گیاه آپارتمانی حشره‌خوار، با ونوس گوشت‌خوار آشنا شوید

گیاه آپارتمانی حشره‌خوار، با ونوس گوشت‌خوار آشنا شوید

گیاهی که یک حشره را می‌بلعد، بیشتر شبیه به داستان‌های علمی تخیلی است، ولی کافیست به چند گلخانه و فروشگاه گل سر بزنید تا متوجه شوید که گیاه آپارتمانی حشره‌خواروجود دارد و واقعی است. گیاه ونوس حشره‌خوار یکی از معروف‌ترین گیاهان گوشت‌خوار است که می‌توان به عنوان گیاه آپارتمانی آن را در خانه نگه داشت. اگر شما هم می‌خواهید یک گیاه متفاوت و خاص در خانه داشته باشید، این مطلب ازسایت اقیانوس را در مورد گیاه آپارتمانی حشره‌خوار تا آخر بخوانید.

گیاه آپارتمانی حشره‌خوار، با ونوس گوشت‌خوار آشنا شوید

گیاهان گوشت‌خوار چه گیاهانی هستند؟

شاید باور نکنید ولی بیش از 400 گونه گیاه گوشت‌خوار در دنیا وجود دارد. این گیاهان مواد مغذی لازم برای رشد را از طریق خوردن حشرات و جانوران کوچک دریافت می‌کنند. معروف‌ترین گونه گیاهی که به عنوان گیاه آپارتمانی حشره‌خوار در داخل خانه قابل نگه داری است، گیاه ونوس حشره‌خوار است. قبل از اینکه در مورد این گیاه صحبت کنیم، با نام تعدادی از گیاهان گوشت‌خوار آشنا شوید:

گیاه آپارتمانی حشره‌خوار ونوس

از بین گیاهان حشره‌خواری که نام آنها را گفتیم، گیاه ونوس حشره‌خوار شناخته شده تر است. گیاه ونوس حشره‌خوار (Dionaea muscipula) برگ‌هایی به شکل اهرم‌های دندانه‌دار شبیه به فرم صدف دارد که حشرات را بین دو بازوی برگ‌ها به دام می‌اندازد. با استفاده از شیره گوارشی، حشره به دام انداخته را هضم می‌کند. اگر این گیاه را در خانه دارید، باید مراقب باشید کودکان به دندانه‌های این گیاه آسیب نزنند تا بتواند حشرات را به خوبی شکار کند.

گیاه آپارتمانی حشره‌خوار، با ونوس گوشت‌خوار آشنا شوید

نیازهای گیاه آپارتمانی حشره‌خوار

گیاهان حشره‌خوار نگهداری متفاوتی با گیاهان آپارتمانی دیگر دارند:

خاک: از آنجایی که این گیاهان، مواد مغذی خود را از حشراتی که شکار می‌کنند بدست می‌آورند، نیاز به خاک مغذی ندارند و در خاک‌های فقیر هم رشد می‌کنند. از ترکیب خزه خشک+ شن یا ماسه و یا پیت ماس + شن و ماسه برای خاک این گیاه استفاده کنید.

نور: نیاز نوری گیاه آپارتمانی ونوس حشره‌خوارتقریبا زیاد است. گیاه ونوس نیاز به فضایی روشن دارد ولی نباید نور آن خیلی زیاد باشد چون باعث سوختگی برگ‌هایش می‌شود. جالب است که نور مصنوعی هم می‌تواند نور لازم برای این گیاه را برآورده کند.

رطوبت: گیاهان حشره‌خوار در مناطق باتلاقی و با رطوبت بالا تکامل پیدا کرده‌اند در نتیجه نیاز به رطوبت کافی و مناسب دارند. می‌توانید این گیاه را در گلدان شیشه‌ای زهکش‌دار بکارید. برای آبیاری گیاه ونوس از آب مقطر و یا آب باران استفاده کنید.

دما: گیاه ونوس به دمای بالا ( 26 الی 28) درجه سانتیگراد احتیاج دارد. اگر دمای محیط سرد باشد، برگ‌های آن به خوبی بازو وبسته نمی‌شود و در تغذیه دچار مشکل خواهد شد.

گیاه آپارتمانی حشره‌خوار، با ونوس گوشت‌خوار آشنا شوید

گیاه آپارتمانی حشره‌خوار در دکوراسیون

شکل و ظاهر گیاه ونوس ممکن است کمی خشن به نظر برسد و شاید هم برای برخی از افراد جذاب باشد. اگر به دنبال یک گیاه عجیب و متفاوت در دکوراسیون منزل هستید، یک گوشه پرنور برای گیاه ونوس در نظر بگیرید. این گیاه حشراتی که بدنی با بافت نرم دارند را شکار می‌کنند، پس اگر در خانه‌ای پشه وجود دارد، ونوس می‌تواند در شکار پشه‌ها به شما کمک کند. همچنین افرادی که عاشق گل و گیاه هستند و فضای کافی برای انواع گیاهان را دارند، می‌توانند این گیاه را به فضای منزل خود اضافه کنند.

خرید گیاه ونوس حشره‌خوار

احتمالا نتوانید گیاه ونوس را در همه‌ی گلفروشی‌ها ببینید. اما فروشگاه‌های اینترنتی و گلخانه‌های بزرگ این گیاه را می‌فروشند. برای خرید گیاه ونوس حشره‌خوار قبل از اینکه به تک تک گلخانه‌ها سر بزنید، کمی راجع به آن در اینترنت جستجو کنید و قیمت آن را از فروشنده‌ها بگیرید. قیمت گیاه حشره‌خوار با توجه به ابعاد و اندازه و تعداد برگ‌های آن تعیین میشود.

کلام آخر:

در این مطلب با گیاهان آپارتمانی حشره‌خوار آشنا شدیم. اگر به دنبال یک گیاه خاص و جذاب هستید، این گیاه را تهیه کنید. فقط قبل از آن شرایط نگهداری آن را بررسی کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x