پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

بدون شک پول یکی از مهم ترین فاکتورها برای شروع زندگی مشترک است. اما حتما تا به حال دیده اید که دختری با یک پسر بی پول ازدواج کرده است. اینکه چه موقعی مناسب ازدواج است و چه کسی شرایط ازدواج را دارد فقط وابسته به پول نیست بلکه معیارهای دیگری هم وجود دارند.

درست است که خیلی از مسائل به پول وابسته است اما ازدواج با مرد بی پول نیز از نظر برخی ها مشکلی ندارد. زیرا شاید برای آن ها معیارهای متفاوتی وجود داشته باشد. عشق و علاقه، تحصیلات، سطح فرهنگی و اجتماعی و … همه از مواردی هستند که باعث می شوند تا حدودی نقش پول در ازدواج کمرنگ شود.

شرایط مالی ازدواج

قبل از اینکه به مقوله ازدواج بدون پول بپردازیم اجازه بدهید تا ابتدایی ترین شرایط مالی ازدواج را بررسی کنیم:

از نظر من اگر از یک پسر در اول ازدواج توقع داشتن خانه و ماشین شخصی به خصوص در شهرهای بزرگ داشته باشید سختگیرانه است.

ولی به طور معمول یک پسر در شرایط عادی باید توانایی اجاره یک خانه در منطقه متوسط شهر و تامین مخارج یک زندگی متوسط و برگزاری یک جشن معقولانه را داشته باشد.

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

چگونه بدون پول ازدواج کنم؟

متاسفانه امروزه ازدواج نکردن بخاطر بی پولی باعث شده است تا اختلالات زیادی در مقوله ازدواج به وجود بیاید. بالا رفتن سن ازدواج، بالا رفتن آمار طلاق، رواج یافتن ازدواج سفید و … همگی از مواردی هستند که بر اثر بی پولی جوانان به وجود می آیند.

اما خب ما هیچ وقت نمی توانیم بگوییم که جوان بی پول باید از نعمت ازدواج محروم شود و تا آخر عمر از آن بی بهره بماند.

همانطور که در بالا گفتیم فاکتورهای دیگری نیز برای ازدواج کردن وجود دارند که از نظر خیلی از خانواده ها حتی اگر پسری پول هم داشته باشد ولی از آن ها بی بهره باشد مناسب ازدواج نیست.

درست است که شاید اوضاع اقتصادی شما خوب نباشد ولی ممکن است سایر شرایط ازدواج را داشته باشید. تحصیلات خوب، توانایی و یا هنری که بتوان از آن پول درآورد و … می تواند شما را در آینده به آن چیزی که می خواهید برسانند.

آیا کسی که بی پول است بی پول خواهد ماند؟

شاید اینکه یک جوان از همان ابتدا باید پول داشته باشد تصور غلطی است که در جامعه جا افتاده است. صحیح تر از آن این است که پتانسیل آن جوان را برای درآمد زایی در نظر بگیرید.

به عنوان مثال به رشته پزشکی توجه کنید. ممکن است جوانی که وارد این رشته می شود از خانواده ثروتمندی نباشد و با تلاش و پشتکار توانسته باشد کنکورش را با موفقیت پشت سر بگذارد.

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

اگر این جوان 18 سالگی وارد دانشگاه شود و 6 سال مشغول به تحصیل پزشکی باشد و بعد از آن نیز 2 سال به خدمت سربازی برود در بهترین حالت 26 سالگی می تواند وارد بازار کار شود.

البته این در صورتی است که نخواهد برای تخصص درس بخواند. به طور معمول یک دانشجوی پزشکی از 28 سالگی به درآمد می رسد. ولی آیا درست است که بگوییم چون او پول ندارد پس مناسب ازدواج نیست؟

ما در اینجا رشته پزشکی را به عنوان یک مثال خیلی واضح استفاده کردیم. ولی اگر کمی بیشتر مطالعه کنید متوجه خواهید شد که از این قبیل رشته ها و یا مهارت ها کم نیستند.

بنابراین شما باید پتانسیل یک خواستگار بی پول را برای درآمد زایی در نظر داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا معیارهایی را که باید در برخورد با یک جوان بی پول در نظر داشته باشید را با هم بررسی کنیم:

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

عرضه پول در آوردن دارد؟!!

این موضوع دقیقا همان چیزی است که در قسمت قبل توضیح دادیم. شاید جوانی سرمایه اولیه نداشته باشد ولی وقتی با او صحبت می کنید متوجه می شوید که استعداد پول درآوردن را دارد. اگر اینگونه باشد و معیارهایی که در ادامه گفته می شود نیز داشته باشد می توان گفت یک مورد مناسب برای ازدواج است.

عشق و علاقه

بی پولی و عشق همیشه موضوع جذاب بسیاری از داستان ها و حتی رمان ها بوده است. عشق نیروی محرکه ای است که باعث می شود یک نفر کارهای خارق العاده ای بکند. ممکن است یک پسر عاشق دختری شود و بعد از آن مسیر زندگی اش به طور کلی عوض شود.

اگر دوست پسر بی پول دارید و مطمئن هستید که عاشقتان هست می توانید از نحوه عملکرد او متوجه شوید. باید در این مورد دقت کنید که اظهار عشق فقط زبانی نباشد، زیرا گاهی اوقات شخصی فقط در ظاهر عاشق شما است ولی در عمل متوجه می شوید آن چنان نیز برای او اهمیت ندارید که بخواهد برای شما تلاش کند.

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

البته حتی در صورت وجود عشق نیز باید مسائل دیگر را در نظر داشته باشید زیرا عشق خالی ضامن زندگی نیست و اگر با فاکتورهای مهم دیگر همراه نباشد می تواند خیلی سریع به یک شکست ختم شود.

خانواده اش را مد نظر داشته باشید

حمایت خانواده در بی پولی و ازدواج خیلی موثر است. وقتی که قصد ازدواج با پسر بی پول را دارید باید بررسی کنید که ارتباطش با خانواده اش به چه صورتی است. این موضوع به شما کمک می کند بفهمید اگر درجایی از زندگی به مشکل برخوردید آیا می توانید روی کمک خانواده اش حساب کنید یا خیر؟

البته باید به این نکته توجه کنید که خانواده شما نیز باید موافق با این ازدواج باشد و هیچ گاه نباید بدون موافقت خانواده اتان به چنین ازدواجی تن دهید. زیرا در صورتی که به مشکل خاصی بر بخورید دائما سرکوفت خانواده اتان را خواهید شنید.

سطح فرهنگی و اجتماعی

در ازدواج با پسری که هیچی نداره باید به این موضوع دقت کنید که آیا تنها مشکل همین است یا اینکه مشکلات او فراتر از این حرفاست. ممکن است که از لحاظ سطح فرهنگی نیز اختلافات بسیاری داشته باشد که حتی در صورت وجود داشتن پول نیز ازدواج شما با او کار اشتباهی باشد. اما اگر در یک سطح باشید می توانید به ازدواج با او فکر بکنید

چالش های ازدواج با پسری که پول ندارد

وقتی که تصمیم به ازدواج با بی پولی گرفتید باید خودتان را برای یک سری از چالش ها آماده کنید زیرا باید بدانید که قرار نیست زندگی اتان را عادی شروع کنید. شما تصمیم گرفتید با یک عاشق بی پول ازدواج کنید و باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

مراسم عروسی

هزینه های مربوط به عروسی بسیار زیاد هستند و می توان گفت با توجه به شرایط فعلی برابر با پس انداز یک جوان به مدت چند سال است.

اگر با مردی که پول ندارد ازدواج می کنید باید در نظر داشته باشید که نمی توانید توقع یک جشن مجلل که شاید آرزوی بسیاری از دخترها است داشته باشید.

تصمیم عاقلانه این است که اگر مقداری پول وجود دارد فقط بخشی از آن را صرف مراسم و جشن کنید و بقیه آن را برای شروع زندگی در نظر داشته باشید.

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

توقع نداشتن

وقتی که با یک مرد بی پول ازدواج می کنید باید خودتان را آماده کنید تا در بسیاری از مسائل به جای فکر کردن به رویایتان به مسائل مالی فکر کنید.

مطمئنا از یک ماه عسل پرخرج و یا لباس های پر زرق و برق بدتان نمی آید و یا اینکه دوست دارید با هدیه های شگفت انگیزی سورپرایز شوید. ولی باید بدانید که اگر به اندازه کافی پول ندارید باید قید خیلی از این مسائل را بزنید. بهترین توصیه ای که می توانم بکنم این است که اول خودتان را بشناسید.

آیا حاضر هستید خیلی از مسائل را نادیده بگیرید تا به عشق خود برسید و یا اینکه اینجور چیزها برایتان مهم است؟

زندگی بدون تجمل

پس از این که ازدواج با دست خالی را انتخاب کردید و سر خانه و زندگی خودتان رفتید باید توجه کنید که ممکن است آزادی عمل خرج کردن همانند خانه پدرتان را نداشته باشید و باید در بسیاری از مسائل هزینه ها را در نظر بگیرید.

شما دیگر نمی توانید هفته ای دو سه شب را در رستوران غذا بخورید و یا این که مدام به تفریح بپردازید، زیراهمه ی این مسائل هزینه بر هستند. باید خودتان را برای چنین زندگی ای آماده کنید.

مقایسه زندگی خودتان با دیگران

شاید بتوان گفت روی مخ ترین معضل زندگی با پسری که پول ندارد مقایسه زندگی خود با دیگران است. شما که با انتخاب خود این ازدواج را انتخاب کرده اید نمی توانید بگویید عشقم پول نداره و از او گلایه کنید. شما همیشه زندگی فامیل و دوستانتان را می بینید که ممکن است از شما مجلل تر باشد.

و یا این که ببینید چقدر راحت تفریح می کنند و دائم در مسافرت هستند ولی شما نمی توانید هزینه چنین تفریحاتی را بپردازید.

تمام این موضوع ها به مدت زمان بر روی شما تاثیر می گذارد و ممکن است عشق و علاقه شما کم شود تا جایی که دیگر نتوانید زندگی خود را تحمل کنید. بنابراین مطمئن باشید که مردی را که انتخاب می کنید بسیار با ارزش باشد.

یکی از عمده ترین دلایل ازدواج بخاطر پول نیز همین مورد است. شاید خود شخص عشق و علاقه برایش مهم تر باشد ولی حس رقابت و خودنمایی ای که دارد باعث می شود که نخواهد جلوی خانواده و دوستانش کم بیاورد و به همین منظور تنها معیاری که مد نظرش است پول است.

چطوری شرایط ازدواج بدون پول را بهتر کنم؟

اگر تصمیم گرفتید یک ازدواج بدون پول داشته باشید حالا باید خودتان را آماده کنید تا شرایط زندگی اتان را عوض کنید.

راهکارهایی وجود دارد که باید آن ها را انجام دهید.

بدنبال شغل باشید

یک دست صدا ندارد. شاید این ضرب المثل را خیلی شنیده باشید ولی حالا وقت آن رسیده است به آن عمل کنید. اگر همسرتان درآمد زیادی ندارد چه عیبی دارد که شما هم یک شغلی داشته باشید و در هزینه های زندگی به او کمک کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شغل های بسیاری وجود دارد که به صورت دورکاری می باشند و نیازی نیست حتی در بیرون از خانه کار کنید و در عین حال درآمدهای بسیار خوبی هم دارند.

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

خرج کردن را یاد بگیرید

بله درست شنیدید! خرج کردن یک مهارت است. وقتی که بودجه زیادی در دسترس شما نیست باید یاد بگیرید که چطور مخارج ضروری زندگی اتان را با همان بودجه اداره کنید. باید بدانید که دیگر پولی برای ولخرجی نیست و همه چیز باید روی حساب و کتاب باشد.

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

بمب انرژی باشید

پول نداشتن و درآمد کم به خودی خود استرس زا است. وقتی که ک مرد درآمد کافی برای برآورده کردن تمام نیازهای همسرش ندارد خودش را شرمنده او می داند. شما می توانید در این شرایط از لحاظ روحی به او کمک کنید و از استرس و اضطراب او بکاهید. باید بدانید که مسائل مالی رو همش به او یادآور نشوید و صبور باشید تا به شرایط مناسبی برسید.

آیا ازدواج با مرد بی پول درست است؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x