آشنایی با گلهای اپارتمانی زیبا

در این دوره و زمانه كه در خانه‌های‌مان خبری از حیاط‌های پُر دار و درخت و گلدان های یاس و شمعدانی نیست، چطور می‌توانیم از حضور گل‌ها در خانه استفاده كنیم؟

 

گیاهانی كه با حضورشان بهتر می‌توان نفس كشید و برگ‌های سبزشان آرامش را به فضای خانه تزریق می‌كند. انگار اسم گل با بهار عجین شده؛ بهار فصل‌ها مسلما بهترین زمان برای سر و سامان دادن به گلدان‌هاست. كنجی از خانه كه رو به پنجره باشد یا گوشه‌ای از تراس، بهترین فضا برای قرار دادن این گلدان‌هاست. در ادامه گل‌هایی را به شما معرفی می‌كنیم كه به راحتی و با كمی مراقبت می‌توانید از آنها نگهداری كنید.

گل اطلسی
این گل حساس به سرماست و به نسبت سایر گل‌ها رشد سریعی دارد. در مواردی ساقه‌های این گل بسیار بلند می‌شود. اطلسی بسیار متنوع است و هر سال به این تنوع افزوده می‌شود. این گل بسته به شرایط محیطی و آب و هوا در طول تابستان و پاییز و از اواخر خرداد می‌تواند گلدهی داشته باشد. گل اطلسی گیاه گرمادوستی است و نور مستقیم آفتاب باعث شكوفا شدن گل‌هایش می‌شود. گل اطلسی در روز بوی خاصی ندارد اما عطر ملایم آن در شب ها قابل استشمام است.

 

گل های تزیینی خانه,تزیین خانه با گل های زینتی

گل اطلسی حساس به سرماست و به نسبت سایر گل‌ها رشد سریعی دارد

گل شمعدانی
احتمالا برای اكثر ما نوستالژی ترین گل، شمعدانی است؛ چرا كه در خانه مادربزرگ ها حضوری همیشگی داشت و شاید به همین خاطر یك گل پرطرفدار ایرانی است. شمعدانی در رنگ های مختلفی موجود است و در ایران نوع خارجی آن بیشتر با نژاد هلندی كاشت می‌شود. این گل قدمت زیادی دارد و اصل آن به كشور آفریقای جنوبی باز می‌گردد. شمعدانی به نور مستقیم آفتاب نیاز دارد و به همین خاطر اغلب در زمستان گل نمی دهد.

 

نگهداری گل های آپارتمانی,آشنایی با گل های آپارتمانی

گل شمعدانی به نور مستقیم آفتاب نیاز دارد و به همین خاطر اغلب در زمستان گل نمی دهد

گل قاشقی
این گیاه با رنگ سبز و برگ‌ های براقش به راحتی تمیز می‌شود؛ به همین خاطر مورد پسند بسیاری از خانم ها است. برگ های این گل به شكل قلب و زادگاه اصلی آن جنگل‌های آمازون برزیل است. نور ملایم برای این گل كافی است. پس مراقب اشعه مستقیم آفتاب به‌خصوص حوالی ظهر باشید.

 

شناسایی گل های آپارتمانی, آشنایی با گل های زینتی

نور ملایم برای گل قاشقی كافی است

گل بگونیا
بگونیا هم مثل همه گل‌ها انواع مختلفی دارد. یكی از نژادهای این گل، بگونیای عروس یا واكسی است. این گل از آن دسته گیاهان مقاومی است كه احتمالا در نگهداری اش به مشكلی برنمی‌خورید. بگونیا اگر خوب تغذیه شود مثل بنفشه آفریقایی بسته به نور و كودش تمام سال برای‌تان دلبری می‌كند. تنها مشكلی كه دارد این است كه نسبت به سرما حساس است و به همین خاطر از آن به عنوان گلی كه تنها یك سال ‌مهمان خانه‌هاست یاد می‌كنند. با این وجود اگر خوب از این گل مراقبت كنید، می‌توانید یك گل آپارتمانی مقاوم و گلدار داشته باشید؛ درست همان چیزی كه هر خانمی از نگهداری گل انتظار دارد …

 

شناخت گل های آپارتمانی,گل های آپارتمانی تزیینی

گل بگونیا از آن دسته گیاهان مقاومی است كه در نگهداری اش به مشكلی برنمی‌خورید

گل حسن یوسف
این گل همیشه جزء انتخاب‌های اول برای خانم‌هایی است كه قصد پرورش گل و گیاه را دارند. حسن یوسف به دلیل رشد خوبی كه دارد در صورت نگهداری صحیح سال‌ها ‌مهمان خانه‌های شماست. تنوع رنگ های مختلف حسن یوسف و دوام و زیبایی برگ‌های آن باعث می‌شود  بین همه، گل محبوب و شناخته شده‌ای باشد. این گل نیازی به نور مستقیم ندارد و بهتر است نور با فیلتر به آن بتابد. انواع آن از نظر میزان نیاز به آب متفاوت است. بعضی از انواع این گل اگر آب كمی به آنها برسد، سریع پژمرده می‌شوند و برخی دیگر تا زمان خشک شدن خاک نیازی به آب ندارند.

 

تزیین خانه با گل های زینتی, تزیین خانه با گل های آپارتمانی

گل حسن یوسف نیازی به نور مستقیم ندارد و بهتر است نور با فیلتر به آن بتابد

گل بن سای
خیلی مراقب این گل باشید! حتما گیاه بن‌سای را در فصل بهار بخرید. از فروشنده محل نگهداری (داخل آپارتمان یا فضای باز) و سایر نیازها و همچنین نوع بن‌سای را بپرسید تا بتوانید به خوبی از آن مراقبت كنید. این گیاه، شبیه‌سازی شكل درخت در ابعاد كوچک تر است؛ به همین خاطر بسیار پرطرفدار است. یكی از نكات مهم نگهداری بن‌سای در خانه، داشتن شرایط محیطی مساعد است. اگر محل انتخاب شده برای گیاه مناسب نباشد به خوبی رشد نمی‌كند و پژمرده خواهد شد.

 

آشنایی با گل های آپارتمانی,گل های تزیینی خانه

گل بن‌سای را حتما در فصل بهار بخرید

عواملی مانند نور، سایه، نحوه آبیاری در كوتاه‌مدت می‌تواند بر عمر گیاه موثر باشد. بن سای تقریبا نوعی هویت برای هنر ژاپنی‌ها محسوب می‌شود و هنوز هم ژاپنی‌ها با استفاده از آن در مجالس و مناسبت‌های مهم بر اهمیت قدمت این درختچه‌ها تاكید دارند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x