سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

علت اصلی جمع شدن آب در لباسشویی و راه حلش

ماشین لباسشویی یک وسیله پرکاربرد و مهم در تمامی خانه ها است و خرابی ماشین لباسشویی بسیاری از کارهای شمارا عقب خواهد انداخت پس بهتر است علت خرابی هارا بدانید.

علت جمع شدن آب داخل لباسشویی

ماشین لباسشویی از لوازم خانگی ضروری و مهم برای هر خانه‌ای است که امروزه نقش پر رنگی در برآورده کردن اصلی‌ترین نیازهای زندگی روزمره ما یعنی نظافت، بازی می‌کند. وقتی که دستگاه خراب شود و به خوبی کار نکند، با کوهی از لباس‌های چرک و کثیف روبه‌رو می‌شویم.

جمع شدن آب در لباسشویی

جمع شدن اب دور لاستیک لباسشویی یکی از متداول‌ترین مشکلات ماشین لباس‌شویی است که به دلایل مختلفی ایجاد می شود، در این بخش از سایت اقیانوس به علت جمع شدن آب در لباسشویی می‌پردازیم، با ما همراه شوید. واضح است که راه حل جمع شدن آب داخل مخزن لباسشویی، رفع هر کدام از مشکلاتی است که به عنوان علت در ادامه میخوانید.

مسدود شدن لوله‌ها

یکی از علل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی، بلوکه شدن لوله‌های خروجی آب می‌باشد. مسدود شدن لوله ها به دلیل رسوبات، لباس‌های گیر کرده در لوله‌ها یا اشیاء دیگر و…ایجاد می شود.

علت اصلی جمع شدن آب در لباسشویی و راه حلش

عیب در پمپ آب

اگر پمپ آب درست کار نکند یا دچار عیب شود، ممکن است آب به درستی از لباس‌ها حذف نشود و درون ماشین شویی جمع شود.

اشتباه در نصب لوله‌ها

اگر لوله‌های خروجی آب به درستی نصب نشوند یا شیب کافی نداشته باشند، ممکن است آب به درستی از ماشین شویی خارج نشود و درون آن جمع شود.

فرسایش قطعات داخلی

فرسایش قطعات داخلی ماشین شویی مانند سلنوئید‌های ورودی آب، شلنگ‌های آب و غیره نیز می‌تواند باعث جمع شدن آب در داخل ماشین شویی شود.

برخی از تنظیمات نادرست

در برخی مواقع، تنظیمات ماشین لباسشویی ممکن است برای مقدار آب مناسب تنظیم نشده باشد، که این امر موجب جمع شدن آب درون ماشین شویی می‌شود.

خرابی شیر برقی

شیر برقی مسئول کنترل ورود و خروج آب به ماشین لباسشویی است. اگر شیر برقی خراب شود، ممکن است باعث خارج نشدن آب به درستی از ماشین شود یا در مقابل نیروی جریانی که ایجاد می‌شود، شیر بسته نگه داشته شود و به این ترتیب آب جمع شود.

مشکل در پمپ تخلیه

پمپ تخلیه مسئول خروج آب از ماشین لباسشویی است. اگر پمپ تخلیه عملکرد مناسب خود را نداشته باشد، آب به درستی از ماشین خارج نمی‌شود و در داخل آن جمع می‌شود.

علت اصلی جمع شدن آب در لباسشویی و راه حلش

انسداد فیلتر تخلیه

فیلتر تخلیه مسئول جلوگیری از ورود جسم‌های بزرگ به پمپ تخلیه است. اگر فیلتر تخلیه مسدود شود، جریان آب مختل می‌شود و ممکن است باعث جمع شدن آب درون ماشین شود.

مسدود شدن فاضلاب خروجی آب

اگر خط لوله فاضلاب خروجی آب به درستی کار نکند یا مسدود شود، آب به درستی از ماشین خارج نمی‌شود و جمع می‌شود.

گرفتگی شلنگ تخلیه

اگر شلنگ تخلیه خارجی مسدود شود یا به هر دلیلی گره خورده باشد، جریان آب مختل می‌شود و می‌تواند باعث جمع شدن آب درون ماشین شود.

ایراد در هیدروستات

هیدروستات برای کنترل سطح آب درون ماشین لباسشویی استفاده می‌شود. اگر هیدروستات به درستی کار نکند، سطح آب درون ماشین ممکن است بیش از حد باشد و باعث جمع شدن آب شود.

مشکل در برد الکترونیکی

برد الکترونیکی مسئول کنترل و تنظیم عملکرد ماشین لباسشویی است. اگر برد الکترونیکی با مشکلی مواجه شود، می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد ماشین داشته باشد و به جمع شدن آب درون آن منجر شود.

علت اصلی جمع شدن آب در لباسشویی و راه حلش

نکته مهم برای رفع مشکل اصلی جمع شدن آب در لباسشویی

برای رفع این مشکلات، می‌توانید اقداماتی مانند تمیز کردن لوله‌ها، تعمیر یا تعویض پمپ آب، تصحیح نصب لوله‌ها و تعمیر یا تعویض قطعات فرسوده را انجام دهید.همچنین، تنظیمات ماشین شویی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که با مقدار آب مورد نیاز برای هر بار شستشو مطابقت دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x