غذای کارکنان و کارگران در کشورهای مختلف

با غذاهای وعده نهار مردم در کشورهای مختلف بر اساس موقعیت شغلی آن ها آشنا شوید.

 

منوی غذا در هر کشوری بر اساس موقعیت شغلی افراد متفاوت است. به عنوان مثال مصرف کالری یک رقاص باله ۲ برابر یک انسان عادی است و یا یک کارمند ارتش در فنلاند نمی تواند وعده نهار را بدون شیر تصور کند یا یک کوهنورد هرگز نمی تواند بدون نودل زندگی کند. با غذاهای وعده نهار مردم در کشورهای مختلف بر اساس موقعیت شغلی آن ها آشنا شوید.

 

کارگران زیردریایی (روسیه)

وعده نهار در زیر دریا شامل غذاهای گرمی مثل سوپ نخود و پاستا به علاوه خاویار همراه با نوشیدنی الکلی است. وعده غذای آن ها روی دریا ماهی است و میزان مصرف کالری پیشنهادی آن ها در وعده نهار ۱۲۰۰ کالری است.

 

 

غذاهای کارگران در مناطق یخ زده روسیه

در چنین مناطقی مثل بندر سابتا نوشیدنی الکلی ممنوع است و حتی مسیحیان کلیسا هم نمی توانند در مراسم مذهبی نوشیدنی الکلی مصرف کنند. کارگران میوه تازه، سبزیجات و انواع و اقسام غذاهای سرد و گرم مصرف می کنند. تمام مواد غذایی از طریق هوایی به این منطقه فرستاده می شوند چون امکان پرورش چیزی در این منطقه ممکن نیست.

 

 

فضانوردان (آمریکا و روسیه)

فضانوردان آمریکایی علاقه زیادی به پنیر کاتیج روسی کنسرو گوشت بره دارند. آن ها برای آماده کردن غذا باید آب جوش را داخل پودر خاصی بریزند و با نی آن را بخورند و کنسروها را روی گاز مخصوصی گرم کنند. ادویه جات بسته بندی و به شکل مایع هستند. فضانوردان ۳۵۰۰ کالری در روز مصرف می کنند.

 

 

کارگران کارخانه ابزار ماشین (بلاروس)

سوپ کلم با خامه ترش، پاستا با سس، کوکتل میوه و نان در غذاخوری کارخانه ها سرو می شود و قیمت هر ۵۰۰ کالری ۱ دلار است.

 

 

افسران نیروی زمینی (روسیه)

منوی غذای افسران نیروی زمینی ۲ نوع سالاد و سوپ، ۳ نوع غذای گرم، ۳ نوع دسر، آبمیوه یا کوکتل است. میزان مصرف کالری مورد نیاز آن ها در وعده نهار ۱۹۸۰ کالری است.

 

 

افسران نیروی دریایی (فنلاند)

در سالن غذاخوری نیروهای دریایی غذاهای ساده اما مغذی مثل خورش گوشت، سالاد، سبزیجات و میوه، کره، شیرینی، چای یا قهوه سرو می شود. آن ها باید حتما همراه با غذا یک لیوان شیر میل کنند.

 

 

خلبان های خطوط هوایی اصلی (هلند)

یکی از قوانین امنیتی شرکت های هواپیمایی این است که خلبانان و تمام خدمه هواپیما باید هر کدام برای کاهش خطر مسمومیت غذای متفاوتی سرو کنند و ارزش انرژی هر وعده نهار ۸۰۰ کالری است.

 

 

خلبان های هواپیمایی کم هزینه (آمریکا)

خلبانان و خدمه های هواپیماهای کم هزینه غذاهای یکسان می خورند و گاهی اوقات با خود غذای خانگی می برند و حتی گاهی اوقات از آشپزخانه فرودگاه برای پختن غذا استفاده می کنند.

 

 

کارمندان کمپانی لگو (دانمارک)

این کمپانی علاقه زیادی به غذاهای سالم دارد و به همین دلیل غذاهای آن شامل سالاد، سبزیجات، میوه، مرغ، گوشت و پنیر است. پیش غذا معمولا روزهای جمعه سرو می شود.

 

 

پزشک اورژانس (کانادا)

پزشکان اورژانس هم تایم نهار دارند اما به دلیل شرایط کاری مجبور هستند در مسیر غذا بخورند. بعضی از آن ها غذا از رستوران می گیرند و بعضی هم ترجیح می دهند غذاهای خانگی درست کنند.

 

 

آتش نشان ها (اسلواکی)

نیروی های آتش نشانی هم مثل پزشکان اورژانس مجبور هستند در مسیر غذا بخورند. غذای عادی آن ها برنج با گوشت و سبزیجات است اما وقتی به ماموریت می روند باید هر ساعت ۵۰۰ کالری مصرف کنند بنابراین باید غذای بیشتری بخورند.

 

 

اف بی آی و نیروهای ویژه (آمریکا)

وعده نهار اف بی آی و نیروهای ویزه باید بیشترین کالری را در میان وعده های غذایی روزانه شان داشته باشد. غذاها سرشار از پروتئین و کربوهیدرات هستند و مصرف کالری روزانه هر فرد ۳۰۰۰ کالری است.

 

 

معدنچی (کره جنوبی)

معدنچی ها معمولا یک وعده برنج همراه با گوشت خوک و آب و شیر به عنوان دسر می خورند. آن ها از ظروف فلزی برای جلوگیری از سرد شدن غذا استفاده می کنند و در برخی کشورها مثل کره جنوبی برای گرم ماندن غذا دور آن را با پارچه می پوشانند.

 

 

کارمندان گوگل (هندوستان)

رستوران این کمپانی شامل غذاهای متنوع اروپایی، هندی و شرقی است.

 

 

کوهنوردان (لهستان)

کوهنوردان باید غذاهای مغذی سرو کنند که حمل آن ها آسان باشد و به راحتی بتوانند آن را گرم کنند. این غذاها معمولا شکلات، آجیل و غذاهای پودری است که داخل آب گرم میریزند و مثل سوپ میل می کنند.

 

 

نیروهای پلیس (تایلند)

پلیس ها علیرغم موقعیت اجتماعی بالایی که دارند درآمد خوبی ندارند. به همین دلیل دولت به آن ها در پیدا کردن شغل دوم کمک می کند. شغل دوم بیشتر آن ها مربی ورزشی است و غذاهای آن ها شامل یک غذای گرم به همراه سبزیجات، سیب و انبه است. میانگین ارزش انرژی وعده نهار آن ها باید ۳۰۰ کالری باشد.

 

 

کارمندان فیس بوک (هنگ کنگ)

این کمپانی به غذاهای متنوع معروف است و کارمندان آن می توانند انواع اسنک، شیرینی و میوه سفارش دهند. آن ها فقط بابت سفارش قهوه هزینه پرداخت می کنند.

 

 

رقاص باله (ژاپن)

به خاطر تمرین های سخت روزانه و جلوگیری از اضافه وزن باید مصرف کربوهیدرات و شکر را تا جای ممکن کاهش دهند. تصویر بالا وعده غذای یک رقاص ژاپنی است که غذاهای دریایی، آجیل، تخم مرغ، میوه و سبزیجات و انواع ژله برای تقویت رباط ها سرو می کند. مصرف کالری روزانه او در هر وعده نهار ۶۰۰ کالری است و گوشت قرمز نمی خورد.

 

 

کارمندان کمپانی تسلا (آمریکا)

کارمندان این کمپانی برای قهوه، چای، میوه، غلات صبحانه و برخی میان وعده ها هیچ مبلغی پرداخت نمی کنند و کمپانی آن ها را تشویق به خوردن غذاهای سالم می کند.

 

 

دونده های ماراتن (اسلوواکی)

تصویر بالا غذای یک دونده ماراتن است که هنگام دویدن سرو می کند و شامل موز، شیرینی، شکلات، نوشابه و آب است. آن ها در طول مسابقه ۳۰۰۰ کالری مصرف می کنند که برابر است با مصرف روزانه کالری مورد نیاز یک نوجوان.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x