چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

برای ایجاد یک ظاهر متفاوت نسبت به همیشه کارهای زیادی وجود دارد که به سراغ آن ها برویم. برای مثال رنگ کردن موها یکی از کارهایی است که به نسبت کم و زیاد در تغییر چهره ی ما تاثیر دارد. میزان تغییر چهره به کمک رنگ مو به درجه ی تغییر رنگ اصلی مو بستگی دارد.

اگر دوست ندارید از مواد شیمیایی مانند پودر دکلره و رنگ مو استفاده کنید برای ایجاد ظاهر متفاوت می توانید از کوتاه کردن مو استفاده کنید ولی گاهی اوقات ممکن است از ایجاد این تغییرات پشیمان شوید ولی یا راه برگشت ندارند و یا به سلامت ما آسیب می زنند.

یکی از راه های موقتی که درتغییر چهره خیلی تاثیر دارد استفاده از لنز رنگی است. تنوع رنگ در لنز رنگی بسیار زیاد است و شما می توانید مطابق میل خود چشمایتان را به رنگ دلخواه دربیاورید.

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

لنز رنگی چشم

لنز رنگی راه بسیار جالبی برای تغییر ظاهر و رنگ چشم ها هستند. این لنزها رنگ های مختلفی به چشم شما می دهند. خیلی از افراد ازاین لنزها برای اصلاح بینایی استفاده می کنند. همه ی لنز های تماسی، ازجمله لنز های رنگی چه برای اصلاح بینایی باشند و چه برای زیبایی ظاهری باید با نسخه ی پزشک و از مکان های معتبر خریده شود. چون اگر این لنز ها از مکان های معتبر و با نسخه ی پزشک خریداری نشوند ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به چشم ما وارد کنند.

اگر شخصی بخواهد که موقتا رنگ چشم خود را تغییر دهد این کار اغلب با لنز های تماسی انجام می شود. انواع متفاوتی از لنزی های تماسی وجود دارد که تاثیر های متفاوت ایجاد می کنند.

لنز رنگی چشم چند نوع هستند

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

سه نوع اصلی این لنز ها عبارتند از:

لنزهای طبی ( تک کانونی، دو کانونی)

تفاوت بین لنزی های تک کانونی و دو کانونی، در نحوه ی اصلاح بینایی شما در فاصله های مختلف است. لنز های تک کانونی به شما کمک می کنند تا در یک فاصله دید واضح تری داشته باشید.

لنز های دو کانونی برای تامین نیازهای بینایی دور و نزدیک به دو بخش تقسیم شده اند وتنها برای افرادی که هر دو را نیاز دارند ضروری است. لنزهای دید، کم رنگ هستند و اگر رنگ چشم فرد روشن باشد این نوع لنز تاثیری در تغییر رنگ نمی گذارد.

لنز های تقویت کننده

این نوع لنز ها به طور کامل رنگ چشم را تغییر نمی دهند و نیمه شفاف هستند ولی می توانند آن را تشدید کنند و باعث برجسته شدن بیشتر آن شوند. رنگ چشم ممکن است با گذشت زمان کمی تغییر کند. رنگ چشم های بیشتر نوزاد ها در چند سال اول زندگی  تیره می شوند زیرا در این مدت بدن یک رنگدانه ی تیره تولید می کند که به آن ملانین می گویند و انقباض و انبساط عنبیه نیز می تواند باعث تغییر جزئی در رنگ چشم ها شوند.

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

لنز های مات

روی این لنزها، عنبیه کاملا رنگی است و به فرد این امکان را می دهد که رنگ چشم خود را به طور کامل تغییر دهد و اگر عنبیه چشم شما تیره است مثل قهوه ای تیره، پس بهتر است برای تغییر رنگ چشم های خود از لنز مات استفاده کنید. لنز های مات در رنگ های مختلف وجود دارند مانند:

  • بنفش
  • آبی
  • سبز
  • قهوه ای
  • فندقی
  • خاکستری

لنز رنگی برای چه افرادی مناسب است

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

قبل از این که در مورد آرایش با لنز رنگی صحبت کنیم بهتر است مشخص کنیم که چه افرادی می توانند از لنز رنگی استفاده کنند. هر کسی برای تغییر در رنگ چشم های خود می تواند به سراغ لنز رنگی برود.

از لنز رنگی برای قرار، مهمانی و یا مناسبت های خاص استفاده کنید تا با ظاهری متفاوت نسبت به همیشه در این مکان ها و موقعیت ها حضور یابید. لنز رنگی تغییری در دید ایجاد نمی کنند و رنگ محیط را تغییر نمی دهند پس نگران نباشید. بعضی از لنز رنگی علاوه بر تغییر رنگ چشم طبی نیز هستند. برای کسانی که چشم های ضعیف دارند لنزهایی که هم رنگی و هم طبی هستند مناسب است.

قبل از خرید این لنزها برای تعیین نمره ی چشم حتما به یک چشم پزشک مراجعه کنید. لنز رنگی در دو نوع لنز های شفاف و مات تولید می شوند. لنز رنگی شفاف برای کسانی که که رنگ چشم های روشن دارند مناسب است زیرا تغییر رنگ کمتری دارد. لنز رنگی های مات تنوع رنگی بالایی دارند و هر کسی با هر رنگ چشمی می تواند از آن ها استفاده کند. آرایش مناسب برای لنز رنگی به رنگ نهایی چشم شما بستگی خواهد داشت.

نکاتی برای انتخاب لنز رنگی

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

در این قسمت شما را با نکاتی مهم درمورد لنز رنگی آشنا می کنیم.

  • در مرحله ی اول به یک چشم پزشک مراجعه کنید. آن ها با معاینه چشم های شما بهترین محصول را که با مشخصات چشم شما همخوانی داشته باشد معرفی می کنند.
  • لنز رنگی که انتخاب می کنید باید راحت باشد و هنگام گذاشتن روی چشم و برداشتن آن دچار درد چشم نشوید.
  • برای اینکه رنگ لنزمناسبی انتخاب کنید باید رنگ موها و پوست خود را در نظر بگیرید. اگر پوست شما روشن و موهای مشکی دارید لنز رنگی آبی و طوسی می تواند انتخابی مناسب باشد. برای پوست های برنزه لنز رنگی سبز و آبی فیروزه ای انتخابی مناسب است. برای پوست تیره و موهای قهوه ای لنز رنگی عسلی، فندوقی و قهوای انتخاب خوبی خواهد بود.
  • آرایش و لوازم آرایشی خود را در نظر داشته باشید. برای ست کردن آرایش با لنز رنگی رنگ آرایش باید مکمل رنگ چشم شما باشد.
  • رنگی که برای لنز انتخاب می کنید بهتر است با حال و هوا و شخصیت شما هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر شخصی پر جنب و جوش هستید سراغ لنز رنگی که شما را آرام نشان می دهد نروید.

انتخاب لنز رنگی مناسب با رنگ  طبیعی چشم خود

انتخاب لنز رنگی به نکات مختلفی بستگی دارد و بهتر است بگوییم برای انتخاب لنز رنگی همانطو که قبلا گفتیم باید  رنگ مو ها رنگ طبیعی چشم ها و رنگ پوست خود را در نظر بگیرید و انتخاب نهایی را انجام دهید.

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

رنگ لنز مناسب افراد چشم روشن

اگر شما چشم های رنگ روشن دارید رنگ هایی که می توانید برای انتخاب لنز داشته باشید دوحالت طبیعی و بولد است. یعنی اگر به دنبال نگاه طبیعی هستید بهتراست از لنزی که رنگ طبیعی چشم شما باشد استفاده کنید ولی اگر به دنبال تغییر هستید رنگ های سرد مانند رنگ لنز رنگی آبی روشن و لنز طوسی و تناژ های روشن کرمی مانند قهوای برای شما مناسب تر هستند.

رنگ لنز مناسب افراد با چشم تیره

برای شما که چشم هایتان به طور طبیعی تیره است اگر دنبال رنگ طبیعی می گردید از رنگ های روشن تناژ طبیعی چشم خودتان استفاده کنید مانند لنز رنگی عسلی یا لنز فندوقی  که رنگ هایی پر طرفدار و جذاب و زیبا هستند.

اگر به دنبال تغییر اساسی در رنگ چشم های خود هستید و دوست دارید که مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید بهتر است سراغ لنز رنگی با رنگ سبز، آبی و بنفش بروید و با توجه به درصد تیرگی رنگ پوست خود می توانید درجه های تیره و روشن  این رنگ ها را تغییر دهید و معمولا کسانی که رنگ پوست تیره تری دارند می توانند تناژ روشن تر را انتخاب کنند.

آرایش مناسب لنز رنگی

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

در این بخش درمورد آرایش با لنز های رنگی صحبت می کنیم قبل هم به این موضوع اشاره کردیم که مدل آرایش لنز رنگی به رنگ چشم های شما بعد از گذاشتن لنز بستگی دارد.

آرایش مناسب لنز آبی

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

اگر انتخاب شما برای لنز رنگ آبی است، آرایش چشم با رنگ هایی مثل قهوه ای بهترین انتخاب برای رنگ آرایش شما می تواند باشد و این رنگ چشم های شما را نافذ تر نشان می دهد. اول دست های خود را تمیز بشویید و سپس یکی از لنز ها را از جای خود دربیاورید و با محلول تمیز کننده آن را تمیز کنید و به کمک انگشت آن را داخل چشم خود قرار دهید و چند بار پلک بزنید تا اطمینان حاصل کنید که لنز به درستی سر جای خود قرار گرفته است و چشم های شما را اذیت نمی کند و همین کار را به همین صورت برای چشم دیگرتان انجام دهید.

همانگونه که گفتیم آرایش مناسب با لنز آبی آرایش چشم قهوه ای است. برای این کار باید چین پلک را با یک رنگ خنثی مانند قهوه ای روشن با تناژ طوسی پر کنید و بعد گوشه ی خارجی چشم خود را با قهوه ای تیره بکشید. برای قسمت میانی پلک از یک قهوه ای متوسط کمک بگیرید. سعی کنید همه ی رنگ ها باهم ادغام شوند تا مرز بین آن ها مشخص نباشد.

به گوشه ی داخلی چشم یک رنگ روشن و براق  بزنید. همین مرحله را نیز برای زیر چشم خود تکرار کنید و در آخر یک خط چشم قهوای بکشید و برای پلک پایین نیز می توانید به دلخواه خود از مداد چشم آبی استفاده کنید برای آرایش لب هم می توانید از یک رژلب نود استفاده کنید.

آرایش مناسب لنز سبز

نحوه آرایش با لنز سبز | لنز و عینک لوناتو

بهترین رنگ سایه برای آرایش چشم با لنز سبز، سایه ی سبز و طلایی است. ترکیب رنگی سبز تیره و طلایی جلوه ی زیادی به لنز سبز شما می دهد جوری که دیگران بیشتر متوجه رنگ سبز لنز شما خواهند شد.

مانند بخش قبلی که گفتیم دست های خودتان را بشویید و حواستان باشد اثری از مایع دستشویی و یا صابون روی دست شما نماند چرا که باعث سوزش و اذیت چشم شما می شود دست های خو د را با حوله ی تمیز خشک کنید و مانند مرحله ی قبل لنزهایتان را بگذارید و می توانید از میله و پنس لنز نیز برای این کار کمک بگیرید.

برای آرایش چشم اول نیاز به یک پلک آماده دارید.  کمی کانسیلر را به پشت پلک خود بزنید و آن را پخش کنید و بعد برای این که کانسیلربین خطوط پلک نرود آن را با پودر آرایشی سر جای خود فیکس کنید و الان پلک شما برای آرایش آماده است. چین پلک خود را با یک قهوه ای روشن پر کنید. براش سایه را داخل چین پلک به حالت رفت و برگشت تکان دهید و سپس گوشه ی خارجی چشم را با یک سایه ی قهوه ای تیره به شکل مثلث بکشید.

روی پلک را سایه ی سبز تیره بزنید  و برای گوشه ی داخلی چشم سایه ی طلایی اکلیلی استفاده کنید. تمامی این مراحل را برای پلک پایین نیز اجرا کنید  و در آخر خط چشمی نازک بکشید و ریمل بزنید برای رژ لب و رژگونه ی خود به سراغ رژهایی با تناژ نارنجی بروید.

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

آرایش مناسب لنز طوسی

 

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

برای آرایش با لنز طوسی بهترین انتخاب آرایش اسموکی یا استفاده از رنگ های نقره ای و دودی است. این رنگ ها باعث می شوند رنگ طوسی چشم بیشتر دیده شود. تمامی مراحل قبل را برای لنز انجام دهید به یاد داشته باشید برای گم نشدن و کثیف نشدن لنز پارچه ای تمیز زیر دست خود بگذارید تا اگر لنز از دست شما افتاد آسیبی به آن وارد نشود.

برای آماده سازی پلک به روشی که قبلا گفتیم عمل کنید  و برای عمق دادن به چشم چین پلک را با یک رنگ خنثی پر کنید. این کار در تمامی مدل های آرایش چشم لازم است تا انجام شود.

البته برای این کار می توانید به سراغ رنگ قهوه ای که تناژ آجری و یا قرمز دارد بروید و بعد روی پلک را با دقت تیره کنید.  کار کردن با سایه ی رنگ تیر سخت تر از رنگ روشن است پس بسیار دقت کنید.

بهتر است اول آرایش چشم انجام دهید تا اگر سایه روی صورتتان ریخت بتوانید آن را تمیز کنید. زیر چشم هایتان را نیز به دقت تیره کنید. اگر چشم های شما کوچک نیستند می توانید داخل چشم خود را نیز با مداد مشکی تیره کنید.  برای رژ لب از یک برق لب و یا رژلب  کم رنگ و براق استفاده کنید.

آرایش مناسب لنز عسلی

چگونه با لنز رنگی آرایش کنیم؟

آرایش اسموکی یک ایده بسیار خوب برای چشم های عسلی است. وقتی از لنز به رنگ عسلی استفاده می کنید به سراغ رنگ های دودی و مشکی نروید. آرایش اسموکی را با سایه ی رنگ قهوه ای تیره و تناژ قرمز انجام دهید و در آخر یک رژ لب قرمز خوش رنگ استفاده کنید و توجه کنید یک خط چشم مشکی آرایش چشم های شما را جذاب تر می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x