یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۷ روش ساده برای برجسته شدن رگ دست

رگ دست یا رگ ساعد زمانی که برجسته می‌شود، جذابیت خاصی دارد که بسیاری از افراد را علاقمند می‌کند به اینکه به دنبال برجسته کردن رگ دست باشند. برجسته شدن رگ دست زمانی اتفاق می‌افتد که پوست اطراف وریدها نازک‌تر می‌شود. برای اینکه جذابیت‌های بصری اندام خود را در چشم…

رگ دست یا رگ ساعد زمانی که برجسته می‌شود، جذابیت خاصی دارد که بسیاری از افراد را علاقمند می‌کند به اینکه به دنبال برجسته کردن رگ دست باشند. برجسته شدن رگ دست زمانی اتفاق می‌افتد که پوست اطراف وریدها نازک‌تر می‌شود. برای اینکه جذابیت‌های بصری اندام خود را در چشم دیگران دوچندان کنید، بهتر است با روش‌های برجسته شدن رگ دست آشنا شوید. بهترین روش‌ بیرون زدگی رگ های دست چیست؟ کدام تمرین برای برجسته شدن رگ دست مناسب است؟ در این مقاله به پاسخ همه این سوال‌ها خواهید رسید.

برجسته شدن رگ دست چه علتی دارد؟

برجسته شدن رگ دست یا برجسته شدن رگ ساعد همیشه نشانه تناسب اندام و اینکه فرد حتما ورزشکار است، نیست. گاهی رگ دست خود‌به‌خود ممکن است حالت برجسته پیدا کند یا اینکه سبک زندگی ناسالم عامل بروز آن باشد. برجسته شدن رگ دست مردانه یا زنانه به دلایل زیر می‌تواند رخ دهد:

  • بالا رفتن سطح فشار خون به دنبال تمرینات ورزشی: هنگام ورزش فشار خون افزایش می‌یابد و رگ‌ها گشاد می‌شوند. گشاد شدن رگ‌ها در برجسته شدن رگ دست مردانه و همچنین برجسته شدن رگ دست زنانه تاثیر دارد.
  • افزایش هورمون استرس در بدن: انجام تمرینات شدید ورزشی، بدن را تحت استرس قرار می‌دهند و سطوح بالاتری از هورمون کورتیزول (استرس) ترشح می‌شود. در نتیجه عروق خونی گشادتر خواهند شد و شاهد نمایان شدن رگ‌ های دست خواهید بود.
  • تاثیر ژنتیک: آقایان یا خانم‌هایی که به طور ژنتیکی پوست شفاف دارند، ممکن است رگ دستتشان بیش از دیگران نمایان باشد؛ به ویژه اگر ورزشکار باشند.
  • افزایش سن: در افراد مسن‌تر بیرون زدگی رگ های دست بیشتر نمایان می‌شود زیرا پوست با افزایش سن نازک‌تر شده و خاصیت ارتجاعی آن کاهش می‌یابد.

اما از طریق ورزش چگونه رگ دست زنانه یا رگ دست مردانه را برجسته‌تر نشان دهیم؟ بهترین ورزش برای رگ دست یا رگ ساعد کدام است؟

راهکارهای ساده برای برجسته شدن رگ دست

نمایان شدن رگ های دست و برجسته شدن رگ دست مردانه و زنانه با راهکارهای زیر امکان پذیر است. روش بیرون زدگی رگ های دست موارد زیر را شامل می‌شود:

  • افزایش توده عضلانی و حجیم کردن ماهیچه‌ها
  • کاهش درصد چربی‌های بدن
  • انجام تمرینات کاردیو (تمرینات هوازی)

در کنار تمرین برای برجسته شدن رگ دست از بعضی مکمل های بدنسازی نیز می‌توان بهره گرفت؛ مثل مکمل پروتئین وی یا مکمل پمپ. در پاسخ به این سوال که چگونه رگ دست را برجسته کنیم، ۷ روش بیرون زدن رگ های دست یا رگ ساعد را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

۷ روش ساده برای برجسته شدن رگ دست

عضله‌ سازی؛ مهم‌ترین روش رگ دار کردن دست

برای اینکه رگ دست مردانه یا رگ دست زنانه را برجسته‌تر نشان دهید یا بیرون زدگی رگ‌ های ساعد را تجربه کنید، وزنه برداری با شدت بالا توصیه می‌شود. وزنه‌برداری با شدت بالا سبب عضله سازی و رشد توده عضلانی در بدن می‌شود. در این صورت رگ‌ها به سمت سطح پوست حرکت کرده و شاهد برجسته شدن رگ دست خواهید بود.

به منظور به اوج رساندن عضله‌سازی در بدن، تمرینات خود را در ست‌های بالا و به دفعات زیاد انجام داده و مابین ست‌ها زمانی را هم برای استراحت قرار دهید. چه هدفتان این است که رگ دست مردانه را برجسته کنید و چه رگ دست زنانه، در هر صورت باید روی تمریناتی تمرکز نمایید که بیشتر عضلات دوسر بازو، سه سر و ساعد را تقویت می‌کنند. ورزش برای رگ دست باید عضلات ناحیه بازو، مچ و ساعد را به شدت درگیر کند.

جهت سرعت بخشیدن به روند عضله سازی در بدن و برجسته شدن رگ دست ، بدون شک پروتئین وی، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. پروتئین وی یکی از مکمل‌های پروتئینی بوده که هضم و جذب سریعی در بدن دارد. از این رو نتایج استفاده از این مکمل را خیلی زود می‌توان مشاهده کرد. برای برجسته کردن رگ دست یا نمایان شدن رگ های دست خرید پروتئین وی توسط متخصصان حتما پیشنهاد می‌شود.

کاهش سطح چربی در بدن برای بیرون زدگی رگ های ساعد

برای جذاب‌تر شدن رگ دست زنانه و بیشتر نمایان شدن رگ دست مردانه باید چربی کمتری زیر پوست خود داشته باشید تا ماهیچه‌های شما بیشتر نمایان شوند و رگ دست هم برجسته‌تر به چشم بیاید. به این منظور لازم است تمرین برای برجسته شدن رگ دست را افزایش دهید؛ یعنی تمرینات کاردیو را افزایش و کالری دریافتی خود را کاهش دهید. هنگامی که درصد چربی در بدن کاهش می‌یابد، در نتیجه چربی زیر پوست دست کمتر شده و شاهد نمایان شدن رگ دست مردانه یا زنانه خواهید بود. بدون کاهش چربی کل بدن، امکان رگ دار شدن دست و بیرون زدگی رگ های ساعد وجود ندارد.

چگونه رگ دست را برجسته کنیم؟ با تمرینات هوازی

تمرینات هوازی یا کاردیو برای کاهش وزن عالی هستند و اگر در کنار تمرین برای برجسته شدن رگ دست مورد استفاده قرار گیرند، قدرت بدن را افزایش می‌دهند. تمرینات هوازی گردش خون را در بدن افزایش می‌دهند و به این طریق به برجسته شدن رگ دست مردانه و زنانه کمک می‌شود.  با هدف برجسته کردن رگ دست و نمایان شدن رگ‌ های دست سعی کنید در طول روز فعال بمانید. در هر ۱ ساعت حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه از زمان شما باید در حالی سپری شود که از نظر فیزیکی فعال هستید و کالری می‌سوزانید. از نشستن مداوم و بی‌تحرک بودن بپرهیزید.

محدود کردن جریان خون در حین تمرین؛ راز بیرون زدگی رگ های ساعد

به تمرین با محدودیت جریان خون BFRT می‌گوییم. در حین وزنه‌برداری برای انجام BFRT از کاف‌ها یا نوارهای محدود کننده جریان خون استفاده کنید تا فشار بیشتری به شریان‌ها وارد شده و از خروج خون از اندام‌ها و بازگشت به قلب پیشگیری شود. انجام BFRT سبب گشاد شدن عروق خونی شده و قدرت جسمانی را افزایش می‌دهد. لازم است تا حتما تمرین با محدودیت فشار خون به شکل صحیح و زیر نظر یک مربی باتجربه صورت گیرد چراکه انجام نادرست این تمرین ممکن است آسیب به اعصاب یا عروق را به دنبال داشته باشد.

تمرینات بی اف آر تی در برخی از افراد محدودیت ندارد و نباید صورت گیرد. مثل افراد تازه‌کار، مسن، مبتلا به فشار خون یا مبتلا به بیماری‌های قلبی.

برجسته شدن رگ دست با مصرف آب

به منظور رگ‌ دار کردن دست یا برجسته کردن رگ دست زنانه و مردانه باید حتما بدن خود را هیدارته نگه دارید و هر روز به مقدار کافی آب و مایعات مفید بنوشید. هیدراتاسیون مناسب روی عروق تاثیر مثبت بر جای گذاشته و باعث برجسته کردن رگ دست می‌شود. به جز آب از نوشیدنی‌های دیگر مثل آبمیوه‌های طبیعی یا دمنوش‌های گیاهی نیز می‌توانید بهره بگیرید.

چگونه رگ دست را برجسته کنیم؟ با تغذیه اصولی و مناسب

به این منظور که رگ دست را برجسته کنیم رژیم غذایی سالم نباید فراموش شود. برجسته شدن رگ دست زنانه و مردانه و بیرون زدگی رگ های ساعد با تمرین و تغذیه اصولی امکان پذیر است. برای نمایان شدن رگ های دست در رژیم غذایی خود باید کالری دریافتی را کاهش داده و مصرف غذاهای عضله‌ساز را افزایش دهید. غذاهای عضله‌سازی که برای برجسته کردن رگ دست مردانه و زنانه می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم شامل این موارد است: انواع گوشت مثل گوشت گاو، گوسفند، مرغ و ماهی، انواع حبوبات و لبنیات مختلف.

معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای برجسته شدن رگ دست

در کنار ورزش برای رگ دست مردانه یا زنانه بهتر است از مکمل‌‎های ورزشی نیز کمک بگیرید. یکی از بهترین مکمل‌هایی که در قسمت‌های پیشین این مقاله به شما معرفی کردیم، پروتئین وی بود. به جز این مکمل می‌توانید از مکمل دیگری به نام مکمل پمپ هم کمک بگیرید. این مکمل موجب افزایش خونرسانی به بدن شده، رگ‌های خونی را گشادتر می‌کند.

۷ روش ساده برای برجسته شدن رگ دست

دقت کنید که مکمل پمپ زمانی می‌تواند برای برجسته کردن رگ دست موثر واقع شود که چربی‌های بدن کاهش و عضله‌سازی افزایش یافته باشد. دست وساعد از جمله اعضای بدن هستند که به دلیل چربی اندک و پوست نازک، رگ برجسته و برآمده خود را در آن بیشتر نشان می‌دهد. البته در برخی منابع آمده است که رگ دار شدن دست با مصرف مکمل پمپ موقتی است و این مکمل نباید به عنوان مکملی برای برجسته کردن رگ معرفی شود! پس نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد. در این زمینه با مربی خود مشورت کنید.

برجسته شدن رگ دست از نظر متخصصان خطر دارد؟

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، برجسته شدن رگ دست و نمایان شدن رگ های دست همیشه نشانه تناسب اندام و ورزشکار حرفه ای بودن نیست. گاهی فشار خون بالا و استرس می‌تواند عامل برجسته شدن رگ‌ها باشد. اگر مشکل خاصی از لحاظ سلامتی دارید یا در بدنسازی تازه کار هستید و مایلید برای برجسته کردن رگ دست اقدام کنید، در هر صورت خودسرانه تمرینات خاص انجام ندهید و حتما با یک مربی باتجربه ورزشی در این زمینه مشورت نمایید.

مثبت سبز؛ ارائه دهنده بهترین راهکار برای برجسته شدن رگ دست

در این مقاله از سایت اقیانوس  ۷ روش ساده برای برجسته شدن رگ دست را به شما معرفی کردیم. برای برجسته کردن رگ دست زنانه یا رگ دست مردانه از این راهکارها می‌توانید استفاده کنید تا بیرون زدگی رگ های ساعد برای شما جذاب‌تر شود. حتما از مکمل‌های بدنسازی مثل پروتئین وی که در این مقاله به شما پیشنهاد دادیم استفاده کنید. 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x