۲۰ تا از بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳

۲۰ تا از بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که غوغا به‌پا کردند

معرفی کارتون‌های جدید ۲۰۲۳
                                                        معرفی کارتون‌های جدید ۲۰۲۳

آیا به دنبال ۲۰ انیمیشن جدید ۲۰۲۳ برای تماشا هستید؟ شما به جای درستی آمده‌اید؛ ما بهترین انتخاب‌ها را برای تماشا فهرست کرده‌ایم. در این مقاله، بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ دوبله فارسی را که بینندگان دوست دارند بیشتر درباره‌شان بدانند، بررسی کردیم.

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ را از دست ندهید

سال ۲۰۲۳، سالی خاص برای فیلم‌های مورد انتظار و انیمیشن‌های جذاب مانند مرد عنکبوتی: و برادران سوپر ماریو است. امسال از بازسازی‌های فرنچایز و سری‌ها گرفته تا انیمیشنی منحصربه‌فرد، سال پرباری را برای طرفداران این مدیوم به ارمغان آورده است. فیلم‌های انیمیشن جدید سال‌به‌سال متمایزتر شده و ما دائماً شاهد هستیم که نه تنها صنعت فیلم‌های کارتونی کند نمی‌شود، بلکه پرش صعودی را نیز تجربه کرده است. فهرست ۱۰۰ انیمیشن برتر جهان، مملو از فیلم‌های مورد انتظار از کمپانی‌های قدرتمند مانند Disney، Pixar، DreamWorks، Netflix و غیره است. همان‌طور که در سال‌های گذشته ما با اکران انیمیشن‌های عالی سورپرایز شدیم، امسال نیز با جذاب‌ترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ غافلگیر خواهیم شد. اوقات فراغت و روزهای تعطیل، بهترین زمانی است که این لیست از برترین انیمیشن‌های جدید ۲۰۲۳ را دنبال کنید. در ادامه لیست بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ ارائه شده است.

۱. انیمیشن برادران سوپر ماریو

برادران سوپر ماریو ۲۰۲۳ دوبله فارسی
                                                              برادران سوپر ماریو ۲۰۲۳ دوبله فارسی

انیمیشن برادران سوپر ماریو بی‌شک یکی از بهترین‌ها است. در لیست بهترین انیمیشن‌‌های ۲۰۲۳ دوبله فارسی، همیشه اسم انیمیشن The Super Mario Bros. Movie در لیست قرار داشته و چشمک می‌زند. این انیمه مربوط به یک لوله‌کش به نام ماریو بوده که هدف او نجات یک شاهدخت اسیر شده در هزارتو است. در واقع، این انیمیشن اقتباسی از «بازی‌های ویدئویی ماریو» است. انیمیشن برادران سوپر ماریو به‌عنوان برترین انیمیشن جدید ۲۰۲۳ شناخته می‌شود، زیرا «سوپر ماریو» اولین فیلم سال ۲۰۲۳ است که به مرز یک میلیارد دلار رسید و دهمین انیمیشن تاریخ است که به این موفقیت دست‌یافته است.

  • تاریخ اکران: ۷ آوریل ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: محصولی ماجراجویی، کمدی، خانوادگی، فانتزی، عاشقانه و علمی تخیلی محسوب می‌شود که کشور سازنده آن ژاپن است.
  • خلاصه‌ داستان: یک لوله‌کش در شهر بروکلین به نام ماریو با شاهزاده خانمی به نام هلو (Princess Peach) و قارچی انسان‌نما به نام وزغ (Toad) از طریق پادشاه قلمرو قارچ‌ها سفر می‌کنند؛ تا برادر ماری یعنی لوئیجی (Luigi) را پیدا کنند و جهان را از شر یک کوپا (Koopas) آتشین بی‌رحم به نام بوسر (Bowser)، نجات دهند.

انیمیشن سوپر ماریو پرفروش‌ترین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدئویی، بزرگ‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ در باکس آفیس جهانی و دومین فیلم بزرگ تاریخ یونیورسال در باکس آفیس داخلی، پس از دنیای ژوراسیک (۶۵۳ میلیون دلار) است. سوپر ماریو توانست به‌راحتی از مرزهای بین‌المللی عبور کند و به یک حس جهانی تبدیل شود. بازی‌های جدید سوپر ماریو همچنان منتشر می‌شود که هم برای طرفداران قدیمی جذاب هستند و هم گیمرهای جدید از آنها استقبال می‌کنند؛ بنابراین وجود این حجم هوادار عظیم و متنوع از سراسر دنیا به این معنی است که فیلم برادران سوپر ماریو به یک موفقیت بزرگ تبدیل می‌شود. با این حال، امسال اسکار بهترین انیمیشن به پینوکیوی گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro’s Pinocchio) تعلق گرفت.

۲. انیمیشن موریس شگفت‌انگیز

موریس شگفت‌انگیز ۲۰۲۳ دوبله فارسی
موریس شگفت‌انگیز ۲۰۲۳ دوبله فارسی

در معرفی کارتون‌های جدید ۲۰۲۳، حتماً باید اسمی از انیمیشن موریس شگفت‌انگیز (The Amazing Maurice) باشد. موریس را احتمالاً همه می‌شناسید؛ گربه سخنگو که به همراه موش‌های زیرک و یک پسر فلوت‌زن به دنبال کلاهبرداری از مردم هستند. داستان این انیمه با ورود آن‌ها به یک شهر جدید آغاز می‌شود، که ماجراهای بسیار هیجان‌انگیزی را رقم می‌زنند. کم‌لطفی است اگر در لیست ماندگارترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳، اسمی از انیمیشن موریس شگفت‌انگیز نباشد؛ زیرا موریس شگفت‌انگیز یک داستان انیمیشنی سرگرم‌کننده براساس کتابی از Terry Pratchett است. تری روسیو (Terry Rossio) این انیمیشن را از کتاب تری پرچت، «موریس شگفت‌انگیز و جوندگان تحصیل‌کرده‌اش» (The Amazing Maurice and His Educated Rodents)، اقتباس کرده است. توبی گنکل (Toby Genkel) و فلوریان وسترمن (Florian Westermann) کارگردانی این داستان کودکانه را بر عهده دارند، که در سراسر جهان بسیار سروصدا کرده است. اگر شما هم لیست کامل بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ را دیده باشید، احتمالاً به موریس امتیاز بالایی خواهید داد.

  • تاریخ اکران: ۳ فوریه ۲۰۲۳
  • ژانر انیمه: ماجراجویی، کمدی، فانتزی و اندکی ترس را به‌عنوان چاشنی همراه خود دارد. این انیمیشن محصول کشور آلمان است.
  • خلاصه‌ داستان: گربه داستان (با صداپیشگی هیو لوری، Hugh Laurie) برای به‌دست‌آوردن پول بیشتر، موش‌ها را با یک داستان تخیلی فریب داده است؛ تا پول بیشتری کسب کنند. موش‌های معمولی نیستند، صحبت می‌کنند، لباس می‌پوشند و رؤیای بهشت جزیره‌ای را در سر می‌پرورانند که در آنجا موش‌ها و انسان‌ها در صلح با هم زندگی می‌کنند. زمانی که موریس به همراه باندش به یک شهر می‌رسند، با دختری شیفته کتاب به نام مالیشیا (Malicia با صدای محبوب امیلیا کلارک، Emilia Clarke) آشنا شده و به دنبال حل معمای شهر می‌روند. پادشاه مخوف موش صحرایی به نام Boss Man (با صدای دیوید تیولیس، David Thewlis) شهر را به خانه خود تبدیل کرده است؛ و این به باند موریس بستگی دارد که چگونه جلوی او را بگیرند.

۳. انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

دانلود انیمیشن مرد عنکبوتی جدید
دانلود انیمیشن مرد عنکبوتی جدید

زمانی که قرار است ماندگارترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ را مرور کنیم، همیشه و در همه حال، نام انیمیشن مرد عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse) حضور دارد. مرد عنکبوتی را همه می‌شناسند! لایواکشن‌های مرد عنکبوتی تا انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی بسیار موفق و پرفروش بوده است. این انیمه جذاب قرار است ادامه قسمت اول را روایت کند. در دنیای عنکبوتی، شاهد حضور عنکبوت‌های جورواجور از جمله گوئن استیسی (Gwen Stacy)، اسپایدرمنِ خوکی (Spider-Ham)، پِنی پارکر (Peni Parker) و اسپایدرمنِ نوآر (Spider-Man Noir) هستیم. این انیمه از لحاظ بصری خلاقانه و خیره‌کننده است. داستان فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌ای در جریان انیمه وجود دارد؛ به همین دلیل است که جزء بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. اگر مرد عنکبوتی را نمی‌شناسید، ما او را به شما معرفی می‌کنیم! مرد عنکبوتی مربوط به داستان پسر نوجوانی به نام مایز است که عنکبوت رادیواکتیوی نیشش می‌زند و او دارای قدرت‌های ماورایی می‌شود.

  • تاریخ اکران: ۲ ژوئن ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: اکشن، کمدی، ماجراجویی، درام، فانتزی، ابرقهرمان بوده و محصول کشور آمریکا است.
  • خلاصه داستان: مایلز مورالز (Miles Morales) به دلیل به‌خطرافتادن جایگاهش به درون مولتی‌ورس (multiverse) می‌گریزد. سپس با انسان‌های عنکبوتی با قدرت‌های بی‌نظیر، متحده شده تا با نیروهای اهریمنی – که تابه‌حال قدرتی خطرناک‌تر از آنها را ندیده‌اند – مبارزه کنند. با کمال تعجب، تریلرها نشان می‌دهند که این‌بار شروران، خودِ مردان عنکبوتی هستند. صحنه تکان‌دهنده‌ای وجود دارد که در آن مایلز با ارتش واقعی گونه‌های مرد عنکبوتی مبارزه می‌کند، به همین دلیل داستان شوکه‌کننده‌ای به وجود خواهد آمد.

انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse بیش از هر فیلم دیگری تا به امروز دارای Spider-Men است.

۴. انیمیشن عنصری (المنتال)

المنتال جذاب‌ترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳
المنتال جذاب‌ترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳

انیمیشن المنتال یا عنصری یک انتخاب عالی برای آنهایی است که به دنبال دانلود انیمیشن جدید ۲۰۲۳ هستند. در شهری که ساکنان آتش، آب، خاک و هوا در کنار هم در حال گذران زندگی هستند، ناگهان دو عنصر متضاد یعنی آب و آتش همدیگر را ملاقات و عشقی بین آن‌ها جرقه می‌زند. زمانی که جدیدترین کارتون‌های سال ۲۰۲۳ را مرور می‌کنیم، اسم عجیب انیمیشن عنصری (Elemental) ما را وادار به دیدن این انیمه می‌کند. این انیمیشن دارای سبک هنری منحصربه‌فردی است و با طراحی بی‌نظیر شخصیت‌ها و دنیای رنگارنگ و شلوغ، یک داستان جالب را رقم می‌زد. به همین دلیل است که انیمیشن عنصری یکی از بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ به شمار می‌رود.

  • تاریخ اکران: ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن عنصری: ماجراجویی، کمدی، خانوادگی، درام، فانتزی، علمی تخیلی بوده و کشور سازنده آن آمریکا است.
  • خلاصه داستان: دوستی آب و آتش در شهر المنتال رخ می‌دهد؛ یعنی جایی که چهار عنصر آب، خاک، هوا و آتش زندگی می‌کنند. امبر که زنی سرسخت، زودباور و از جنس آتش است با مردی دلسوز و سرگرم‌کننده با نام وید که از دنیای آب است، آشنا می‌شود. اگرچه Elemental بر روی عاشقانه‌های Ember و Wade تمرکز دارد، اما مخاطبان را به شهر شلوغی دعوت می‌کند که در آن عناصر زمین، هوا و آب در کنار هم وجود دارند. در همین حال، امبر و خانواده آتشی‌اش عمداً در بیرون می‌مانند و با این ترس زندگی می‌کنند؛ زیرا ممکن است به دیگران صدمه بزنند. اما امبر می‌خواهد از منطقه آسایش خود خارج شود و تمام امکانات شهر را تجربه کند؛ بنابراین، هنگامی که او و وید ملاقات می‌کنند، نه تنها شباهت‌های خود را کشف می‌کنند، بلکه سفری را آغاز می‌کنند که برای هر دوی آنها جدید و هیجان‌انگیز است.

۵. انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته

لاک‌پشت‌های نینجا ۲۰۲۳
لاک‌پشت‌های نینجا ۲۰۲۳

فهرست انیمیشن‌های ۲۰۲۳ را دیده‌اید؟ احتمالاً نام انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem) را نیز در لیست بهترین‌ انیمیشن‌های ۲۰۲۳ مشاهده کرده‌اید. لاک‌پشت‌های نینجا که محبوبیت زیادی دارند، این بار در سال ۲۰۲۳ بازگشته‌اند. این انیمیشن بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور کمیک تولید شده است. عجیب نیست اگر باور کنیم که لاک‌پشت‌های نینجا چقدر در سراسر جهان نمادین شده‌اند؛ به طور حتم شما هم با لاک‌پشت‌های نینجا آشنا هستید. اگر نه که نگران نباشید ما به شما معرفی می‌کنیم؛ لاک‌پشت‌های نینجا همان لاک‌پشت‌های ابرقهرمانی هستند که در حال جنگیدن با هیولاهایی قدرتمند بوده و نجات‌بخش انسان‌ها هستند. از زمانی که سریال اصلی انیمیشن در سال ۱۹۸۷ به نمایش درآمد، برای هر شخصیت TMNT، دریای بی‌پایانی از اسباب‌بازی‌ها وجود داشت و علت محبوبیت بیش از حد آن نیز ممکن است همین موضوع باشد.

  • تاریخ اکران: ۴ آگوست ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: ماجراجویی، اکشن، علمی تخیلی، کمدی، خانوادگی، هیجان‌انگیز و فانتزی به کارگردانی Jeff Rowe و Kyler Spears بوده و محصول کشور آمریکا است.
  • خلاصه داستان: برادران لاک‌پشت پس از سال‌ها دوری از دنیای انسانی! تصمیم گرفتند تا قلب نیویورکی‌ها را به دست آورند و به‌عنوان یک نوجوان عادی پذیرفته شوند و به مدرسه بروند. دوست جدید مدرسه آنها، آوریل اونیل، به آنها کمک می‌کند تا با یک مأموریت جنایی مرموز روبرو شوند؛ اما به‌زودی زمانی که با ارتشی از جهش‌یافته‌ها روبه‌رو می‌شوند، نقطه عطف داستان آغاز می‌شود.

۶. انیمیشن گشت پنجه‌ای (پاو پاترول)

دانلود انیمیشن پاو پاترول ۲۰۲۳
دانلود انیمیشن پاو پاترول ۲۰۲۳

انیمیشن گشت پنجه‌ای یا سگ‌های نگهبان (PAW Patrol: The Mighty Movie) همان انیمیشن جدید ۲۰۲۳ است که منتظرش بودیم. داستان مربوط به گروهی از سگ‌های نگهبان است که در مأموریت‌های مختلف به مردم شهر کمک کرده و شهر را نجات می‌دهند. گشت پنجه‌ای را نمی‌شناسید؟ گشت پنجه‌ای استعاره از شش سگ بامزه به رهبری پسری ۱۰ ساله به نام رایدر است که هر کدام از گشت پنجه‌ای‌ها مهارت‌های بی‌نظیر خاصی دارند. این مهارت‌ها براساس خدمات اضطراری موجود در جامعه طراحی شده است. ماجراجویی جدید دنباله‌ای بر فیلم پرفروش PAW Patrol: The Movie در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. انیمیشن گشت پنجه‌ای PAW Patrol بیش از یک دهه است که وجود دارد و از زمانی که قهرمانان چهارپا شروع به نجات جهان کردند، محبوبیت بیشتری نیز پیدا کردند. بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ را که ببینید، متوجه می‌شوید که این انیمیشن یکی از بهترین‌ها است.

  • تاریخ اکران: ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: کودکانه، خانوادگی، کمدی، ماجراجویی و انیمیشن بوده و ساخت کشور کانادا است.

خلاصه داستان: داستان این سگ‌ها از زمانی جذاب می‌شود که شاهد برخورد یک شهاب‌سنگ جادویی با زمین بوده و ازآن‌پس این سگ‌ها دارای قدرت‌های خارق‌العاده‌ای شده و به توله‌سگ‌های قدرتمند تبدیل می‌شوند. Skye، کوچک‌ترین عضو تیم که در آرزوی داشتن قدرت‌های عجیب بود، اکنون شرایط برایش مهیا می‌شود. بااین‌حال، زمانی که هامدینگر و یک دانشمند دیوانه، قدرت‌های آنها را می‌دزدند و خود را به ابرشرور تبدیل می‌کنند، اوضاع بدتر می‌شود. با توجه به سرنوشت شهر، توله‌سگ‌های قوی باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، جلوی ابرشرورها را بگیرند و Skye باید یاد بگیرد که حتی کوچک‌ترین توله‌سگ نیز می‌تواند بزرگ‌ترین تفاوت را ایجاد کند.

۷. انیمیشن ترول ۳

انیمیشن ترول ۳ برای کودکان
انیمیشن ترول ۳ برای کودکان

انیمیشن ترول ۳ (۳ Trolls) به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین کارتون‌های سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. این انیمیشن، موزیکال و کمدی بوده و دنباله‌رو قسمت قبلی Trolls در سال ۲۰۱۶ و Trolls World Tour در سال ۲۰۲۰ است. بار دیگر شاهد داستان‌های هیجان‌انگیز ملکه پاپی و برانچ خواهیم بود. پاپی و برانچ بعد از سال‌ها دوستی، بالاخره با همدیگر زوج شده‌اند؛ اما ناگهان ملکه پرجنب‌وجوش یعنی پاپی متوجه رازهایی از زندگی گذشته برانچ می‌شود. رازها که برملا می‌شود، ناگهان شخصیت تازه‌ای از برانچ ظهور پیدا می‌کند. این انیمیشن به طور خاص برای افرادی که به درخشش، جادو و موسیقی علاقه دارند، بسیار جذاب است. این فیلم احتمالاً به‌اندازه دو فیلم اول رنگارنگ، هیجان‌انگیز و دیوانه‌وار خواهد بود. شما اکنون با یکی از بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ آشنا شدید.

  • تاریخ اکران: ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: خانوادگی، کمدی، ماجراجویی، موسیقی و فانتزی بوده که محصول کشور آمریکا است.
  • خلاصه داستان: پاپی متوجه می‌شود که برانچ و چهار برادرش زمانی عضوی از گروه پسرهای موردعلاقه او بودند. وقتی یکی از برادرهایش به نام، فلوید، توسط یک جفت شرور بدجنس ربوده می‌شود، برانچ و پاپی سفری دلخراش و احساسی را آغاز می‌کنند تا برادران دیگر را دوباره متحد کنند و فلوید را از سرنوشت شومی که در انتظار اوست نجات دهند. بارب، شرور اصلی انیمیشن DreamWorks Trolls: World Tour است که رهبر شورشی هارد راک و ملکه ترول‌های هارد راک است.

این سری انیمیشن‌ها بر اساس عروسک‌های ترول ساخته شده‌اند؛ که یکی از محبوب‌ترین ترندها در بازار اسباب‌بازی ایالات متحده در دهه ۱۹۶۰ بودند. این انیمیشن می‌تواند برای فرزندان دختر شما یک انیمیشن دخترانه بی‌نظیر باشد.

۸. انیمیشن آرزو

دانلود انیمیشن آرزو ۲۰۲۳
دانلود انیمیشن آرزو ۲۰۲۳

انیمیشن آرزو (Wish) از بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ دوبله فارسی بوده که فضای احساسی منحصربه‌فردی را درون انیمه ایجاد کرده است. داستان انیمیشن آرزو در سرزمین آرزوها اتفاق می‌افتد؛ یعنی جایی که آرزوها برآورده می‌شوند. استودیو انیمیشن والت‌دیزنی از سبک آبرنگ و انیمیشن سه‌بعدی در Wish استفاده کرده است تا جادوی پادشاهی Rosas را نشان دهد. انیمیشن آرزو، یکی از بهترین انیمه‌های ۲۰۲۳ است که باید آن را دید.

  • تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، کودکانه و خانوادگی محصول کشور آمریکا است.
  • خلاصه داستان: داستان حول محور لحظه‌ای است که یک انسان با جادوی ستارگان ارتباط برقرار می‌کند. این قهرمان که Asha نام دارد، ۱۷ ساله است و آرزویی بسیار قدرتمند می‌کند که توسط یک نیروی کیهانی پاسخ داده می‌شود. آرزوی او مربوط به داشتن یک انرژی بی‌حدوحصر از یک ستاره است. آشا و ستاره با هم با یک دشمن سرسخت – فرمانروای روزاس، پادشاه مگنیفیکو – روبرو می‌شوند تا جامعه خود را نجات دهند و ثابت کنند که وقتی اراده یک انسان شجاع با جادوی ستارگان مرتبط شود، اتفاقات شگفت‌انگیزی ممکن است رخ دهد.

تأثیر جهانی دیزنی در طول ۱۰۰ سال، غیرقابل‌انکار بوده است؛ به‌طوری‌که همه ما می‌توانیم حداقل یک فیلم دیزنی را نقل کنیم. انیمیشن آرزو نیز یکی از فیلم‌های این کمپانی موفق است. شخصیت اصلی که یک نوجوان ۱۷ ساله است، نشان‌دهنده تأثیرگذاری دیزنی بر زندگی کودکان برای یک قرن است. آشا در دیزنی، آرزوی ستاره‌ای در این فیلم را دارد، شاید همان ستاره‌ای که بسیاری از شخصیت‌های مشهور دیزنی مانند پینوکیو و یا پیتر پن آرزویش را داشته‌اند

۹. انیمیشن مهاجرت

انیمیشن میگریشن ۲۰۲۳ دوبله فارسی
انیمیشن میگریشن ۲۰۲۳ دوبله فارسی

در لیست بهترین انیمه‌های ۲۰۲۳، اسم انیمیشن مهاجرت یا کوچ نیز به چشم می‌خورد. انیمیشن مهاجرت (Migration)، داستانی دلچسب از خانواده، ماجراجویی و اهمیت خروج از منطقه امن دارد. این انیمیشن ماجرای یک خانواده اردک را دنبال می‌کند که سفری حماسی از نیوانگلند به باهاما را آغاز می‌کنند؛ سفری که نوید می‌دهد عجیب‌ترین تجربه آن‌ها باشد. انیمیشن مهاجرت بی‌شک در لیست بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ قرار دارد؛ زیرا داستانی بسیار خارق‌العاده را بازگو می‌کند.

  • تاریخ اکران: ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: ماجراجویی، کمدی، خانوادگی و کودکانه بوده و محصول کشور آمریکا است.
  • خلاصه داستان: یک فیلم کمدی از اردک‌ها است که پدر محافظه‌کار خود را قانع کرده تا در کوچ سالانه از یک مسیر متفاوت حرکت کنند؛ اما تغییر مسیر همانا و اتفاقات غیرمنتظره نیز همانا!

۱۰. انیمیشن فرار از کلاه

بهترین انیمیشن ۲۰۲۳ فرار از کلاه
بهترین انیمیشن ۲۰۲۳ فرار از کلاه

انیمیشن فرار از کلاه (Escape from Hat) جزو بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ است که اوقات خوبی را برای مخاطب رقم خواهد زد. این انیمیشن براساس کتاب کودکانه‌ای به همین نام است که توسط آدام کلاین (Adam Kline) نوشته شده است. داستان ازاین‌قرار است که آیا یک خرگوش با تلاش‌های بسیار سخت خود موفق می‌شود از کلاه شعبده‌باز فرار کرده و راهی به خانه پیدا کند یا خیر؟ ماندگارترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ را اگر بعداً برای فرزندان خود نام ببرید، اسم این انیمه را نیز خواهید گفت.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: ماجراجویی، انیمیشنی و کودکانه که محصول کشور آمریکا است.
  • خلاصه داستان: در افسانه‌ای که گربه‌های سیاه، بد هستند و خرگوش‌های جادویی، خوب هستند؛ وقتی یکی از این خرگوش‌ها به قلمروی مرموزی از خطر و سایه انداخته می‌شود، تعادل به خطر می‌افتد. در آنجا، قهرمان ناامید ما گروهی غیرمنتظره از متحدان را جمع می‌کند و تلاشی غیرممکن را برای فرار از درون کلاه شعبده‌باز انجام می‌دهد تا به دوست خود که بسیار دوستش دارد، باز گردد.

۱۱. انیمیشن شاه میمون

انیمیشن جدید مانکی کینگ
انیمیشن جدید مانکی کینگ

انیمیشن شاه میمون (The Monkey King)، یکی از جدیدترین کارتون‌های سال ۲۰۲۳ است که در دنیایی بسیار خاص و با بک‌گراندی بی‌نظیر، جریان یک داستان را دنبال می‌کند. انیمیشن شاه میمون داستان یک میمون مبارز با قدرت‌های جادویی را روایت می‌کند، که در حال مبارزه با ۱۰۰ شیطان، اژدهای عجیب‌وغریب و در آخر نفس طغیانگر خود است. طرح داستان بر اساس اپیزودی از سفر به غرب، یک اثر کلاسیک ادبی چینی قرن شانزدهمی است که در سلسله مینگ توسط وو چنگِن نوشته شده است. در داستان اصلی، میمون قدرتمند معروف به Sun Wukong از یک سنگ جادویی متولد شده و یک چوب را به‌عنوان سلاح اصلی خود، به کار می‌گیرد.

این شخصیت بر چندین کاراکتر محبوب در انیمیشن‌های مختلف غربی تأثیر گذاشته و حتی در آن ظاهر شده است. برای مثال، در سریال نتفلیکس Kung Fu Panda: The Paws of Destiny، او به‌عنوان حیله‌گر جاودانه، معرفی می‌شود و با پو ملاقات می‌کند. در لیست بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳، نام انیمیشن شاه میمون را همیشه و همه‌جا خواهید دید؛ زیرا که یکی از بهترین‌ها است.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: فانتزی، ماجراجویی، انیمیشنی بوده و کشورهای سازنده آن آمریکا، چین و هنگ کنگ هستند.
  • خلاصه داستان: پس از اینکه پادشاه اژدها، عصای او را می‌دزدد، پادشاه میمون برای بازگرداندن آن به مأموریتی می‌رود؛ اما بعداً متوجه می‌شود که بزرگ‌ترین دشمن، غرور خودش است.

۱۲. انیمیشن طلسم‌شده

انیمیشن جدید ۲۰۲۳ طلسم‌شده
انیمیشن جدید ۲۰۲۳ طلسم‌شده

انیمیشن طلسم‌شده (The Spellbound) یا افسون‌شده از بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ است که منتظرشان هستیم. داستان در دنیای جادویی لومبریا رخ می‌دهد؛ که داستان شاه‌دختی به نام الیان را دنبال می‌کند که باید طلسمی را باطل کند. این انیمیشن به‌عنوان یکی از بهترین انیمیشن جدید ۲۰۲۳، یک دنیای فانتزی زیبایی را خلق کرده که تماشای آن لذت دارد.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: کمدی، ماجراجویی، فانتزی که کشور سازنده آن آمریکا است.
  • خلاصه داستان: Spellbound داستان Elian را روایت می‌کند، نوجوانی که با استفاده از قدرت جادویی خود برای دفاع از خانواده‌اش زمانی که نیروهای متضاد نور و تاریکی تهدید به تقسیم قلمروش کرده‌اند، وارد صحنه می‌شود؛ اما قدرت‌های جادویی‌اش او را در معرض خطر قرار می‌دهند.

۱۳. انیمیشن نیکلاس کوچولو

انیمیشن نیکلاس کوچولو ۲۰۲۳ برای کودکان ۴ سال
انیمیشن نیکلاس کوچولو ۲۰۲۳ برای کودکان ۴ سال

انیمیشن نیکلاس کوچولو (Little Nicholas – Happy as Can Be) از مجموعه کتاب‌های محبوب کودکان الهام گرفته است که نویسندگی این آثار را رنه گوسینی (René Goscinny) برعهده داشته است. انیمیشن نیکلاس کوچولو، در لیست بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ به‌عنوان کارتونی جذاب و ماندگار معرفی شده است. نیکلاس، دوران کودکی پر از شادی و یادگیری را در میان رفاقت، مشاجره، دعوا، تنبیه، شوخی و بازی، تجربه می‌کند.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: انیمیشن، فانتزی و کمدی که محصول کشور فرانسه است.

خلاصه‌ داستان: ژان ژاک سامپه (Jean-Jacques Sempé) و رنه گوسینی روی یک کاغذ بزرگ سفید، پسری دوست‌داشتنی به نام نیکلاس کوچولو را زنده می‌کنند. نیکلاس، دوران کودکی شاد و پرباری را از بازی‌ها و دعواهای حیاط مدرسه گرفته تا شوخی و رفاقت در اردوگاه تابستانی سپری می‌کند. در همان حال که ماجراهای نیکلاس و دوستانش ادامه می‌یابد، ناگهان پسر به کارگاه سازندگانش راه پیدا می‌کند و آرامش آنها را زیر سؤال می‌برد.

۱۴. انیمیشن جنگل وحشی

درباره کارتون جنگل وحشی ۲۰۲۳
درباره کارتون جنگل وحشی ۲۰۲۳

انیمیشن جنگل وحشی (Wildwood) یکی از بهترین انیمه‌های ۲۰۲۳ است؛ که بی‌شک فضاهای داستان، شما را به عمق آن هدایت خواهد کرد. این داستان سیر ماجراهای پرو مک کیل درون جنگل‌های خارج از پورتلند را که به دنبال برادر کوچک‌تر خود است، دنبال می‌کند. این انیمیشن، پر از حیوانات ناطق عجیب، راهزنان سرکش و موجودات قدرتمند پلید است. Wildwood حکایتی از عشق، از دست دادن، فداکاری و اسرار و جادو است که می‌توانید تمامی این عناصر را به‌خوبی در این داستان، حس کنید. Wildwood بر اساس مجموعه کتاب‌های فانتزی کودکان به همین نام توسط نویسنده کالین ملوی (Colin Meloy) و تصویرگر کارسون الیس (Carson Ellis) ساخته شده است. با دیدن این انیمیشن پی‌می‌برید که چرا اسم آن، در لیست بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ ذکر شده است.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: ماجراجویی، انیمیشنی، فانتزی و استاپ‌موشن که محصول کشور آمریکا است.
  • خلاصه داستان: فراتر از محدوده شهر پورتلند، Wildwood قرار دارد. منطقه‌ای ممنوعه که شما نه تنها نباید به آنجا بروید، بلکه حتی نباید از وجود آن باخبر باشید. اما شوربختانه، پرو مک کیل در شرف ورود به این سرزمین مرموز است؛ زیرا برادر کوچک او مک، توسط کلاغ‌ها ربوده شده و در اعماق جنگل اسیر شده است. اکنون او به همراه همکلاسیش به نام کورتیس قصد دارند مک را از این جنگل عجیب‌وغریب نجات دهند. پرو فکر می‌کند برای ماجراجویی خیلی پیر شده است، اما ناگهان خودش را در مرکز یک افسانه پیدا می‌کند.

۱۵. انیمیشن زیر پیاده‌رو

انیمیشن زیر پیاده‌رو برای دانلود
انیمیشن زیر پیاده‌رو برای دانلود

آیا دانلود انیمیشن جدید ۲۰۲۳ را در برنامه تعطیلات خود دارید؟ انیمیشن زیر پیاده‌رو (Under the Boardwalk) را فراموش نکنید. این انیمیشن درگیری دو طایفه خرچنگ‌ها در ساحل جرسی را به نمایش می‌گذارد. معرفی کارتون‌های جدید ۲۰۲۳ را که بخوانید، می‌بینید که انیمیشن زیر پیاده‌رو در لیست بهترین انیمه‌ها قرار دارد.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: انیمیشن، کمدی و موزیکال بوده و محصول کشور آمریکا است.
  • خلاصه داستان: این انیمیشن موزیکال و کمدی داستان خرچنگ‌های گوشه‌نشین را روایت می‌کند که در زیر پیاده‌رویی در ساحل جرسی زندگی می‌کنند. این انیمه ماجرای دو خرچنگ عاشق از مناطق مختلف ساحل را دنبال می‌کند. وقتی آنها عاشق یکدیگر می‌شوند، تنش بین دوستان و خانواده‌شان بالا می‌گیرد. زمانی که طوفان این دو نفر را از خانه دور می‌کند، وارد یک ماجراجویی می‌شوند.

۱۶. انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت

فرار مرغی ۲۰۲۳ بهترین انیمیشن
فرار مرغی ۲۰۲۳ بهترین انیمیشن

انیمیشن فرار مرغی (Chicken Run: Dawn of the Nugget) از جذاب‌ترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ است که شما باید آن را ببینید. جینجر پس از فرار از مزرعه تویدی، جزیره‌ای آرام برای کل گله به‌عنوان پناهگاه پیدا کرده است. اما در سرزمین اصلی و دور از جزیره، تمام جوجه‌ها با تهدید جدیدی روبرو می‌شوند و جینجر و تیمش تصمیم می‌گیرند برای مبارزه وارد میدان شوند. انیمیشن فرار مرغی ۲۰۲۳ بعد از ۲۰ سال از پخش انیمیشن فرار مرغی ۱ ساخته شده است. تا حدودی تکان‌دهنده است که ساخت دنباله Chicken Run با توجه به محبوبیت این فیلم در سراسر جهان، این‌قدر طول کشید. این فیلم همچنان با فروش ۲۲۷.۸ میلیون‌دلاری در باکس آفیس، پرفروش‌ترین فیلم استاپ‌موشن تاریخ است.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: کمدی، ماجراجویی، فانتزی و استاپ‌موشن بوده که کشور سازنده آن بریتانیا و با حمایت آمریکا است.
  • خلاصه‌ داستان: در این داستان، راکی و جینجر تشکیل خانواده می‌دهند و مولی از تخم بیرون می‌آید. مدتی است که به نظر می‌رسد همه چیز برای جوجه‌ها فراهم شده و زندگی به کام آن‌ها است و می‌توانند بنشینند و از زندگی لذت ببرند؛ بدون اینکه دائماً نگران پخته‌شدن باشند! اما در سرزمین اصلی یک دانشمند شیطانی می‌خواهد تمام جوجه‌های دنیا را به ناگت مرغ تبدیل کند. جوجه‌های جزیره باید تصمیم بگیرند که آیا ارزش آن را دارد که امنیت خانه خود را ترک کنند تا دیگران را از عذاب قریب‌الوقوع نجات دهند؛ یا خیر.

۱۷. انیمیشن لیدی‌باگ و گربه نوآر

قسمت جدید انیمیشن لیدی‌باگ و گربه نوآر
قسمت جدید انیمیشن لیدی‌باگ و گربه نوآر

انیمیشن لیدی‌باگ و گربه نوآر (Ladybug and Cat Noir: The Movie) یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۲۳ بوده که شما را با سری داستان‌های محبوب «معجزه: قصه‌های لیدی‌باگ و گربه نوآر» آشنا می‌کند. دو دانش‌آموز دبیرستانی پاریسی از شهر خود به‌عنوان قهرمانان هوشیار محافظت می‌کنند؛ بدون اینکه هویت خود را برای کسی از جمله یکدیگر فاش کنند. Cat Noir، ابرقهرمان مرد، به صورت مردی لاغر و گاهی دست‌وپاچلفتی در لباس گربه سیاه است.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: کمدی، ابرقهرمان، ماجراجویی و انیمیشنی بوده و ساخت کشور فرانسه است.
  • خلاصه داستان: این کارتون، داستان مارینت و آدرین، دو نوجوان پاریسی را دنبال می‌کند که قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و توسط ابزارهای جادویی به آنها داده شده است. این دو، با هویت‌های مخفی لیدی‌باگ و گربه نوآر، پاریس را از دست غیرنظامیانی که توسط هاوکموت شیطانی به شرور تبدیل شده‌اند، نجات می‌دهند. هاوکموت می‌خواهد که معجزه را از این دو قهرمان بدزدد. برای انجام این کار، او از Akumi جادویی خود برای هدف قرار دادن هر کسی که انرژی منفی را تجربه می‌کند، استفاده می‌کند و آنها را به شرورانی تبدیل می‌کند که دستورات او را انجام می‌دهند.

۱۸. انیمیشن فیل جادوگر (فیل شعبده‌باز)

فیل جادوگر انیمیشن جذاب ۲۰۲۳
فیل جادوگر انیمیشن جذاب ۲۰۲۳

انیمیشن فیل جادوگر – فیل شعبده‌باز – (The Magician’s Elephant) از بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ است که تماشای آن سبب غرق‌شدن در فضای داستان می‌شود. فیل جادوگر، داستان پسری است که در جنگ یتیم شده و توسط گروهبان (مندی پتینکین) که او را به‌عنوان یک سرباز خوب تربیت می‌کند، به دام می‌افتد. یک روز یک فالگیر به پیتر اطلاع می‌دهد که خواهرش زنده است و می‌تواند او را با “دنبال‌کردن فیل جادوگر” پیدا کند.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: ماجراجویی، فانتزی، کمدی، درام و خانوادگی بوده و محصول کشور آمریکا است.
  • خلاصه‌ داستان: فیل جادوگر حول محور پسری به نام پیتر است که مصمم است دوباره خواهر کوچکش را ملاقات کند. وقتی یک فالگیر به او توصیه می‌کند که «فیل را دنبال کند»، سخنان شوم او به چیزی بیش از آنچه که او گفته بود منجر می‌شود. پیتر توسط فیل جادوگر به چالش کشیده می‌شود، او می‌تواند در ازای انجام مأموریت‌های غیرممکن، حقیقتی را در مورد خانواده‌اش که فکر می‌کرد آن‌ها را از دست داده، پیدا کند.

حتی قبل از فرنچایزهایی مانند سری هری پاتر، همیشه علاقه به سرزمین‌های خارق‌العاده، جانوران افسانه‌ای و البته جادوگران عجیب‌وغریب وجود داشته است. احساس پا گذاشتن و گم‌شدن در دنیای جادویی موردعلاقه خود بعد از یک روز پراسترس واقعاً بی‌نظیر است؛ بنابراین انیمیشن جدید نتفلیکس – انیمیشن فیل جادوگر – با یک داستان دل‌انگیز، قصد دارد همان حس خوب را برای شما و خانواده‌تان فراهم کند.

۱۹. انیمیشن نیمونا

انیمه نیمونا ۲۰۲۳
انیمه نیمونا ۲۰۲۳

انیمیشن نیمونا (Nimona) یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ است. این فیلم بر اساس رمان کمیکی به همین نام از ND Stevenson در سال ۲۰۱۵، ساخته شده است. نیمونا باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد به شوالیه کمک کند که بی‌گناهی خود را پس از متهم شدن به جرمی که مرتکب نشده است، ثابت کند یا خیر.

هالیوود در زمینه تطبیق کتاب‌های مصور به انیمه و یا فیلم به موفقیت‌های زیادی دست‌یافته است. معروف‌ترین نمونه‌های آن می‌تواند فیلم‌های ابرقهرمانی محبوب با بازی بتمن، کاپیتان آمریکا، هالک و موارد مشابه باشد. با این حال، ما معتقدیم که پتانسیل زیادی برای برخی از شخصیت‌های کمتر شناخته شده کتاب‌های مصور وجود دارد تا در دنیای سینما سروصدا کنند. به‌عنوان‌مثال، فیلم نیمونا را در نظر بگیرید که بر اساس کمیک‌های کاریکاتوریست آمریکایی ND Stevenson، خالق و مجری فیلم She-Ra and the Princesses of Power ساخته شده است. نیمونا به عنوان بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ شما را شگفت‌زده می‌کند.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: این فیلم یک داستان انیمیشن کامپیوتری است که ژانرهای علمی تخیلی، ماجراجویی و کمدی را در هم می‌آمیزد. کشور سازنده آن آمریکا است.
  • خلاصه داستان: ماجرا در دنیایی با ترکیبی منحصربه‌فرد از عناصر مدرن، جادویی و قرون‌وسطایی اتفاق می‌افتد، داستان حول محور نیمونا، دختر نوجوانی است که در حال تغییر شکل است. او قادر است به هر انسان یا حیوانی تبدیل شود و می‌تواند اندازه خود را دست‌کاری کند. شوالیه، Ballister Blackheart در مأموریتی برای ترور نیمونا است؛ اما زمانی که Blackheart محکوم می‌شود، وضعیت پیچیده‌تر می‌شود. از قضا، مشخص می‌شود، تنها فردی که می‌تواند به اثبات بی‌گناهی بلک‌هارت کمک کند، خود نیمونا است.

Nimona در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۲ اکران شود، اما پس از تعطیلی استودیو Blue Sky توسط دیزنی در سال ۲۰۲۱، این فیلم رسماً لغو شد. خوشبختانه، نیمونا زندگی دومی در نتفلیکس پیدا کرد و در حال حاضر قرار است در تابستان ۲۰۲۳ اکران شود.

۲۰. انیمیشن فیکسد

دانلود کارتون فیکسد ۲۰۲۳
دانلود کارتون فیکسد ۲۰۲۳

زمانی که صحبت از معرفی کارتون‌های جدید ۲۰۲۳ می‌شود، انیمیشن فیسکد (Fixed) می‌درخشد. این انیمه یک کمدی پویانمایی با درجه R درباره سگ مجردی است که سعی می‌کند، شب خود را پس از شنیدن عقیم شدنش در صبح روز بعد، به بهترین شکل بگذراند. در لیست بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که غوغایی به‌پا‌کرده است، شما ردپایی از سگ دوست‌داشتنی فیکسد می‌بینید.

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۳
  • ژانر انیمیشن: کمدی، انیمیشن، فانتزی و ساخت کشور مکزیک است.
  • خلاصه داستان: داستان یک سگ معمولی و خوب است که عاشق سگ نمایشی همسایه است. چه اتفاقی می‌افتد وقتی او متوجه می‌شود صبح قرار است عقیم شود؟ بله او سعی می‌کند بهترین شب را برای خود رقم بزند.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی جدیدترین کارتون‌های سال ۲۰۲۳ پرداختیم و از داستان، ژانر و زمان انتشار آن‌ها نیز صحبت کردیم. اما یک سؤال؟ به نظر شما کدام انیمیشن می‌تواند به یک انیمیشن محبوب تبدیل شود؟ فکر می‌کنید بهترین انیمیشن ۲۰۲۳ از نظر شما کدام باشد؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x