مصرف پیاز برای کاهش قند خون و جلوگیری از سرطان

پیاز سبزیجاتی با خاصیت ضد التهابی است که می‌تواند قند خون را تنظیم کرده و از پوکی استخوان جلوگیری کند.
مصرف پیاز

پیاز یکی از سبزیجاتی است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارد و شما می‌توانید به آسانی با مصرف کمی پیاز از مزایای سلامتی زیادی برخوردار شوید.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، پیاز خام منبع غنی از فیبر، پروتئین، کربوهیدرات، قند و چربی است و با تولید ترکیبات گیاهی به نام «آنتوسیانین»، «کورستین» و «تیوسولفینت» به کاهش فشار خون، بهبود سلامت قلب، مبارزه با سرطان و جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون کمک می‌کند.

در اینجا با برخی دیگر از خواص پیاز آشنا خواهید شد.

جلوگیری از سرطان

برخی مطالعات نشان داده که مصرف بیش از حد پیاز علاوه بر کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌هایی از جمله سرطان‌های معده، سینه، روده و پروستات، از رشد غیرعادی سلول‌های سرطانی در بدن نیز جلوگیری می‌کند.

بهبود سلامت استخوان

پیازها تراکم استخوان را به ویژه در زنان یائسه افزایش می‌دهند. همچنین پیاز به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز کمک می‌کند.

تنظیم قند خون

مصرف 3.5 انس پیاز خام به طور روزانه، سطح قند خون را در افرادی با دیابت نوع دوم کاهش می‌دهد. همچنین پیاز بر افراد مبتلا به دیابت نوع یک نیز موثر است.

اثرات نامطلوب پیاز

علی‌رغم اثرات مثبت پیاز در بدن، برخی افراد باید از اضافه کردن این ماده غذایی به رژیم خود اجتناب کنند زیرا ممکن است سبب بروز آلرژی شود.

از آنجایی که پیاز حاوی ترکیب « FODMAPs» است، بسیاری افراد نمی‌توانند آن را تحمل کنند و به محض قرار گرفتن در معرض آن با علائم ناخوشایند گوارشی از جمله نفخ، گرفتگی و اسهال مواجه می‌شوند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x