

در صورت مشورت با پزشک و مربی می‌توانید دوز مصرفی ال کارنیتین مایع را در طول روز افزایش دهید تا زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید، به یاد داشته باشید که ال کارنیتین زمانی موثر خواهد بود که در کنار مصرف آن تمرینات ورزشی خود را با قدرت ادامه دهید زیرا قدرت چربی سوزی ال کارنیتین زمانی آشکار خواهد شد که در کنار مصرف آن رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی را افزایش دهید] ال کارنیتین برای چربی سوزی

ال کارنیتین برای چربی سوزی

بعد از معرفی بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی در این قسمت از مقاله قدرت چربی سوزی ال کارنیتین را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ پژوهشگران سال‌های زیادی را صرف تحقیق و بررسی بر روی این ماده کرده اند تا بتوانند قدرت چربی سوزی ال کارنیتین را دریابند، زمانی که افراد به مصرف مکمل ال کارنیتین روی می‌آورند و سطح این ماده را در بدن افزایش می‌دهند، بدن انسان در تبدیل چربی‌ها به انرژی کارآمدتر عمل خواهد بود.

افراد با مصرف ال کارنیتین مایع که بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی به شمار می‌رود نه تنها میزان چربی ها ذخیره شده در بدن را کاهش می دهند بلکه به کاهش چربی های شکم نیز کمک می‌کنند، جالب است بدانید این نوع چربی ها به مرور زمان بیماری های خطرناکی را به همراه خواهند داشت که مصرف ال کارنیتین تا حدودی از بروز این بیماری ها جلوگیری می‌کند‌.

یکی دیگر از ویژگی های ال کارنیتین افزایش انرژی در بدن است که به ورزشکاران و بدنسازان این فرصت را می‌دهد تا با توان و قدرت بیشتری به تمرینات ورزشی خود بپردازند و متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش دهند که در نتیجه منجر به سوخت کالری بیشتر و کاهش وزن می شود.

قدرت چربی سوزی ال کارنیتین

تا به اینجای مقاله به شرح ال کارنیتین و معرفی بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی پرداختیم، همانگونه که ذکر شد استفاده از ال کارنیتین در قالب مکمل کاهش وزن منطقی به نظر می‌رسد زیر ا اسیدهای چرب را برای تولید انرژی به سلول‌ها منتقل می‌کند، پس این مکمل در کاهش وزن و لاغری نیز تاثیرگذار است اما دست یافتن به این نتیجه به سادگی ممکن نیست.

در واقع تحقیقات انجام شده بر روی مکمل ال کارنیتین به دلیل محدود بودن مطالعات هم‌چنان مبهم است اما تجربه شخصی ورزشکاران و مصرف کنندگان این مکمل نشان می‌دهد که ال کارنیتین در چربی سوزی و کاهش وزن نقش بسزایی دارد.

آنچه که در مورد قدرت چربی‌سوزی ال کارنیتین حقیقت دارد این است که مصرف این مکمل در کنار رژیم غذایی صحیح و تمرینات ورزشی مرتب تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد اما با این حال میزان کاهش وزن بسته به میزان کالری دریافتی روزانه و سوخت و ساز بدن متفاوت است.

منابع حاوی ال کارنیتین

در میان مواد غذایی گوشت و ماهی بیشترین میزان ال کارنیتین را در بدن تأمین می‌کنند به همین دلیل پس از مصرف گوشت و ماهی قدرت چربی سوزی در بدن افزایش می‌یابد، در کنار مصرف بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی استفاده از گوشت، ماهی، مرغ و شیر می‌تواند میزان زیادی از این مکمل را وارد بدن کند.

ال کارنیتین علاوه بر گوشت گاو و ماهی در برخی از حبوبات و غلات نیز وجود دارد اما میزان آن نسبت به گوشت و ماهی زیاد  و چشمگیر نیست به همین دلیل افرادی که گیاهخوار هستند به طور شدید در معرض کمبود ال کارنیتین قرار می‌گیرند؛ جالب است بدانید ال کارنیتین موجود در مواد غذایی نسبت به ال کارنیتین بدن سریع‌تر و بهتر جذب می‌شود.

عوارض مکمل ال کارنیتین

مصرف مکمل ال کارنیتین در حد معمول هیچگونه عوارض جانبی را به همراه نخواهد داشت اما هنگامی که افراد برای نتیجه‌گیری سریع‌تر دوز مصرف این مکمل را افزایش می‌دهند، ممکن است با عوارضی همچون حالت تهوع، استفراغ، اسهال و گرفتگی عضلات روبرو شوند؛ از عوارض ال کارنیتین که به ندرت در افراد دیده می‌شود، می‌توان به ضعف عضلانی در بیماران اورمیک و تشنج افرادی که مبتلا به اختلالات تشنجی هستند اشاره کرد.

اگر قصد دارید مکمل ال کارنیتین را به صورت طولانی مدت مصرف نمایید، بهتر است روزانه ۲ گرم از این مکمل را مصرف کنید و دوز مصرفی را افزایش ندهید زیرا عوارض نام برده شده در قسمت قبل را به همراه خواهد داشت.

مصرف ال کارنیتین در کنار سایر مکمل‌ها

افرادی که تمایل دارند قدرت چربی‌سوزی مکمل ال کارنیتین را به نهایت برسانند، می‌توانند ال کارنیتین را با سایر مکمل‌ها ترکیب و مصرف نمایند، در این حوزه بهترین مکملی که مصرف آن در کنار ال کارنیتین چربی سوزی را افزایش می‌دهد، قرص سی ال ای می‌باشد؛ قرص سی ال دی به دلیل خاصیت چربی سوزی در کنار مکمل ال کارنیتین ترکیب فوق‌العاده‌ای را تشکیل می‌دهد.

نحوه مصرف ال کارنیتین برای چربی سوزی

در این مقاله با بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی آشنا شدیم، حال بهتر است نحوه مصرف آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ افراد برای کاهش وزن می‌توانند روزانه ۲ الی ۴ گرم ال کارنیتین مصرف نمایند، بهتر است این میزان در ۲ الی ۳ نوبت استفاده شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

با توجه به تحقیقات انجام شده مصرف روزانه ۲ گرم ال کارنیتین کاملاً معقول به نظر می‌رسد، اگر شما جزو افرادی هستید که از کپسول ۱۰۰۰ میلی‌گرمی ال کارنیتین استفاده می‌کنید، بهتر است در طول روز دو بار این کپسول را مصرف نمایید تا وزن شما کاهش بیابد؛ به یاد داشته باشید مصرف ال کارنیتن در روزهایی که تمرین ورزشی ندارید نیز باید ادامه بیابد تا به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند.

جالب است بدانید بهترین نتیجه از مصرف ال کارنیتین زمانی به دست می‌آید که همراه با مصرف آن ۳۰ الی ۴۰ گرم کربوهیدرات نیز مصرف نمایید، برای ورود ال کارنیتین به سلول‌های عضلانی باید سطح انسولین در بدن افزایش بیابد به همین دلیل مصرف کربوهیدرات تاثیر بسزایی در بالا رفتن انسولین دارد.

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین برای لاغری

علاوه بر شناخت بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی، بهتر است از زمان دقیق مصرف آن برای افزایش چربی سوزی آگاه باشید تا بتوانید هر چه سریع تر به وزن ایده‌آل خود دست یابید؛ مصرف ال کارنیتن مخصوصاً به صورت مایع سریعا جذب بدن می‌شود از این رو بهتر است یک ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی آن را مصرف نمایید.

اگر هدف شما از مصرف مکمل ال کارنیتین چربی سوزی و کاهش وزن است، می‌توانید آن را به همراه مکمل ‏سی ال ای یا سایر مکمل ها در میان وعده بدون خوردن منابع غذایی مصرف نمایید، در هنگام مصرف مکمل ال کارنیتین به همراه سایر مکمل ها حتما از متخصص و مربی خود مشورت بگیرید.

میزان کاهش وزن با ال کارنیتین

در هنگام مصرف ال کارنیتین مایع که بهترین ال کارنیتین برای چربی‌سوزی می‌باشد، به رژیم غذایی صحیح و تمرینات ورزشی منظم پایبند باشید؛ تحقیقات نشان داده است که اگر مصرف ال کارنیتین همراه با رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی با سطح متوسط باشد هر هفته ۱ الی ۲ کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت.

لازم به ذکر است که میزان کاهش وزن به عوامل متعددی بستگی دارد و کوتاهی در مورد هر یک از آنها می‌تواند چربی‌سوزی و لاغری را به تاخیر بیندازد به همین دلیل بهتر است به رژیم غذایی خود و تمرینات ورزشی پایبند باشید.

معرفی بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی

در اینجا بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی را در چند نوع مختلف در قالب پودر، قرص و به صورت مایع به شما معرفی می‌کنیم:

ویال ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم یوروویتال

ویال ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم یوروویتال به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و چربی سوزی را نیز بیشتر می‌کند. در نتیجه در لاغر شدن می‌تواند موثر واقع شود. تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی و بهبود سلامت قلب و عروق از دیگر مزایای مصرف این ویال به عنوان بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی است. به جز ال کارنیتین، ویتامین سی نیز در ترکیبات این مکمل وجود دارد. بزرگسالان روزانه ۱ عدد از این ویال را می‌توانند مورد استفاده قرار دهند.

 ویال ال کارنیتین یوروویتال

 

پودر ال کارنیتین اولترا پاور پگاه

بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی در قالب پودر، پودر ال کارنیتین اولترا پاور پگاه است. مصرف این پودر به متابولیسم چربی‌ها کمک کرده و در کاهش وزن موثر است. روزانه ۳ پیمانه از این پودر نیم ساعت قبل از غذا باید میل شود. افزایش اکسیژن رسانی به بدن و بهبود سیستم ایمنی از دیگر مزایای این پودر است. ورزشکاران زمانی که از این پودر در کنار تمرینات خود استفاده می‌کنند، افزایش استقامت بدن خود را تجربه خواهند کرد.

 ال کارنیتین پگاه

 

ویال خوراکی ال کارنیتین ۳۰۰۰ میلی گرم نورم لایف

ویال خوراکی ال کارنیتین ۳۰۰۰ میلی گرم نورم لایف سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. جلوگیری از کوفتگی‌ها و آسیب‌های ورزشی و کمک به حفظ سلامت قلب و عروق از دیگر مزایای این ویال به عنوان بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی است. این مکمل با طعم پرتقال عرضه شده و بدون قند است. ورزشکاران برای افزایش بازدهی بدنی و عضلانی بهتر است ۲ تا ۴ ساعت قبل از فعالیت ورزشی این ویال خوراکی را مصرف نمایند.

 ال کارنیتین نورم لایف

قرص ال کارنیتین ۲۰۰۰ میلی گرم فارماتک

بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی در قالب قرص، قرص ال کارنیتین ۲۰۰۰ میلی گرم فارماتک می‌تواند باشد. مصرف این قرص سوخت و ساز چربی‌ها را در بدن افزایش داده و سطح انرژی را در هنگام ورزش بهبود می‌بخشد. روزانه ۲ عدد از این قرص را همراه با غذا باید مورد استفاده قرار دهید. افزایش سرعت روند کاهش وزن، بازیابی ذخایر گلیکوژن ماهیچه‌ها، کاهش توده چربی بدن و تقویت تمرکز از مزایای مصرف این مکمل به حساب می‌آید.

 ال کارنیتین فارما تک

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین ال کارنیتین برای چربی سوزی بپردازیم و سپس به مزایا، عوارض و قدرت چرب آن پرداختیم، در چند سال گذشته سخنان زیادی در رابطه با کاهش وزن و لاغری با ال کارنیتین در میان افراد وجود آمده است با این حال می‌توان نتیجه گرفت که مصرف ال کارنیتین در کنار رژیم غذایی و تمرینات ورزشی به افزایش متابولیسم و چربی سوزی کمک می‌کند.

بهتر است قبل از مصرف مکمل ال کارنیتین با پزشک و یا مربی خود در رابطه با خرید ال کارنیتین مشورت نمایید تا شاهد بیشترین تاثیرگذاری ال کارنیتین در کاهش وزن باشید، لازم به ذکر است که قیمت ال کارنیتین بسته به برند و اشکال آن متفاوت بوده به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت؛ متشکریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x